Yamaha mint top snelheid

Advertisement - register to remove this

Hoi,

Hoe kan ik mijn yamaha mint ontgrenzen? Is dit uberhaupt mogelijk?
Hoe kan ik 'm sneller maken?
een Yamaha mint is een vreemde eend onder de scooter wereld het is de enige ketting aangedreven scooter dus hij heeft een centrifugaalkoppeling rechtstreek op de krukas zitten dus er is geen vario aanwezig dus hij is haast niet op te voeren. je kan in de koppeling nieuwe/sterkere trekveertjes in stoppen wellicht trekt ie dan iets harder op maar het zou wss nauwelijks merkbaar zijn ( ik merkte er altijd nauwelijks van) en laat eerst de olie uit de carterkap lopen als je dit loshaalt (grote bout midden onder aan de kap als ik me niet vergis is dat 12mm)
er zit olie in omdat je ook gelijk je vertanding daar hebt zitten.

je kan de prop uit de uitlaat halen mits die er in zit, goed aftellen, en misschien je trekveren veranderen naar strakkere.
ik ken die Yamaha mint door en door.
en er zijn omdat ze maar heel kort gemaakt zijn geen opvoeronderdelen voor te koop.
ik had ooit een Yamaha mint 77cc cilinder zelf gebeund maar je moest je uitlaat flens aanpassen en een ander spruitstuk hebben. (geen idee waar die cilinder is gebleven haha)
stuur me maar een dm als je nog iets over Yamaha mint wil weten of zet het in een topic.

hoe hardt loopt ie nu?


mvg
marco
 
een Yamaha mint is een vreemde eend onder de scooter wereld het is de enige ketting aangedreven scooter dus hij heeft een centrifugaalkoppeling rechtstreek op de krukas zitten dus er is geen vario aanwezig dus hij is haast niet op te voeren. je kan in de koppeling nieuwe/sterkere trekveertjes in stoppen wellicht trekt ie dan iets harder op maar het zou wss nauwelijks merkbaar zijn ( ik merkte er altijd nauwelijks van) en laat eerst de olie uit de carterkap lopen als je dit loshaalt (grote bout midden onder aan de kap als ik me niet vergis is dat 12mm)
er zit olie in omdat je ook gelijk je vertanding daar hebt zitten.

je kan de prop uit de uitlaat halen mits die er in zit, goed aftellen, en misschien je trekveren veranderen naar strakkere.
ik ken die Yamaha mint door en door.
en er zijn omdat ze maar heel kort gemaakt zijn geen opvoeronderdelen voor te koop.
ik had ooit een Yamaha mint 77cc cilinder zelf gebeund maar je moest je uitlaat flens aanpassen en een ander spruitstuk hebben. (geen idee waar die cilinder is gebleven haha)
stuur me maar een dm als je nog iets over Yamaha mint wil weten of zet het in een topic.

hoe hardt loopt ie nu?


mvg
marco
Hoi,
Hij loopt nu ongeveer +/- 60, maar het zou dus kunnen dat de prop er nog in zit.
Hoe kan deze het makkelijkst eruit worden gehaald?
En wat houdt dat aftellen in?
 
Hoi,
Hij loopt nu ongeveer +/- 60, maar het zou dus kunnen dat de prop er nog in zit.
Hoe kan deze het makkelijkst eruit worden gehaald?
En wat houdt dat aftellen in?
meer dan +-60 zit er niet in die machine. het is niet gewoon een scooter die gemaakt is om harder dan 50 mee te rijden. en het aftellen bedoel ik mee dat je carb goed moet aftellen zodat je de juiste lucht/brandstof verhouding krijgt. en als hij +- 60 loopt zit er geen prop in dus het is niet eens de moeite waart om de uitlaat er afhalen en te kijken. als je harder wil moet je een andere scooter kopen want deze gaan gewoon niet heel hardt.
 
Back
Top