Yamaha Jog RR 50cc stunt

Matisse Byloos

New Member
Hallo, ik heb een Yamaha Jog RR 50cc van 2005, had hem tweedehands gekocht voor 300 euro maar was nog wat werk aan, nu gaat hij al heel goed (trekt goed door naar 70-75) hij heeft een snelle 50cc, maar nou wouw ik er een stunt scooter van maken, wat zou ik er allemaal op zetten voor goed wheelies te doen? Ik zat al te denken aan Malossi Fly Clutch, Malossi Multivar, Malossi X Special Belt en ‘misschien’ nog een malossi koppelingshuis of zou dit niet nodig zijn? Nu mijn vraag eigenlijk was of deze setup goed is en welke drukveren, trekveren en rolletjes ik er het beste zou bij nemen, ik dacht aan rond de 5 gram rolletjes, zou dit goed zijn? Alvast bedankt!
Matisse
 
Advertisement - register to remove this

* Fly clutch is een vervanger voor de originele koppeling ( dus hier aan ga je niet veel hebben
* Malossi multivar.. (dat is het enige nuttige op een minarelli blok aangezien het standaard ding niet veel soeps is) (al zijn er wel goedkopere alternatieven te vinden) (malossi vind ik zelf best wel duur, soms kosten die al rond de 65euro) Vind dat je er niet meer dan 55 euro ervoor neer moet leggen)
*Malossi X special Belt is helemaal niet nodig.. Een normale voldoet ook wel voor jou setup en is kwa prijs goedkoper.
*Een andere koppelingshuis is ook niet perse echt nodig.. (zou gewoon eerste de originele gebruiken, gaat het ding helemaal blauw / paars achtig kleuren en de groeven staan toch al in het loop vlak van de koppeling, dan pas zou ik hem vervangen.. Voor de prestaties doet het niks.. Maar de nieuwe kan wel een hogere thermische massa aan.. En daardoor verkleurd het niet.. Metaal dat verkleurd word dus zwak.
 
Oke bedankt, maar wat zou ik als trekveren en drukveren en gewichten gebruiken? En gebruikt de maloss multivar 16x13 of 15x12 (bij mijn weten is het 16x13 maar wil toch even verduidelijking) want had nog een paar setjes rolletjes liggen dus wou toch eigenlijk wel de fly clutch kopen. Alvast bedankt mvg
 
Back
Top