Yamaha Mint afstellen

yamahamintje

Well-Known Member
Hey

Ik heb een nieuwe 2ehands uilaat en nu rijd me Yamaha mint veel langzamer, dit is wat ik wilde, want ik wilde hem langzamer laten rijden. Maar hij trekt nu ook erg langzaam op. De bougie is zwart dus ik moet een kleine sproeier hebben toch? Hij rijd nu max 20, als ik hem goed afstel dan gaat de topsnelheid toch ook wel weer omhoog tot 30, 35 ofzo? Het belangrijkst vind ik dat hij snel optrekt

Ik weet niet welke sproeier ik nu moet hebben, volgens mij is van me setup alles standaard. Er staat geen cijfer op de sproeier die ik nu heb dus ik weet niet waar ik moet beginnen kwa maat. En moet ik alleen de grote sproeier vervangen? want er zit ook een dunnere (sproeier?) naast die ik eruit kan schroeven.

Beetje veel vragen maar ik zou blij zijn als iemand kan helpen!

alvast bedankt

mvg robbin
 
Advertisement - register to remove this

Je moet in ieder geval het type carburateur weten, om te weten wat voor sproeier je nodig hebt. Ook kun je je oude sproeier meenemen naar de scooterzaak.

En als je bougie zwart is is inderdaad je sproeier te groot.
 
volgens mij is de sproeier van een mint gelijk aan Dellorto groot.

maar haal m eruit en meet m op , dan weet je het.

de sproeier die ernaast zit is een stationaitsproeier ,deze is erg belangrijk voor het oppakken vanuit de stationairstand.


als je bougie zwart is hoeft het niet aan de sproeier te liggen overigens.


verder hoef je normaal geproken een mint niet af te stellen.
 
volgens mij is de sproeier van een mint gelijk aan Dellorto groot.

maar haal m eruit en meet m op , dan weet je het.

de sproeier die ernaast zit is een stationaitsproeier ,deze is erg belangrijk voor het oppakken vanuit de stationairstand.


als je bougie zwart is hoeft het niet aan de sproeier te liggen overigens.


verder hoef je normaal geproken een mint niet af te stellen.


Hij reed eerst prima met mijn andere uitlaat, maar wilde hem minder hard laten gaan dus daarom heb ik deze nieuwe erop gezet. Hij trekt nu erg langzaam op en heeft een top van 20 km/pu, de bougie is helemaal zwart. waaraan zou dit nog meer kunnen liggen dan? bedankt voor de snelle reactie
 
dan heeft er dus iemand aangezeten, zelfs met een sneller uitlaat hoeft normaal geproken @ mint geen andere sproeier in als het goed is.

ik zou iig naar een dealer gaan en daar eens kijken wat voor sproeier en welke maat er ongeveer in zit nu , het kan best zijn dat ie toch wel te groot is.

een begrensde uitlaat zal overigens altijd slomen optrekken dan een ontgrensde.
 
probeer eerst eens met de luchtstelschroef te stellen als je die hebt,ipv meteen een andere sproeier te proberen, luchtstelschroef 1.5 slag open zetten ff goed warmrijden dan weer checke naar de kleur? nog steeds zwart > luchtfilter checken kan vervuild zijn > anders gewoon nog meer open die schroef, mocht hij bij het uiterste standje nog steeds zwart zij k andere sproeier uiterste standje is dat hij er net niet uitrammelt, dus ga niet 2 gangen draad erin laten zitten.
 
een luchtstelschroef is geen afstelschroef in de vorm van het mengsel zo even te veranderen.

het is een fijnaafstelling , die je pas gaat gebruiken als de scooter goed loopt.

en het is nooit nodig om deze schroef te verstellen eigenlijk , dus gewoon op 1,5 salg is altijd goed.

ik weet ook niet eens of dit er wel op zit bij dit type carburateur overigens.
 
Ik heb nu alleen nog wat anders. Als ik een klein beetje gas geef dan lijkt het net alsof die teveel of te weinig benzine krijgt dus dan pakt die hem niet, dus eerst reageert die wel, dan draai ik nog iets verder dan reageert die niet en dan als ik hem vol open doe dan reageert die wel weer. Het is niet heel erg maar waar kan dit aan liggen?
 
Back
Top