yamaha mint cilinder

Marcovt

Gas is alles
dag lezer,
ik heb een yamaha mint trike gebouwd (zie media) maar ik had het idee hij trekt niet hardt genoeg op oftewel ik wil hem opvoeren...
hij heeft geen vario maar een natte koppeling dus dat viel af.
ik dacht dan maar een 70cc/ 21 of 17.5mm carburateur en een terugloopuitlaat.
nu heb ik dus op het forum gelezen dat een mintblok en een minerelliblok NIET hetzelfde zijn maar wel veel op elkaar lijken.
dus mijn vraag is past deze 70cc op mijn mint blok of weet iemand een 70cc waar van het zeker is dat die op een mint past?
als u een 70cc weet waar van het zeker is dat deze op een mint past (liefst GEEN DMP lieft NARAKU heb ik namelijk goede ervaringen mee gehad) kunt u dan een link er van hier onder neer zetten

ik had deze 70cc gevonden:
 
Advertisement - register to remove this

Die cilinder past niet! In ieder geval niet zonder slag of stoot....
De Mint is wat dat betreft de enige vreemde eend in de bijt v.w.b. de Minarelli motortjes.

Het beste wat je kunt doen is de huidige maten opnemen van de cilinder en krukas.
Niet zozeer de boring want die is gelijk/idem aan de rest van het Mina park.
Maar de slag van de krukas et. cetera.

Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Tweetaktmotor

Maar, mits dit mogelijk is heb je buiten een iets grotere carburateur (welke wel verkrijgbaar is) ook een andere uitlaat nodig.
En dat wordt ook erg lastig aangezien er alleen maar originele onderdelen beschikbaar zijn.
Dit kan betekenen dat je niet alleen de ophanging aan moet passen maar ook de flens welke aansluit op de cilindermond.
Dit vergt wel wat rekenwerk en laskunsten kan ik alvast verklappen!

Maar als je dit beheerst (ik maak ook nog steeds foutjes) moet het mogelijk zijn om de Mint wat extra pit mee te geven.
Echter is dit wel erg bewerkelijk voor je trike welke waarschijnlijk niet voor de openbare weg bedoelt is toch?

In dat geval kun je ook overwegen om een normaal Mina blok aan te schaffen waar zulke cilinders wel standaard op passen.
Scheelt een hoop gedoe is mijn ervaring..., maar dit moet je zelf beoordelen of je dit wilt!
Het vervelende is (wat ik al aangaf in je andere topic) dat de Mint of Razz maar vrij kort geproduceerd/gefabriceerd werden en er geen fabrikanten waren die cilinders met meer inhoud of snelle uitlaten aanboden. Alles wat verkrijgbaar is, is een stock/standaard assortiment v.w.b. de cilinders en uitlaten.
 
Die cilinder past niet! In ieder geval niet zonder slag of stoot....
De Mint is wat dat betreft de enige vreemde eend in de bijt v.w.b. de Minarelli motortjes.

Het beste wat je kunt doen is de huidige maten opnemen van de cilinder en krukas.
Niet zozeer de boring want die is gelijk/idem aan de rest van het Mina park.
Maar de slag van de krukas et. cetera.

Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Tweetaktmotor

Maar, mits dit mogelijk is heb je buiten een iets grotere carburateur (welke wel verkrijgbaar is) ook een andere uitlaat nodig.
En dat wordt ook erg lastig aangezien er alleen maar originele onderdelen beschikbaar zijn.
Dit kan betekenen dat je niet alleen de ophanging aan moet passen maar ook de flens welke aansluit op de cilindermond.
Dit vergt wel wat rekenwerk en laskunsten kan ik alvast verklappen!

Maar als je dit beheerst (ik maak ook nog steeds foutjes) moet het mogelijk zijn om de Mint wat extra pit mee te geven.
Echter is dit wel erg bewerkelijk voor je trike welke waarschijnlijk niet voor de openbare weg bedoelt is toch?

In dat geval kun je ook overwegen om een normaal Mina blok aan te schaffen waar zulke cilinders wel standaard op passen.
Scheelt een hoop gedoe is mijn ervaring..., maar dit moet je zelf beoordelen of je dit wilt!
Het vervelende is (wat ik al aangaf in je andere topic) dat de Mint of Razz maar vrij kort geproduceerd/gefabriceerd werden en er geen fabrikanten waren die cilinders met meer inhoud of snelle uitlaten aanboden. Alles wat verkrijgbaar is, is een stock/standaard assortiment v.w.b. de cilinders en uitlaten.
dus als ik het goed begrijp bestaat er geen 70cc die op een mint past?
Post automatically merged:

Die cilinder past niet! In ieder geval niet zonder slag of stoot....
De Mint is wat dat betreft de enige vreemde eend in de bijt v.w.b. de Minarelli motortjes.

Het beste wat je kunt doen is de huidige maten opnemen van de cilinder en krukas.
Niet zozeer de boring want die is gelijk/idem aan de rest van het Mina park.
Maar de slag van de krukas et. cetera.

Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Tweetaktmotor

Maar, mits dit mogelijk is heb je buiten een iets grotere carburateur (welke wel verkrijgbaar is) ook een andere uitlaat nodig.
En dat wordt ook erg lastig aangezien er alleen maar originele onderdelen beschikbaar zijn.
Dit kan betekenen dat je niet alleen de ophanging aan moet passen maar ook de flens welke aansluit op de cilindermond.
Dit vergt wel wat rekenwerk en laskunsten kan ik alvast verklappen!

Maar als je dit beheerst (ik maak ook nog steeds foutjes) moet het mogelijk zijn om de Mint wat extra pit mee te geven.
Echter is dit wel erg bewerkelijk voor je trike welke waarschijnlijk niet voor de openbare weg bedoelt is toch?

In dat geval kun je ook overwegen om een normaal Mina blok aan te schaffen waar zulke cilinders wel standaard op passen.
Scheelt een hoop gedoe is mijn ervaring..., maar dit moet je zelf beoordelen of je dit wilt!
Het vervelende is (wat ik al aangaf in je andere topic) dat de Mint of Razz maar vrij kort geproduceerd/gefabriceerd werden en er geen fabrikanten waren die cilinders met meer inhoud of snelle uitlaten aanboden. Alles wat verkrijgbaar is, is een stock/standaard assortiment v.w.b. de cilinders en uitlaten.
Ik had dit gelezen op een ander deel van het forum zou het wel kunnen als ik dit zou doen: 'Yamaha mint heeft een aparte cilinder , de bouten van het spruitstuk zitten iets dichter op elkaar , dus een snelle cilinder voor verticaal gaat niet zomaar werken , volgens mij is de uitlaatpoort ook nog iets anders. een cilinder van een gewone verticaal past echter wel , je zou dan een membraan en spruitstuk erbij moeten bestellen. en de uitlaat aanpassen'

Zou het passen met een minereli spruitstuk die 70cc die ik had doorgestuurd en een aangepaste uitlaat?
 
Last edited:
en weet iemand nog een uitlaat ?
ik zat zelf ook te kijken naar een uitlaat en gewoon een yasuni vertical ga ik wss kopen want hoorde van mensen dat een polini vertical pasten en dat ik beter een yasuni kan kopen omdat dat de besten uitlaten zijn maar je kan je groote standaart dan niet behouden wat orgineel onder deen yamaha mint blok zithttps://www.k-parts.nl/uitlaat-polini-scooter-team-4-minarelli-verticaal-50cc-2-takt-ce.html?utm_medium=organic&utm_source=google_shopping&gclid=Cj0KCQjwkIGKBhCxARIsAINMioJq5u0yekb5Dc6RYq8B5ZdPWe4hu1Ge8tfBaaNSBJXKxsDRWvFirVUaAhHNEALw_wcB https://www.k-parts.nl/uitlaat-yasu...01YMzG8GJOFVr-4nSCHUhe0SDLCt0mz0aAu86EALw_wcB
ik durf het niet met 100% zekerheid te zegge maar dit werk mij verteld door jonges die er een airsol 70cc vertical op hadden gemaakt
 
ik zat zelf ook te kijken naar een uitlaat en gewoon een yasuni vertical ga ik wss kopen want hoorde van mensen dat een polini vertical pasten en dat ik beter een yasuni kan kopen omdat dat de besten uitlaten zijn maar je kan je groote standaart dan niet behouden wat orgineel onder deen yamaha mint blok zithttps://www.k-parts.nl/uitlaat-polini-scooter-team-4-minarelli-verticaal-50cc-2-takt-ce.html?utm_medium=organic&utm_source=google_shopping&gclid=Cj0KCQjwkIGKBhCxARIsAINMioJq5u0yekb5Dc6RYq8B5ZdPWe4hu1Ge8tfBaaNSBJXKxsDRWvFirVUaAhHNEALw_wcB https://www.k-parts.nl/uitlaat-yasu...01YMzG8GJOFVr-4nSCHUhe0SDLCt0mz0aAu86EALw_wcB
ik durf het niet met 100% zekerheid te zegge maar dit werk mij verteld door jonges die er een airsol 70cc vertical op hadden gemaakt
Draadje uit 2020 ding ligt al op de sloop maar yamhaha mint was een eigen blok geen minerelli vertical het was een eigen blok van Yamaha. Dus dat past niet. Mvg
Post automatically merged:

ik zat zelf ook te kijken naar een uitlaat en gewoon een yasuni vertical ga ik wss kopen want hoorde van mensen dat een polini vertical pasten en dat ik beter een yasuni kan kopen omdat dat de besten uitlaten zijn maar je kan je groote standaart dan niet behouden wat orgineel onder deen yamaha mint blok zithttps://www.k-parts.nl/uitlaat-polini-scooter-team-4-minarelli-verticaal-50cc-2-takt-ce.html?utm_medium=organic&utm_source=google_shopping&gclid=Cj0KCQjwkIGKBhCxARIsAINMioJq5u0yekb5Dc6RYq8B5ZdPWe4hu1Ge8tfBaaNSBJXKxsDRWvFirVUaAhHNEALw_wcB https://www.k-parts.nl/uitlaat-yasu...01YMzG8GJOFVr-4nSCHUhe0SDLCt0mz0aAu86EALw_wcB
ik durf het niet met 100% zekerheid te zegge maar dit werk mij verteld door jonges die er een airsol 70cc vertical op hadden gemaakt
Of je moet je uitlaat flens en ophang punten aan passen dan past het wel maar dat is niet heel makkelijk
 
Back
Top