Yamaha mint startproblemen

Marcovt

Gas is alles
hallo,

ik heb een yamaha mint (2 takt 25 km uitvoering).
en ik heb er een probleem mee.
als ik hem probeer te starten slaat het blok niet aan.
ik had de boegie vervangen en ik start hem hij slaat aan en valt na +- 4 seconde weer uit
ik haal de boegie er uit en maak hem droog ik draai hem er weer in en start +- 4 seconde daar na valt ie weer uit.
enig idee?

setup up
standaard 50 cc Cilinder + zuiger
standaard cabrateur met 72 polini sproeier. origineel is 73 maar die was kapot en ik had nog een polini 72 liggen.
standaard uitlaat
standaard oververtanding


Alvast bedankt voor uw reactie
 
Advertisement - register to remove this

hallo,

ik heb een yamaha mint (2 takt 25 km uitvoering).
en ik heb er een probleem mee.
als ik hem probeer te starten slaat het blok niet aan.
ik had de boegie vervangen en ik start hem hij slaat aan en valt na +- 4 seconde weer uit
ik haal de boegie er uit en maak hem droog ik draai hem er weer in en start +- 4 seconde daar na valt ie weer uit.
enig idee?

setup up
standaard 50 cc Cilinder + zuiger
standaard cabrateur met 72 polini sproeier. origineel is 73 maar die was kapot en ik had nog een polini 72 liggen.
standaard uitlaat
standaard oververtanding


Alvast bedankt voor uw reactie
Als je zegt dat hij weer even start als je de bougie droogmaakt, kan het zijn dat deze vet slaat door een verkeerd oliemengsel. Ik weet niet of je een oliepomp hebt of zelf mengt, maar dat zou het kunnen zijn.
 
Als je zegt dat hij weer even start als je de bougie droogmaakt, kan het zijn dat deze vet slaat door een verkeerd oliemengsel. Ik weet niet of je een oliepomp hebt of zelf mengt, maar dat zou het kunnen zijn.
de boegie is nieuw en de mengsmering komt bij de tank weg dus ik neem aan dat dat goed is
 
Welke bougie zit er nu in?

De 45km versie heeft de BPR6HS van NGK en sproeier 72.
De 25km kan naar BPR5HS en sproeier 68, zeker i.c.m. het standaard spul.

Maar is de cilinder ook van een 25 km variant of?
Is de vacuum brandstofpomp in orde?
 
Back
Top