Yamaha Neos, 50cc valt steeds uit

Raoul2003

New Member
Hoi allemaal,

Mijn Yamaha Neos (2005 2 takt) heeft sinds een kleine 3 maanden (niet dagelijks gebruik) dat de scooter bij stilstaan uitvalt, nadat dit probleem vaker voorkwam kreeg ik een warmloper.. en heb daarna een 50cc plus cilinder (top performance) onder de scooter gemonteerd. Nu hoopte ik dat het probleem meteen zou zijn opgelost maar het is alleen maar erger geworden. Na het kijken van de bougie (tegen de witte kant op) besloten om een grotere sproeier erin te zetten. (Was eerst 78 en heb nu 80 erin gezet) maar ook dat deed geen verschil. Als ik de luchtkap eraf haal en de scooter start, en dan mijn hand ervoor houd valt de scooter wel uit, dus valse lucht zou het niet kunnen zijn denk ik?? Verder zie ik geen oplossing erin en hoop ik dat iemand op dit Forum mij zou kunnen helpen. Ik zal een video erbij plaatsen waarin te zien is hoe de scooter van goed stationair naar lager gaat en uitvalt. (Dit gebeurd ook bij het stilstaan na even gereden te hebben.) bij mijn testronde vandaag was het zelfs zo dat ik de straat uit reed, omdraaide en door het omdraaien (dus niet helemaal gas) de scooter uitviel.

Link naar de video:

Hopelijk weet iemand een oplossing.
Mvg Raoul
 
Advertisement - register to remove this

Een nieuwe cilinder zal de oorzaak van een warmloper niet oplossen. Klinkt als een ontstekingsprobleem trouwens en ik zou even kijken of je scoot wel olie krijgt (vaak oorzaak van een warmloper). Check ook je compressie even, zit je nieuwe cilinder (en nieuwe zuiger neem ik aan) wel goed gemonteerd.
 
Een nieuwe cilinder zal de oorzaak van een warmloper niet oplossen. Klinkt als een ontstekingsprobleem trouwens en ik zou even kijken of je scoot wel olie krijgt (vaak oorzaak van een warmloper). Check ook je compressie even, zit je nieuwe cilinder (en nieuwe zuiger neem ik aan) wel goed gemonteerd.
Hoi, olie doe ik zelf mengen en let er heel erg op of ik niet te weinig doe (liever iets te veel dan iets te weinig) dus olie zou die moeten krijgen. Compressie is gewoon goed en scooter start ook goed. Ik heb de cilinder en zuiger door jongens erop laten zetten die het vaker doen, dus hoop dat die wel gewoon goed zitten maar ga daar wel van uit.
Heb weinig tijd gehad helaas dus loopt nogsteeds niet.. zou het ook aan valse lucht kunnen liggen?
Post automatically merged:

78 naar 80 gaat echt helemaal niks doen, minimaal 5 maten omhoog.
Hoi, gezien hoe de bougie eruit ziet (koffie bruin en niet extreem nat) heb ik t probleem met de sproeier uitgesloten. alsnog bedankt voor je reactie
 
Back
Top