een Yamaha mint is een vreemde eend onder de scooter wereld het is de enige ketting aangedreven scooter dus hij heeft een centrifugaalkoppeling rechtstreek op de krukas zitten dus er is geen vario aanwezig dus hij is haast niet op te voeren. je kan in de koppeling nieuwe/sterkere trekveertjes in stoppen wellicht trekt ie dan iets harder op maar het zou wss nauwelijks merkbaar zijn ( ik merkte er altijd nauwelijks van) en laat eerst de olie uit de carterkap lopen als je dit loshaalt (grote bout midden onder aan de kap als ik me niet vergis is dat 12mm)
er zit olie in omdat je ook gelijk je vertanding daar hebt zitten.
je kan de prop uit de uitlaat halen mits die er in zit, goed aftellen, en misschien je trekveren veranderen naar strakkere.
ik ken die Yamaha mint door en door.
en er zijn omdat ze maar heel kort gemaakt zijn geen opvoeronderdelen voor te koop.
ik had ooit een Yamaha mint 77cc cilinder zelf gebeund maar je moest je uitlaat flens aanpassen en een ander spruitstuk hebben. (geen idee waar die cilinder is gebleven haha)
stuur me maar een dm als je nog iets over Yamaha mint wil weten of zet het in een topic.
hoe hardt loopt ie nu?
mvg
marco