Yamaha mint terugloop uitlaat

Marcovt

Gas is alles
Hallo lezer,
ik heb een Yamaha mint en ik zoek er een terugloop uitlaat voor.
ik kan hem nergens op internet vinden waar ook bij staat dat de uitlaat op een yamaha mint past.
ik ben ook al bij de brommer boer geweest maar die heeft er ook geen een.
mijn vraag is dus weet iemand waar ik deze uitlaat kan kopen of heeft iemand er een link van.
alvast bedankt voor uw reactie.
 
Advertisement - register to remove this

Yamaha Mint heeft Minarelli vertikaal blok. Is maar een type van (lang carter).

Het is weliswaar Minarelli verticaal, maar het type motorblok is anders dan de CW50 blokken.
Dus al die teruglopers uit de link passen niet zonder het e.e.a. aan te passen.
De Mint heeft een SH50 motorblok waar eigenlijk alleen maar standaard uitlaten voor verkrijgbaar zijn.
Zie ook: https://www.k-parts.nl/uitlaat-scooter.html?motor_multiselect=1217

Misschien dat je het overzees moet zoeken want deze scooter is voor het laatst in het jaar 2000 van de band gerold.
In andere delen van Europa staat de scoot ook wel bekend als de "Razz", misschien dat dat wel een hit oplevert als zoekterm.
De carter van de Mint is wel degelijk iets korter en ook de aandrijving wijkt af van wat we kennen.
I.p.v. een v-snaar is het een ketting die in een oliebad gesmeerd wordt. Maar nu dwaal ik wat af...

Suc6 in ieder geval met je (lastige) zoektocht!
 
Dus al die teruglopers uit de link passen niet zonder het e.e.a. aan te passen.
Klopt wat je zegt.
Denk de uitlaatophanging lastig wordt? Hoewel het carter aan de ontstekingskant hetzelfde is als andere Minarelli vertikale blokjes. (Slider, BW'S). Zag ook dat zo'n Mint blokje een stuk korter is dan de blokjes van tegenwoordig? Terwijl er eigenlijk maar één type van is zover ik weet. En ieder zijn wensen natuurlijk maar moet je dat nou echt willen... Yamaha Mint met Yasuni C16 :cool:
 
Ik meen me te herinneren dat de aansluiting van de flens flink afwijkt en de ophanging anders is.
Van de flens sowieso, maar de ophanging komt ook maar overeen met 1 bevestigingspunt.
Dient dus ingekort te worden.., flink klusje wat ook nog juist uitgemeten dient te worden.
Nog even buiten het feit van je zaag/slijp en laskunsten en/of kwaliteiten.

Zie ook als voorbeeld: https://flattrackersforsale.com/2020/01/15/the-ultimate-yamaha-razz-sh50-exhaust/

De meeste eigenaren van de Mint/Razz hebben uiteindelijk gekozen voor een blokwissel.
Dit is het blok wat onder de Yamaha Zuma zit, de YW50(X). Dit gaat echter ook wel wat ver want dit blok is voorzover ik weet niet verkrijgbaar in NL. Dit even ter info!
 
Last edited:
Back
Top