Yamaha Neo's 2T, Minarelli horizontaal vervangende cilinder - wat is een goed merk?

zeWaardt

Veroorzaker van onmogelijke problemen
Goedenavond,

Recent heb ik voor een paar tientjes loop-of-sloop een Yamaha Neo's 2T uit 2005 opgepakt. Ik werk normaalgesproken alleen maar aan auto's, de hele scooterwereld is dus totaal nieuw voor mij.

Nu zit ik met het probleem dat de cilinder kapot is. Het lijkt erop dat iemand er ooit een andere uitlaat op heeft proberen te zetten maar dat grandioos mislukt is, want de hele bevestiging van de uitlaat is kapot (afgebroken). Jammer want het motortje loopt verder wel en ziet er goed uit vanbinnen. Waarschijnlijk dat ie daarom zo goedkoop was.

Nu ben ik op zoek naar een vervangende cilinder, alleen bijna al het advies wat ik online kon vinden gaat over cilinders om hem zo hard mogelijk te laten lopen. Ik heb niet zo'n hele hoge verwachtingen van deze scooter, hij hoeft geen 150 te kunnen en hij hoeft ook geen 300.000km oud te worden.


Ik heb de vario al ontgrenst, een uitlaat heb ik van iemand overgekocht voor een paar tientjes die er nog een had liggen. Het is een Leovince Touring.


Wat is een goed merk voor een nieuwe cilinder? Het hoeft niet de beste kwaliteit te zijn, als het maar niet over 1000km alweer stuk is. Hoe snel de cilinder is maakt mij ook niet heel veel uit, als ie maar niet langzamer is dan de originele.

Ik heb wat verschillende cilinders gezien, een 50cc van Carenzi voor €50, een DR50 50snel voor €66, en nog een hoop imitatiespul van onder anderen DMP en TNT.

Maakt een 50snel bij definitie ook meer toeren? Ik wil geen toerenrazert, lekker laagtoerig blijven heb ik liever.

Ik zit naar deze te kijken:

Maar heb nogal erge twijfels over de kwaliteit ervan. Het hoeft niet het beste te zijn want de scooter is puur voor de lol en geen primair vervoersmiddel, maar het moet niet na een half jaartje weer stuk zijn.

Heeft iemand misschien beter opties voor niet al te veel geld?
 
Advertisement - register to remove this

in het algemeen zijn 50snel inderdaad wel toerenbeukertjes dus niet laagtoerig, het beste is altijd gewoon de orginele yamaha cilinder dan kan je nooit foutgaan.

wil je niet persee veel sneller maar wel een stuk meer koppel onderin kun je altijd gaan voor een DR70 cilinder.(dr50 vind ik persoonlijk niks)
kost vgm rond de 90 euro voor minareli horizontaal ac(jou type blok)

kwalitatief erg goede cilinders en leuke koppel. heb er 1 op mijn zip zitten die toch al een kilometer of 12000 meegaat en er nog prima uitziet.
 
Ik heb naar een originele cilinder gezocht maar dan kom ik toch altijd weer uit op cilindertjes die imitatie lijken.


Dit is het dichtstbijzijnde wat ik gevonden heb, dat lijkt wel op wat ik hier heb liggen.

in het algemeen zijn 50snel inderdaad wel toerenbeukertjes dus niet laagtoerig
Ik zit nogsteeds te kijken naar die blauwe 50cc van Carenzi, van wat ik begrepen heb rijden al die 50cc cilindertjes redelijk hetzelfde als origineel, maar deze beschrijft een grotere uitlaatpoort te hebben. Is dat niet ook een beetje wat een 50snel is? Deze blauwe is wel van gietijzer en niet van aluminium.

Wat extra koppel klinkt wel nice, maar het hoeft van mij niet. DR70 even opgezocht en dat ziet er erg goed uit, ik zal met m'n medehobbyist even bespreken ofdat we die erop willen zetten. Thanks voor de aanbeveling!

Zou die ene blauwe Carenzi 50cc enig degelijk zijn als we 50cc willen blijven? DR50 hoef ik niet, die beschrijft per definitie een "snel" te zijn. Het blijft een beetje dat we 'm voor zo goedkoop mogelijk weer de weg op willen krijgen zodat ie hier door familie incidenteel gebruikt kan worden.
 
voor orginele onderdelen zou ik op easyparts kijken, kan je per type scooter en bouwjaar gewoon kijken op orginele onderdelen.

en van wat ik zie van die carenzi is dit ook een 50 snel dus daar zoek je ook niet naar.
 
en van wat ik zie van die carenzi is dit ook een 50 snel dus daar zoek je ook niet naar.


Ah okay thanks.


Ik heb even op easyparts (handige site btw) gekeken en dan kom je ook al snel uit op de €90, dan zet ik er liever een DR70 onder.

Bedankt voor je advies, dan ga ik hiermee even verder kijken!
 
Ah okay thanks.


Ik heb even op easyparts (handige site btw) gekeken en dan kom je ook al snel uit op de €90, dan zet ik er liever een DR70 onder.

Bedankt voor je advies, dan ga ik hiermee even verder kijken!

Wat verwachte je zelf dan uit te geven.. Want voor 60 euro koop je echt geen kwalitatieve cilinder voor..
Je kan er wel een dr70 eronder schroeven, maar als dat plan spaak loopt, zal je toch als nog een originele cilinder moeten hebben..

Dus waarom dan 2 aankopen doen, dan gewoon de juiste benodigde cilinder te kopen en je probleem opgelost is.

Volgens mij is power one gietijzer ook nog wel oke spul..

TNT, DMP ect zou ik heel ver van weg blijven..
 
Back
Top