Yamaha mint spanning regelaar / gelijkrichter

Marcovt

Gas is alles
Hallo, ik heb een Yamaha mint 2t en heb er een trike van gebouwd.
ik dacht laats dus van als ik in de winter rij wil ik wel verlichting hebben.
ik wou me spaningregelaar aansluiten. Maar ik heb de stekker die op de kabelboom zit niet meer.
ik had dus wat geprobeerd met het aansluiten van de draden (na dat ik op internet had gekeken hoe de meeste spanning regelaars zitten aangesloten zie foto) als ik de + en - dan omdraai krijg ik wissel EN gelijk stoom...

heeft iemand een foto van hoe dat zit aangesloten....

alvast bedankt voor u reactie.
marco v Tongeren. 25144A01-5B3B-415D-8EFC-2E243AA5CAD4.jpeg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Mogelijk heb je iets aan onderstaand schema.
De witte en de geel/rode draad zijn inderdaad de draden die naar de wisselspanningszijde van de spanningsregelaar moeten lopen.
Echter de verlichting werkt bij de Mint op wisselspanning, zoals je kunt zien in het schema hoef je dan alleen de geel/rode draad naar de schakelaar van je verlichting te brengen.
0001.jpg0002.jpg
 
Mogelijk heb je iets aan onderstaand schema.
De witte en de geel/rode draad zijn inderdaad de draden die naar de wisselspanningszijde van de spanningsregelaar moeten lopen.
Echter de verlichting werkt bij de Mint op wisselspanning, zoals je kunt zien in het schema hoef je dan alleen de geel/rode draad naar de schakelaar van je verlichting te brengen.
View attachment 56870View attachment 56871
dank je wel voor de reactie.
weet u toevallig ook welke draad op welk kabelschoentje moet
 
Volgens mij maakt het niet uit als je de witte en de rood/gele draden wisselt op de spanningsregelaar.

Let wel even op welke spanningsregelaar je gekocht hebt want de connectoren zien er vaak hetzelfde uit maar de pin-out is soms verschillend.
 
Volgens mij maakt het niet uit als je de witte en de rood/gele draden wisselt op de spanningsregelaar.

Let wel even op welke spanningsregelaar je gekocht hebt want de connectoren zien er vaak hetzelfde uit maar de pin-out is soms verschillend.
ik heb de 'pin-out'
 
Wat is dan het probleem want wellicht heb ik je vraag niet goed begrepen.
mijn vraag is : welke draad moet op welk pinnentje van je spanningregelaar worden aangesloten?
het zijn in u schema 4 draden:
rood, zwart, wit en geel/rood.

maar moet bvb rood nou op het pinnentje rechts onder of links onder worden aangesloten?
 
Dat is nu net wat ik bedoelde met de laatste alinea in mijn bijdrage #5.
In jouw eigen bijdrage #6, reageerde je met " ik heb de 'pin-out' ".

Ik heb geen idee welke spanningsregelaar je gekocht hebt en nogmaals de pin-out is niet van elke regelaar hetzelfde ook al zien ze er hetzelfde uit.

Zelf heb je in je eigen bijdrage #1 een schemaatje bijgevoegd, probeer hem eerst eens zo aan te sluiten.

Als ik dit vertaal naar jouw draadkleuren en de connector afbeelding in jouw foto :

links boven, rode draad.
links onder, witte draad
rechts boven, geel/rode draad
rechts onder, zwarte draad.
 
ik nam aan dat je dit bedoeld met een 'pin out'
dit is een orginele reglaar
Post automatically merged:

Dat is nu net wat ik bedoelde met de laatste alinea in mijn bijdrage #5.
In jouw eigen bijdrage #6, reageerde je met " ik heb de 'pin-out' ".

Ik heb geen idee welke spanningsregelaar je gekocht hebt en nogmaals de pin-out is niet van elke regelaar hetzelfde ook al zien ze er hetzelfde uit.

Zelf heb je in je eigen bijdrage #1 een schemaatje bijgevoegd, probeer hem eerst eens zo aan te sluiten.

Als ik dit vertaal naar jouw draadkleuren en de connector afbeelding in jouw foto :

links boven, rode draad.
links onder, witte draad
rechts boven, geel/rode draad
rechts onder, zwarte draad.
ik heb het net geprobeerdt aantesluiten op die manier maar nu geeft ie 7v wisselspanning door en 4v gelijkstroom
 

Attachments

  • FOTO_20200720_224457.jpg
    FOTO_20200720_224457.jpg
    39.2 KB · Views: 3
Tja, ik zei toch niet alle spanningsregelaars hebben dezelfde pin-out ook al zien ze er hetzelfde uit.

Hieronder zie je een voorbeeldje hoe een ander merk er weer uitziet, de pin-out is heel anders.
Hier zijn de 2 linkse pennen voor de wisselspanning en de 2 rechtse voor de gelijkspanning.

th
 
Back
Top