Yamaha neos 70cc

Wannesneos

New Member
Mijn yamaha neos gaat maar 70
Mijn setup is
Polini 70cc
Tecnigas silent pro
Std overbrenging
6g rollen
Dellorto 19mm carburateur
Sproeier 78
Polini krukas
Mallosi red sponge luchtfilterelement
Onbegrensde cdi naraku
Kan dit aan de uitlaat liggen? zo ja bestaan er betere alternatieven die niet te hard opvallen bij onze blauwe vrienden?
 
Advertisement - register to remove this

Dat ligt inderdaad aan je uitlaat. Wil je het meeste eruit halen dan heb je toch een reverse pijp nodig.

Je kan helaas niet én onopvallend én knetterhard tegelijk gaan dus je zult moeten kiezen
 
Voor die setup zijn de rollen sws te zwaar, ga voor 4 a 5 gram in combinatie met een yasuni r. Dan heb je leuke performance maar t geluid zal niet je hele straat gek maken.
( is dan ook wel echt een van de mindere uitlaten)

een sproeier 78 is trouwens aan de kleine kant voor dit soort setups.. wat is je bougiekleur?

Ik heb overigens maar de aanname gedaan dat dit een 2t is, wat is t hele verhaal met die “onbegrensde cdi” op een mina blok? Heb nog nooit van een begrensde cdi gehoord op zo’n ding namelijk
 
( is dan ook wel echt een van de mindere uitlaten)
En waarom is dat de minste uitlaat?

Ik bedoel t.o.v. welke of hoe en wat?

Ik zou een c21 aanbevelen t.o.v. een yasuni r maar niet iedereen heeft dik 300 euro. (Heb met beide gereden en merkte vooral verschil in de power band en trekkracht)

En op maat laten maken benodigd ook een ingewikkelde berekening, maar is niet te betalen

Ben gewoon ff nieuwsgierig.
 
En waarom is dat de minste uitlaat?

Ik bedoel t.o.v. welke of hoe en wat?

Ik zou een c21 aanbevelen t.o.v. een yasuni r maar niet iedereen heeft dik 300 euro. (Heb met beide gereden en merkte vooral verschil in de power band en trekkracht)

En op maat laten maken benodigd ook een ingewikkelde berekening, maar is niet te betalen

Ben gewoon ff nieuwsgierig.
Lol, c21 op een giet midrace? Oke.
 
Precies!

@ts, is het een laag of hoog toerige cilinder?
Het is een laagtoerige giet cilinder
Post automatically merged:

Voor die setup zijn de rollen sws te zwaar, ga voor 4 a 5 gram in combinatie met een yasuni r. Dan heb je leuke performance maar t geluid zal niet je hele straat gek maken.
( is dan ook wel echt een van de mindere uitlaten)

een sproeier 78 is trouwens aan de kleine kant voor dit soort setups.. wat is je bougiekleur?

Ik heb overigens maar de aanname gedaan dat dit een 2t is, wat is t hele verhaal met die “onbegrensde cdi” op een mina blok? Heb nog nooit van een begrensde cdi gehoord op zo’n ding namelijk
Ik denk dat de cdi van de modellen voor 2003 begrenst is
 
Het is een laagtoerige giet cilinder
Post automatically merged:


Ik denk dat de cdi van de modellen voor 2003 begrenst is
Geen enkele cdi van minarelli is ooit begrenst geweest zo ver ik weet.
2 takt scooters worden uberhaupt niet begrensd via de cdi als ik het goed heb.

Met een laagtoerige giet ga je inderdaad geen ruk hebben aan een c21. Een yasuni r zou wel mooi moeten lopen eigenlijk.

Wat Maxo zegt over een Yasuni R uitlaat ben ik het eigenlijk absoluut niet mee eens:
( is dan ook wel echt een van de mindere uitlaten)
Is niet echt waar naar mijn mening. Tuurlijk is de uitlaat die 2 x zoveel kost beter. Maar dat maakt de yasuni r nog niet slecht of "minder".
Sterker nog, er was een tijd dat ze heel populair waren onder de jeugd. (zo'n jaar of 5-10 geleden) en dat zijn ze nu misschien nog steeds.
 
Geen enkele cdi van minarelli is ooit begrenst geweest zo ver ik weet.
2 takt scooters worden uberhaupt niet begrensd via de cdi als ik het goed heb.

Met een laagtoerige giet ga je inderdaad geen ruk hebben aan een c21. Een yasuni r zou wel mooi moeten lopen eigenlijk.

Wat Maxo zegt over een Yasuni R uitlaat ben ik het eigenlijk absoluut niet mee eens:
( is dan ook wel echt een van de mindere uitlaten)
Is niet echt waar naar mijn mening. Tuurlijk is de uitlaat die 2 x zoveel kost beter. Maar dat maakt de yasuni r nog niet slecht of "minder".
Sterker nog, er was een tijd dat ze heel populair waren onder de jeugd. (zo'n jaar of 5-10 geleden) en dat zijn ze nu misschien nog steeds.
Excuses voor mijn ruk zinconstructie, ik had het over de trekniegas uitlaat. Yasuni r ben ik zelf ook zeer tevreden over.
 
Back
Top