Yamaha Neo's 2T DR70 + Leovinci Touring, wat voor carburateur?

zeWaardt

Veroorzaker van onmogelijke problemen
Goedenavond,

Ik ben een loop-of-sloop scooter aan het opknappen en het gaat aardig, alleen kom ik er totaal niet uit wat voor carburateur ik er het beste op kan zetten.
Het is een Yamaha Neo's 2-takt uit 2005 met het Minarelli Horizontaal blokje.

De scooter kwam met een kapotte cilinder en geen uitlaat, ik heb er na advies van een forumlid een DR70 cilinder opgezet en een gebruikte Leovinci Touring uitlaat.
De scooter loopt momenteel prima, maar de carburateur is niet helemaal in orde. In plaats van vervangende onderdelen kopen dacht ik gewoon maar meteen een nieuwe carburateur te kopen.

Momenteel zit er eentje op waarvan ik het type niet kan achterhalen, het is een 12mm van het merk TK. Ik heb het idee dat er meer uit deze cilinder te halen valt dan wat deze 12mm kan bieden, hij voelt een beetje buiten adem, maar ik kan ernaast zitten. 't was ook geen dure cilinder.

Ik zie zo veel voorbij komen maar de meeste topics komen uiteindelijk niet tot een conclusie. Ik zit te kijken naar de 17.5mm van Dell'Orto en de 21mm PHBG van Dell'Orto.

17.5mm zal vast prima werken, maar is de stap naar 21mm het waard? Maakt dat meer power of is 't na 17.5mm wel een beetje op? Past de 21mm op het standaard spruitstuk of zal ik daar een nieuwe voor moeten kopen?

Ik heb op Engelse forums veel klachten gehoord over de 17.5mm en daar wordt vooral de 21mm aanbevolen, maar hier op Nederlandse forums hoor ik veelal dat 21mm overbodig is.

De scooter hoeft niet ram hard tot het einde opgevoerd te worden, anders had ik er ook wel een beter cilinder op gezet. Wil met de huidige cilinder er het beste van maken, vooral trekkracht. Top maakt niet zo veel uit.

Bij voorbaat dank!
 
Advertisement - register to remove this

Leo vince touring is niet bepaald een 70cc uitlaat.. Een sito zal het denk ik een stukje beter doen.. Zou touring heeft totaal geen koppel..

17,5 is genoeg met standaard achtige pijp.. Groter resulteerd in alleen een hoger verbruik. Het is niet dat je ineens een stuk harder gaat of zo.

Carburateur TK is Teikei..

Grotere carb heeft meer zin bij een snellere uitlaat of tuning van de cilinder.
 
Ik heb de uitlaat ook maar goedkoop gekregen zodat ik iets had om erop te zetten. Zonder uitlaat maakt wel lekker veel herrie maar dat is niet legaal om de een of andere reden.

Ik snap dat de combo van onderdelen die ik gebruikt heb niet.... optimaal is maar het moet gewoon een leuk goedkoop prulding worden waar ik vrijdagavond een zak chips mee bij de Jumbo kan halen en tegelijk nog wat lol heb. Ik ben ook niet van plan er hele mooie dure pijpen onder te zetten enzo, dat is deze scooter mij simpelweg niet waard..

17.5 is dus prima? Super bedankt! Dan zet ik er gewoon een 17.5 onder.
 
Back
Top