Yamaha Jog R met yasuni R afstellen

ymhjogr

New Member
Hoi, ik heb een yamaha jog R uit 2004 met een Dr50 snel cilinder, nou heb ik er recent een yasuni R op gezet maar hij zit in het begin niet goed genoeg op toeren en komt hij nauwlijks vooruit, dit probleem had ik ook al met mijn vorige uitlaat (sitoplus weet even niet welk model) maar niet zo erg als nu. Zodra ik bij de 50km/pu kom dan begint hij wel flink te blazen omdat hij dat op toeren zit en gaat hij nog door tot de 85km/pu,

Ik heb nu 4.3 gram rollen met nog originele vario (nee de rollen zijn niet te licht), zwarte malossi trekveren en gele malossi drukveer. Maar kan het echt zijn dat ik nog lager moet gaan in rollen? Of heeft iemand anders suggesties hoe ik hem hoger in toeren kan laten lopen vanaf het begin af aan zonder dat de topsnelheid heel erg omlaag gaat? want het hindert best erg

Alvast heel erg bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Klinkt als trekveren mijns inziens....
Heb je misschien een te grote koppeling in een te klein huis? Dat hij altijd aanloopt wat voor trekveren je ook monteert?
Goeie draait je achterwiel als deze van de grond is met stationair rijden, kan ook zijn dat je koppeling en huis klemmen nadat je hem aandraait.
 
De zwarte Malossi trekveren zijn 2.2 mm dik en te sterk voor je setup met de Malossi Delta clutch of Fly clutch die je gebruikt,
althans dat neem ik aan aangezien de zwarte malossi trekveren niet voor een standaard koppeling bestaan.
Hier een schema van de volgorde waar je waarschijnlijk de witte trekveren nodig hebt en zoals tim ark al zei ook een witte Malossi drukveer.
Ik ga ook mee met wat mssh vermoed, dat er een te grote koppeling in zit, die zijn er voor Minarelli in 2 maten 105 en 107 mm.

De standaard variateur zou ik persoonlijk ook vervangen aangezien de originele minarelli varios niet echt jofel zijn.
Zelf heb ik goede ervaring met de Naraku Racing V2 icm de Naraku High speed Cnc halfpoulie .



trek.png
 
Last edited:
De zwarte Malossi trekveren zijn 2.2 mm dik en te sterk voor je setup met de Malossi Delta clutch of Fly clutch die je gebruikt,
althans dat neem ik aan aangezien de zwarte malossi trekveren niet voor een standaard koppeling bestaan.
Hier een schema van de volgorde waar je waarschijnlijk de witte trekveren nodig hebt en zoals tim ark al zei ook een witte Malossi drukveer.
Ik ga ook mee met wat mssh vermoed, dat er een te grote koppeling in zit, die zijn er voor Minarelli in 2 maten 105 en 107 mm.

De standaard variateur zou ik persoonlijk ook vervangen aangezien de originele minarelli varios niet echt jofel zijn.
Zelf heb ik goede ervaring met de Naraku Racing V2 icm de Naraku High speed Cnc halfpoulie .



View attachment 77345

Ik heb de scooter zo gekocht en heb ook nog niet ver genoeg gekeken wat de setup precies is, ben zelf ook helaas nog geen monteur maar probeer het te leren van het gewoon te doen,

Er zit ook nog een standaard carburatuer onder (12mm) is dit niet te klein voor een 50snel? Ik probeer overigens geen legale scooter te bouwen die netjes 50 loopt, maar echt het maximale vermogen eruit te halen dat nog enigsinds voor dagelijks gebruik te benuttigen is.
 
Ik heb de scooter zo gekocht en heb ook nog niet ver genoeg gekeken wat de setup precies is, ben zelf ook helaas nog geen monteur maar probeer het te leren van het gewoon te doen,

Er zit ook nog een standaard carburatuer onder (12mm) is dit niet te klein voor een 50snel? Ik probeer overigens geen legale scooter te bouwen die netjes 50 loopt, maar echt het maximale vermogen eruit te halen dat nog enigsinds voor dagelijks gebruik te benuttigen is.
Een 12 mm carb is goed genoeg voor die cilinder en uitlaat, een 17.5 mm Dellorto zal weinig verschil geven.
De Dr50 is geen 50cc snel, het is een laagtoerige cilinder met wat meer koppel dan een standaard cilinder,
een 50 cc snel is middeltoerig tot hoogtoerig.
Al met al nog steeds een leuke cilinder voor op straat en ik denk dat je met de huidige setup wel de 80 km per uur Gps kan halen mits goed afgesteld, en met een betere variateur setup de 85-90.

Maar om te beginnen zou ik kunnen adviseren om de binnenmaat van het koppelingshuis en de buitenmaat van de koppeling te meten,
want het lijkt er sterk op uit het verhaal dat waarschijnlijk de koppeling te groot is voor het koppelingshuis.
Mocht de koppeling te groot zijn voor het koppelingshuis dat er nu op zit is dat goed op te lossen met een 107mm koppelingshuis van Top performance, bij de K parts verkopen ze deze voor rond de 35 Euro.
 
Back
Top