Yamaha Neo's afstellen

RobNeos

New Member
Hallo,
ik heb een Yamaha Neo's 2-takt en heb onlangs een nieuwe cilinder, uitlaat, variorollen en trekveertjes er op gezet.
Als de scooter koud is dan trekt hij supersnel op, in 1 keer door naar zijn top. Als de scooter warm is dan trekt hij veel minder snel op en duurt het lang voordat de topsnelheid wordt bereikt.

Setup:
Cilinder: 50cc snel
Uitlaat: Sito plus zonder prop
Rolletjes: Leovinci 4,3 gram (zaten bij de uitlaat)
Trekveertjes: Leovinci geel (zaten bij de uitlaat)
De rest is origineel, gasnaald zit in het midden.
Kleur van de bougie is goed: koffiebruin.

De luchtschroef heb ik zo afgesteld dat de motor als hij warm is de meeste toeren stationair maakt. Als de motor warm is en ik geef vol gas dan trekt hij langzaam op en duurt het heel lang voordat de topsnelheid (75 km/uur op de teller) wordt bereikt. Geef ik langzaam steeds meer gas dan wordt de topsnelheid sneller bereikt. Maar nog steeds duurt het veel langer dan als de motor koud is.
Moet er misschien een andere sproeier in? Het lijkt mij dat als de motor koud is dat de choke gebruikt wordt en het mengsel rijker is.
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt mij ook dat je sproeier te groot is. Even proberen dus.
ik heb zelf laatste een sproeier afstel set gekocht voor de mijne. Begint bij sproeier 70, tot en met sproeier 90
 
mijn neos rijd sneller als het koud buiten is, omdat het luchtfilter bijna helemaal afgesloten zit, dus dan komt er bijna geen verse koude lucht bij,
dus ik denk als je er een open luchtfilter opzet je wel resultaat ziet
 
Back
Top