yamaha mint lekt

citta1234

Well-Known Member
hey

mijn yamaha mint start wel maar dan lekt ie benzine uit de luchtfilter.
dan ga ik kijken in mijn luchtfilter en dan zit het vol met benzine,,
hij wou geen benzine doorgeven via de benzine kraan dus heb ik de benzine slang rechtstreeks naar mijn carb gedaan.
zzou ik nu een nieuwe benzine kraan moeten kopen?
 
Advertisement - register to remove this

Hoe kun je dat doen, die benzineslang krijg je toch nooit in je tank zodat hij daar niet lekt ? Er moet wel iets van een kraan tussen zitten.
 
ja er zat een benzine kraan tussen de benzine slangetjes maar daar kwam geen benzine doorheen.
dus had ik de slang van de tank rechtstreeks naar de carb gedaan.
waar zou dan dat kraantje zijn waarmee ik hem benzine en geen benzine door laat gaan?
 
ookal heb je er helemaal geen krantje of vacuum tussen je carb mag gewoon niet lekken dus ik zou daar het probleem is gaan zoeken

meestal als je vlotter niet goed zijn werk doet dan gaat ie lekken uit het luchtfilter
 
dat doet ie dus ook.
hij lekt uit de luchtfilter.
ik heb er een schroef tussen gedaan en toen lekte hij niet meer.
maar toen starte ik hhem en toen wou die wel maar niet lang.
 
eerst eens stoppen met dat beungedrag , je vernield meer dan dat je maakt nu ;)


verder , er zit een vacuumkraan op of een handmatige kraan ,een handmatige kraan heeft 1 slang , en kan iig open en dicht , dus stromen of niet stromen , stroomt ie als ie open staat mag ie nog niet lekken omdat de vlotternaald word dichtgedrukt en dus geen benzine meer doorlaat als de vlotterbak vol zit. Mits alles goed is , de vlotternaald kan versleten zijn , de vlotter lek , pennetje wat moeilijk draaien etc. , dus kort gezegd er is dan iets mis mee.

een vacuumkraan werkt pas als de motor ronddraait , dan zuigt ie (vacuumslang) en zuigt een membraan in je kraantje open waardoor er benzine stroomt in de benzineslag.

dus als de motor loopt en de kraan is goed zal er geen benzine meer lopen.
 
je moet ff je benzine slang afknijpen dan ff je vlotterbakje loshalen en daarna hou je de vlotter omhoog en gooi je e benzine slang weer open dan als het goed is mag ie geen benzine doorlaten doet hij dat wel dan zit er iets fout bij de vlotter
 
ik heb wel zo`n kraan maar ik zie niet iets waarmee ik hem open of dicht doe.
maar al laat ik de benzine door in mijn carb, komt er benzine uit mijn luchtfilter gat.
en als ik mijn luchtfilter erop doe, zit ie vol met benzine.
dat lijkt mij niet de bedoeling.
ik denk dat het aan mijn vlotter ligt maar eerst ga ik even kijken
 
ik heb gedaan wat roadkiller zei en theb de vlotter omhoog gedaan toen kwam er niks uit.
toen ik de vlotter omlaag deed kwam er geen benzine uit de sproeier maar uit alle kanten leek het wel.
moet ik nu een nieuwe carb kopen?
 
de benzine moet ook niet uit de sproeier komen maar uit het gaatje waar de vlotternaald in zit als het daar uitkomt is het goed
 
ja kan maar ik denk zelf dat de vlotter niet afsluit want hij blijft maar benzine laten doorstromen.
als ik hem omhoog doe niet.

ik ga effe kijken ik denk dat ik een vacuum kraan heb en dan zluit ik die aan en dan ga ik kijken wat ie doet.
ik laat het jullie weten
 
Last edited:
ik ben effe grondig gaan kijken en ik zag dat de vlotter naald versleten was.
die gaan ik effe vervangen.
ik krijg hem donderdag binne dus ik denk dan dat mijn probleem is opgelost.
bedankt jongens!!
 
Back
Top