yamaha jog r rijd slecht

Myyoutape

Scoob Woob
Hallo,

Sinds een tijdje probeer ik zelf aan mijn jog r te sleutelen omdat ik het niet waard vond om naar een garage te gaan. Nou heb ik nog een beperkte kennis over hoe en wat bij een 2t maar ik denk de basis te kennen. Mijn probleem is dat mijn scooter slecht optrekt en rijd als hij koud en warm is. ik rij ook op mengsmering met verhouding 1:32 uit mn hoofd.

wat er in zit.
-TP 50 Snel (met uitlaat prop)
-dellorto phva12
-sproeier 98
-6g rollen
-malossi geel druk
-malossi rood trek
(beide voor minarelli)

heeft iemand enig idee hoe en wat om mijn scooter weer heerlijk op te laten rijden
 
Advertisement - register to remove this

Sproeier is wel erg aan de grote kant.

Ik weet dat je bij minarelli met standaard cilinder en standaard uitlaat met 12mm carb dan pas rond sproeier 72 zit.
In het ergste geval met snelle uitlaat zal je max bij sproeier 78 / 82 moeten uitkomen.

*Drukveer is ook te sterk.. Gewoon een originele zou al voldoende moeten zijn of een malossi wit

* Trekveren kunnen ook te strak zijn.. Origineel was bij deze al voldoende, zeker dat je een prop in de uitlaat hebt.

Gewoon zeer slecht afgesteld dus.
 
Lijkt me onwaarschijnlijk dat een cilinder welke ze betitelen als een snelle cilinder deze gaan begrenzen door de uitlaat te vernauwen.
Ik kan me er ook niks bij voorstellen, heb je hier een foto van?

Een vernauwing kan uiteraard wel je toeren begrenzen.

Ik weet niet hoe oud deze cilinder is maar je weet zeker dat die vernauwing geen koolaanslag is?
 
Last edited:
Inmiddels paar dagen later heb ik eindelijk zelf kunnen beginnen aan mijn scooter. Nou heb ik er een std drukveer ingezet en malossi blauw trekveren maar nu rijd hij maar 35 ook heb ik er nu een sproeier 76 in gedaan omdat mijn scooter uitdonderd bij sproeier 72 als ik rond de 30 kmpu zat
 
Back
Top