Yamaha Mint start niet (meer)

Heb afgelopen week de carb van de Yamaha Mint van m’n vriendin uit elkaar gedraaid omdat hij soms niet meteen startte.

Wat ik gedaan heb is eigenlijk alleen de carb verwijderd, uit elkaar gedraaid en schoongemaakt.
Oh ja en de kickstarter iets hoger gezet zodat het wat makkelijker trappen is voor haar.
Zowel de stationairsproeier als de gewone met een naald en de rest van carb schoongemaakt met een tandenborstel en dreft.
Daarna alles in elkaar gedraaid, maar nu krijg ik m niet aan.

Er is vonk (bougie tegen frame)
Hij krijgt benzine (vlotterbak is vol). Heb ook gecheckt of de vacuumslang werkt door eraan te zuigen.
Vlotter beweegt normaal op en neer
Carb lekt niet
Gasnaald en choke bewegen zoals het hoort

Snap gewoon niet dat ik ‘m lopend uit elkaar heb gehaald en ik ‘m nu niet meer aan krijg...

Iemand ideeën?
 
Advertisement - register to remove this

Probeer eens wat startspray. Misschien toch nog iets in de sproeier blijven steken (tandenborstel haar). Hulpsproeier is ook goed vrij en niet verstopt?
 
Dan heeft hij waarschijnlijk te weinig compressie... Wat is de km stand van de scooter.. En wanneer is er voor het laatst een nieuwe cilinder erop gekomen. Een yamaha mint is een nogal oude scooter.. Als dit pas de eerste cilinder is, vind het niet raar als die op blijkt te zijn.

Bij een gemiddeld 2-takt scooter is het mogelijk om 40.000km ermee te rijden. Alleen bij 25.000 begint het toch wel steeds slechter te lopen.. Daarom word er bij een onderhouds beurt bij 15.000km de zuigerveren permanent vervangen om problemen bij nog hogere standen zoveel mogelijk de kop in te drukken.
 
Heb het probleem gevonden.
Ik had de vlotternaald of veertje of hoe je dat ding ook noemt gewoon los in de carb gestoken ipv 'm in de vlotter te hangen en dan te monteren.
Scooter loopt nu als een zonnetje.

Enige probleem is dat hij bij het stoplicht uitvalt (behalve wanneer ik de choke opendraai)
Én hij gast een beetje na.
Dus moet ff naar de instellingen van de carb kijken, maar ben blij dat 'ie weer goed loopt.
 
Back
Top