Yamaha Neo's 4 koelt slecht

kevinm210

New Member
Hallo!
Wij hebben thuis een Yamaha Neo's 4 uit 2010 staan. Deze is ooit in de hoek beland door een lekke band en zo zijn er 5 jaren verstreken. Scheelt dat hij onder een afdakje heeft gestaan! Gezien ik nu zelf de leeftijd en interesse heb om te kunnen rijden en sleutelen, wilde ik de scooter weer rijdend maken. Alles werkt weer super, op de waterkoeling na.

Ik heb de oude koelvloeistof uit het reservoir en radiator laten lopen en deze vervangen voor nieuwe. Het probleem is alleen dat als ik plusminus 5km rijd, het temperatuurlampje gaat branden. Als ik de scooter dan even langs de kant zet en de motor afzet is deze meestal na een minuut al weer uit. Ik heb de scooter ook een tijdje laten lopen met de dop van het reservoir eraf met de gedachte dat het systeem dan zou ontluchten. Toen ik hem gister weer meenam voor een testrit ging het lampje weer aan! Ik heb hem even af laten koelen en heb heel voorzichtig de dop van de radiator losgemaakt. Toen kwam er nog een beetje lucht uit en tot mijn verbazing zelfs stoom! Ik dacht dat het probleem daarmee verholpen was, maar toen ik er vandaag mee ging rijden ging het lampje weer branden..

Ik begin ten einde raad te raken.. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

kevinm210

Advertisement - register to remove this

Carter

Member
Thermostaat kapot voel aan de onderste slang bij je radiateur als die koel blijft gaat de thermostaat niet open is een veerklep kost een drol misschien heb je er wat aan

kevinm210

New Member
Bedankt voor je reactie! De onderste stang blijft inderdaad koud.. Ik heb een nieuwe thermostaat besteld, dan zit ik sowieso goed. Alleen, waar zit deze? En moet ik de koelvloeistof eruit laten lopen als ik eraan ga werken?

Advertisement - register to remove this