yamaha jog rr kilometerstand probleem

lmao_xD

New Member
ik heb sins een half jaartje een yamaha jog rr 50 cc gehaald
hij heeft het helemaal goed gedaan hoewel hij all een kilometerstand had van 32.000 is sins voorige week de stand een klijn beetje omhoog gegaan hoewel sommige mensen nu zouden denken dat is volkomen normaal.... is het niet normaal dat de stand nu 133.000 is ;-;

ik had gisteren de voorlamp vervangen van een led ( idk waarom mensen dit gebruiken op dat het er mooi uit ziet na) en werd ik vandaag aangesproken door de vrachtwagen die achter me reed en hij vertelde me dat men achter licht kapot was.

hoe wel hij als het goed is nooit echt een goeie onderhouds beurt heeft gehad in de tijd dat ik hem heb ga ik hem maar binnenkort ff checken wat allemaal vervangen moet worden.

nu vermoed ik dat het gaat om de kilometertelleraandrijf die stuk is waardoor mijn kilometer stand eneens zo hoog is ( en het veit dat hij soms voor geen reden 80 gaat ) maar zit ik tog opgescheet met een kilometer stand van 133.000... kan ik dit nog trugdraaien of moet ik ook een nieuwe kilometer teller halen

==========
+
==========
nu heeft mijn vriendin de zelfde scooter met een kilometer stand van 999.999 ._. ik vermoed dat het het zelfde probleem is alleen haar teller gaan niet plotseling 80 en weer trug naar 50
 
Advertisement - register to remove this

oke vandaag ff de scooter uit elkaar gehaald nieuw lampje er in gezet en blijkt dat het lampje niet het probleem is ... hoe wel het oude lampje daatwerkelijk kapot was ga ik er nu vanuit dat de spanningsregelaar kapot is hij maakt ook een vaag geluit en het klinkt net alsof er iets tikt zoals 2 ijzeren platen tegen elkaar.

UPDATE

blijkbaar is de vliegwiel aan de vario kapot er is 1 vleugeltje afgebroken en de varioriem (als ik dit goed zeg) is ook toe aan vervanging dit kan nog steets niet het probleem zijn. ik ben er al wel weer druk genoeg me geweest morgen ff de hele vario er af halen
 
Back
Top