Omdat dit mijn eerste post is zal ik me even voorstellen.
Ik ben Peter, 53 jr. en woonachtig in Hilversum.
Goed, dan nu het probleem waar ik mee zit.
Vorige week dacht ik mijn slag te slaan toen ik een Yamaha Neo's 2t uit 2007 kon kopen met maar 1150 km. op de teller. In 1e instantie was ik wat sceptisch, maar na het zien van de scooter was ik er van overtuigd dat het een goede koop was. De scooter verkeerde optisch bijna in nieuwstaat. Na een kort proefritje besloot ik tot de koop over te gaan. De scooter liep wat onregelmatig stationair, maar omdat de scooter al een tijdje stil had gestaan dacht ik dat het kwestie was van even de carburateur schoonmaken was. Overigens kocht ik de scooter van een rijwielhandel/garagebedrijf (familiebedrijf) uit Noord Brabant. Omdat ik niet van plan was terug te gaan kocht ik de scooter wat goedkoper (€ 750,-) omdat ik geen garantie hoefde. Een vriend heeft mij met z'n bus heen er weer gereden om de scooter op te halen (vanuit Hilversum) en om 'm te vragen weer terug te gaan wilde ik hem niet aandoen. Daarnaast heb ik een goede vriend die veel van 2 takt af weet. Ik was wat te goed van vertrouwen, want kwam er al gauw hardhandig achter dat de banden veel te zacht waren. Je raad het al, na een zeer kort ritje ging ik in een bocht met zo'n 10 km/u. onderuit.
Ik ben zelf niet zwaar waardoor ik het in 1e instantie niet in de gaten had dat de banden veel te zacht waren, al stuurde de scooter wel wat zwaar. Ik reed naar een vriend en wilde dat daar even nakijken. Stom dat ik de banden niet eerst had ge-checked, maar daar was het toen al te laat voor. Gelukkig viel de schade aan zowel de scooter als mijn lichaam erg mee, al was ik er wel behoorlijk ziek van. Maar dat was toch ook een beetje mijn eigen schuld.
Maar goed, het gaat me vooral om het onregelmatig stationair lopen.
Ik heb de carburateur inmiddels 2 x goed schoon geblazen waarbij ik alles verwijderde wat mogelijk was. Dus benzine en olieslang, stationair en luchtschroef, gasschuif en vlotter + naaldje. Ook had ik al de bougie vervangen (BR8HS) en voor de zekerheid de V-snaar.
Luchtschroef heb ik 1,5 slag opengedraaid. Maar hoe ik de boel ook afstel (na uiteraard de scooter goed warm gereden te hebben), na enkele minuten gaat de scooter toch weer onregelmatig lopen.
Soms hoog, dan weer laag. Met vol gas weg rijden gaat redelijk goed en ook op top rijden (34 km. p/u) gaat ook goed. Maar rond de 25 km p/u lijkt de boel wat in te houden. Zodra ik stop loopt de scooter weer erg onregelmatig stationair met hoge toeren. Benzineslang heb ik los gehad om te kijken of de brandstofpomp zijn werk doet en dat lijkt goed te zijn. Er komt een mooie straal uit. Bougie is mooi koffiebruin. Sproeiermaat is 60 (origineel voor zover ik weet). Met maatje 62 veel rook en een vette bougie. O ja, gasnaald heeft maar 3 standen en staat op de bovenste stand. Omdat de scooter eigenlijk zo goed als nieuw is weet ik het even niet meer.
Iemand suggesties? Alvast bedankt!
Ik ben Peter, 53 jr. en woonachtig in Hilversum.
Goed, dan nu het probleem waar ik mee zit.
Vorige week dacht ik mijn slag te slaan toen ik een Yamaha Neo's 2t uit 2007 kon kopen met maar 1150 km. op de teller. In 1e instantie was ik wat sceptisch, maar na het zien van de scooter was ik er van overtuigd dat het een goede koop was. De scooter verkeerde optisch bijna in nieuwstaat. Na een kort proefritje besloot ik tot de koop over te gaan. De scooter liep wat onregelmatig stationair, maar omdat de scooter al een tijdje stil had gestaan dacht ik dat het kwestie was van even de carburateur schoonmaken was. Overigens kocht ik de scooter van een rijwielhandel/garagebedrijf (familiebedrijf) uit Noord Brabant. Omdat ik niet van plan was terug te gaan kocht ik de scooter wat goedkoper (€ 750,-) omdat ik geen garantie hoefde. Een vriend heeft mij met z'n bus heen er weer gereden om de scooter op te halen (vanuit Hilversum) en om 'm te vragen weer terug te gaan wilde ik hem niet aandoen. Daarnaast heb ik een goede vriend die veel van 2 takt af weet. Ik was wat te goed van vertrouwen, want kwam er al gauw hardhandig achter dat de banden veel te zacht waren. Je raad het al, na een zeer kort ritje ging ik in een bocht met zo'n 10 km/u. onderuit.
Ik ben zelf niet zwaar waardoor ik het in 1e instantie niet in de gaten had dat de banden veel te zacht waren, al stuurde de scooter wel wat zwaar. Ik reed naar een vriend en wilde dat daar even nakijken. Stom dat ik de banden niet eerst had ge-checked, maar daar was het toen al te laat voor. Gelukkig viel de schade aan zowel de scooter als mijn lichaam erg mee, al was ik er wel behoorlijk ziek van. Maar dat was toch ook een beetje mijn eigen schuld.
Maar goed, het gaat me vooral om het onregelmatig stationair lopen.
Ik heb de carburateur inmiddels 2 x goed schoon geblazen waarbij ik alles verwijderde wat mogelijk was. Dus benzine en olieslang, stationair en luchtschroef, gasschuif en vlotter + naaldje. Ook had ik al de bougie vervangen (BR8HS) en voor de zekerheid de V-snaar.
Luchtschroef heb ik 1,5 slag opengedraaid. Maar hoe ik de boel ook afstel (na uiteraard de scooter goed warm gereden te hebben), na enkele minuten gaat de scooter toch weer onregelmatig lopen.
Soms hoog, dan weer laag. Met vol gas weg rijden gaat redelijk goed en ook op top rijden (34 km. p/u) gaat ook goed. Maar rond de 25 km p/u lijkt de boel wat in te houden. Zodra ik stop loopt de scooter weer erg onregelmatig stationair met hoge toeren. Benzineslang heb ik los gehad om te kijken of de brandstofpomp zijn werk doet en dat lijkt goed te zijn. Er komt een mooie straal uit. Bougie is mooi koffiebruin. Sproeiermaat is 60 (origineel voor zover ik weet). Met maatje 62 veel rook en een vette bougie. O ja, gasnaald heeft maar 3 standen en staat op de bovenste stand. Omdat de scooter eigenlijk zo goed als nieuw is weet ik het even niet meer.
Iemand suggesties? Alvast bedankt!