Yamaha neos 50cc 4takt 2009 werkplaatshandleiding

Ik heb een yamaha neos 4T van 2009 waarvan ik de koppakking ga vervangen. Ik kan echter nergens een werkplaatshandboek vinden waar in staat waar de "timing marks" voor het op tijd zetten van de motor staan, wat de aandraaimomenten van de bouten moet zijn en wat de klepspeling voor het kleppen stellen moet zijn. Kan iemand mij hier mee helpen of heeft iemand een werkplaatshandboek voor dit minarelli 4 takt blok dat onder de neos zit?
 
Advertisement - register to remove this

Ik kan hem ook niet zo gauw vinden. We hebben wel de owners manual staan:

 
Bedankt Bas! Maar er staat jammergenoeg niet alle info in die ik nodig heb, is er misschien nog iemand anders die een werkplaatshandleiding heeft of de gezochte specificaties weet?
 
Bedankt Bas! Maar er staat jammergenoeg niet alle info in die ik nodig heb, is er misschien nog iemand anders die een werkplaatshandleiding heeft of de gezochte specificaties weet?
Heb jij dit al goed afgesteld gekregen?
Zo ja,mag ik vragen hoe?
Ik zit met hetzelfde probleem.
Mvg Gerrit
 
Ik heb een yamaha neos 4T van 2009 waarvan ik de koppakking ga vervangen. Ik kan echter nergens een werkplaatshandboek vinden waar in staat waar de "timing marks" voor het op tijd zetten van de motor staan, wat de aandraaimomenten van de bouten moet zijn en wat de klepspeling voor het kleppen stellen moet zijn. Kan iemand mij hier mee helpen of heeft iemand een werkplaatshandboek voor dit minarelli 4 takt blok dat onder de neos zit?
Ik ga hetzelfde doen en heb zo'n handboek gekocht. ik kon het ook niet vinden. Een pdf via een Amerikaanse website.
 
Yep. Het is een zwaar bestand en heb even je mailadres nodig. Let op. Het zijn er twee. De eerste 240 pg gaan over de tweetakt.
 
Hallo KVV, mag ik je diezelfde gunst vragen aub? Ik sta ook voor deze uitdaging en kon dus ook nergens goede informatie vinden...

M.v.g,

Bert
PS: ik probeerde een conversatie te starten, maar dat lukte niet :rolleyes: kun jij het naar mij toe proberen? zodat ik alleen hoef te antwoorden aub? ik zet namelijk niet graag mijn emailadres openlijk online ;)
 
Ik probeer het zo even..
Post automatically merged:

Laat ff weten of het lukt. Zwaar bestand, maar lijkt goed te gaan.
 

Attachments

  • yamaha_2012-2016_neos_4_service_manual.pdf
    22.8 MB · Views: 179
Ok. Succes. Iets van 23 mb
Post automatically merged:

De distributieketting op tijd zetten is het meest vervelende klusje trouwens. Gepriegel om überhaupt de ketting op het tandwiel te krijgen en dan ook nog op tijd. Pas bij de voerde keer zat ie goed. Pff. En even blijven ontluchten (bovenop het thermostaathuis) nadat je weer koelvloeistof hebt bijgevuld. Er blijft makkelijk een luchtbel in het koelsysteem hangen. Succes!
 
Dank je wel voor de tips en de manual. Ik heb hem op de PC wel binnen kunnen trekken. Hélemaal top!!!

Dat ik koelvloeistof verloor was me al duidelijk, maar ik heb inmiddels ook gevonden waar het is gebleven! :eek::p
Hier een foto van het luchtfilterhuis...

neo.jpg
 
Oei. Dat is wel heftig. Succes! Fijn dat het gelukt is. Enne: het zijn dus twee manuals hè? De eerste gaat over de tweetakt.
 
Ja, dat zag ik, ik heb de juiste pagina's gevonden en delen van de manual uitgeprint.

Ik ben een pietje precies, dus ik zal hem helemaal uit elkaar halen en weer helemaal en in nette staat herbouwen.
 
Back
Top