Yamaha neos 4 takt overtoeren

Wim491

New Member

Hallo, Ik heb een Yamaha neos 4 tact gekocht met 730 km op de klok en een bouwjaar van 2020.​

Ik heb toen ik hem kocht alles was orgineel maakte de motor heel veel toeren
Ik heb door mijn dealer een andere vario in laten zetten maar het maakt niets uit
Ook rijd hij half of vol gas 53 km p.uur en een motor met hele hoge toeren heel de scooter trilt dan
Wat zou het kunnen zijn? Wat zou ik moeten doen mijn dealer weet niet wat er aan de hand mee is.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb toen ik hem kocht alles was orgineel maakte de motor heel veel toeren
Een originele brommer is niet origineel als hij 53 half gas rijdt en al helemaal niet als hij overtoeren maakt.
Aan deze scooter is wel degelijk gesleuteld.
Van wie heb je deze scooter gekocht en heb je die man/vrouw al eens gevraagd wat er precies aan de scooter veranderd is?

Heb je hem bij die dealer van jouw gekocht, ga terug en eis dat hij die scooter in orde brengt!
Deze scooter is van 2020 en indien deze niet voor 8-3-2020 gekocht is, zit hier nog fabrieksgarantie op.
 
Een originele brommer is niet origineel als hij 53 half gas rijdt en al helemaal niet als hij overtoeren maakt.
Aan deze scooter is wel degelijk gesleuteld.
Van wie heb je deze scooter gekocht en heb je die man/vrouw al eens gevraagd wat er precies aan de scooter veranderd is?

Heb je hem bij die dealer van jouw gekocht, ga terug en eis dat hij die scooter in orde brengt!
Deze scooter is van 2020 en indien deze niet voor 8-3-2020 gekocht is, zit hier nog fabrieksgarantie op.
Oké ik ga het vragen aan de vorige eigenaar.
Bedankt vast sparky
Post automatically merged:

Lekker duidelijk verhaal.................
Sorry
 
Ik heb er eentje uit 2009. Dat is het euro 3 model. Met de Polini vario haal je halfgas ook rond de 50, maar dan met zeer weinig toeren. Met de standaard Vario maakt hij inderdaad best wat toeren. Er zit af fabriek ook een varioring in en zelfs hiermee loopt hij te hard(volgens de teller)
 
Snap niet dat mensen nog plezier in die nieuwe euro 4 a 5 a 6 scooters hebben
Het is een brommer, bedoelt als goedkoper alternatief voor andere gemotoriseerde transportmiddelen.
Als je hier je verwachtingen naar aanpast, kun je nog wel degelijk plezier hebben van je Euro-norm scooter.

Maar het probleem is, iedereen wil brommer rijden met de verwachtingen van een auto of motor.

Beginnen uiteindelijk, zonder of met weinig verstand van zaken allerlij zaken aan hun scooter te veranderen omdat het ergens geschreven staat.
Als er maar Polini, Malossi of een ander goed klinkend merk op de onderdelen staat wordt het op de scooter geschroefd of het nu op elkaar afgestemd is of niet.
Gevolg, van die monsters die herrie maken, je na een half uur nog in de straat ruikt dat, Miky weer met zijn brommertje door de straat gereden is en hem iedere morgen uit elkaar moet schroeven om hem te laten starten.

Dan zou bij mij het plezier er ook snel af zijn.
 
Even wat offtopic reacties opgeruimd. Niet iedereen start zijn topic even duidelijk, maar reageer gewoon normaal of vraag het netjes uit ipv die flauwe niets toevoegende reacties. Behandel de ander zoals je zelf ook wenst behandeld te worden, dan blijft het voor iedereen leuk.
 
Hallo daar ben ik weer ik heb nog steeds het zelfde probleem hoge toeren en rijd Max 53 terwijl de dealer mijn vario heeft veranderd.
Nu las ik iets over een hoogtoerende uitlaat zou die er bij mij op kunnen zitten?
Want dan moet ik de uitlaat veranderen of andere rollen?
 
Hallo daar ben ik weer ik heb nog steeds het zelfde probleem hoge toeren en rijd Max 53 terwijl de dealer mijn vario heeft veranderd.
Komt de riem wel helemaal tot boven in je vario?

Van wie heb je deze scooter gekocht en heb je die man/vrouw al eens gevraagd wat er precies aan de scooter veranderd is?
Oké ik ga het vragen aan de vorige eigenaar.
Bedankt vast sparky
Wat zei de vorige eigenaar en heeft zij/hij misschien veranderingen aangebracht qua variogewichtjes en/of drukveer?
 
Je verhaal doet mij denken dat er een groter cilinder is geplaats, op je volgas en halfgas 53 reageerd hijop gas geven,en trillen op midden stand vol gas bevestigd dat er meer den 50cc op zit.
ik heb een 47mm op gy6 qtmb139mb dat trilt ook op midden standaard met vol gas
 
Last edited:
Hoibrute en anderen voor en na dat de vario is veranderd blijft de scooter een hoog toerental houden ik weet niet wat voor rollers er in zitten dan zou ik hem moeten open maken maar ik ben niet zo handig
Post automatically merged:

Hij rijd 53 km per uur op de teller onderstaande vario die er uit is gekomen ik weet niet wat er nu inzit
Gr. Wim
 

Attachments

  • 870856D7-E6D1-4240-9C29-BC4A5F46D306.jpeg
    870856D7-E6D1-4240-9C29-BC4A5F46D306.jpeg
    326.4 KB · Views: 19
  • CBCB0485-B028-4B93-B00A-C50ACB173E04.jpeg
    CBCB0485-B028-4B93-B00A-C50ACB173E04.jpeg
    331.8 KB · Views: 19
Last edited:
Het gewicht rollen weet ik niet dit heb ik van mijn dealer terug gehad dus neem ik aan dat er nu een andere vario in zit
 

Attachments

  • 08DA2EA3-0E0A-4306-9322-F287E9922E41.jpeg
    08DA2EA3-0E0A-4306-9322-F287E9922E41.jpeg
    331.8 KB · Views: 9
  • 6F323F5C-6A3D-4142-AB79-9967B9341F5F.jpeg
    6F323F5C-6A3D-4142-AB79-9967B9341F5F.jpeg
    326.4 KB · Views: 9
Heb je er geen Rollen bij gekregen dan ?
Zo nee... Slechte dealer die de rollen gewoon overzet .
Als je de rollen WEL heb , neem deze mee naar de Bruna , of Albert Hein , of waar je Pakjes kan versturen , daar is altijd een brieven weger aanwezig , en kan je zo de Rollen wegen .;)
 
De Neo's 4 takt heeft als laatste bouwjaar 2018.
2020 is dus nogal vreemd te noemen.

De originele vario heeft geen ring maar een geïntrigeerde begrenzer, deze is sowieso niet te verwijderen.
Een andere vario plaatsen is dan de enige optie zonder de ECU te vervangen of een converter te plaatsen.

En weet je zeker dat het een echte 45 km/u bromfiets is? (5.0 gram p.r.)
Het kan ook zijn dat het hier een 25 km/u snorfiets betreft... (9.0 gram p.r.)

Standaard rollen zijn 5 gram per stuk en moeten bij een zgn. snelle vario vervangen worden voor wat zwaardere exemplaren.
Normaliter zitten bij de nieuwe vario ook een drukveer en een setje rollen meegeleverd. Voorbeeld:


Wat heeft de dealer heeft vervangen weet alleen hij...
Maar zou het zeker even navragen als het niet gespecificeerd op de bon of nota staat!
 
Last edited:
Back
Top