yamaha jog r 25km snelheidsmeter werkt niet

speedfight1987

Well-Known Member
donderdag snorscooter opgehaald. koper had al aangegeven dat sinds een paar weken de snelheidsmeter niet meer werkte.
beetje vooronderzoek gedaan voor de koop. sensor in voorwiel zou dader kunnen zijn.

deze vantevoren ook besteld.

nu wou ik vanochtend kijken, kappen losgehaald.

blijkt de kabel aan de sensor onder de kap nergens aan vast te zitten,
hangen wel paar draadjes los die er niet jofel meer uitzien.
wie heeft er toevalig een foto vanonder de voorkap van een jog r om te zien hoe daar alles aangesloten hoort te zitten?

bijgesloten enkele foto's vanonder de voorkap
 

Attachments

  • 20190414_101246.jpg
    20190414_101246.jpg
    182.8 KB · Views: 22
  • 20190414_101248.jpg
    20190414_101248.jpg
    178.2 KB · Views: 21
  • 20190414_101251.jpg
    20190414_101251.jpg
    177.5 KB · Views: 22
Advertisement - register to remove this

Volgens het elektrisch schema dat ik in het bezit heb van de jog, komen er drie draden vanaf de cockpit, waaraan een connector zit.

Vanaf de snelheidssensor, vermoedelijk een Hall-sensor maar dit ter zijde, komen er ook drie draden met daaraan de contraconnector van de bovengenoemde connector.

Zo te zien ontbreekt de connector die aan de draden richting cockpit gaan.
Lijkt wel of deze draden tussen iets geklemt hebben gezeten en de connector is afgerukt.

Het beste is natuurlijk om op deze draden de originele connector te monteren echter ik weet niet of deze los te koop is.

Een andere optie is om de connector van de nieuwe sensor af te knippen , en de draden van de sensor en cockpit in de juiste volgorde aan elkaar te zetten, solderen en elke draad voorzien van een krimpkousje is natuurlijk de beste manier, maar een kroonsteentje doet het natuurlijk ook.

In ieder geval de draden hebben als volgt aan elkaar gezeten:

Snelheidssensor kabel-------------> Cockpit kabel

Rood--------------------------------> Rood/Geel
Zwart-------------------------------> Zwart/Geel
Blauw--------------------------------> Blauw/Geel
 
Volgens het elektrisch schema dat ik in het bezit heb van de jog, komen er drie draden vanaf de cockpit, waaraan een connector zit.

Vanaf de snelheidssensor, vermoedelijk een Hall-sensor maar dit ter zijde, komen er ook drie draden met daaraan de contraconnector van de bovengenoemde connector.

Zo te zien ontbreekt de connector die aan de draden richting cockpit gaan.
Lijkt wel of deze draden tussen iets geklemt hebben gezeten en de connector is afgerukt.

Het beste is natuurlijk om op deze draden de originele connector te monteren echter ik weet niet of deze los te koop is.

Een andere optie is om de connector van de nieuwe sensor af te knippen , en de draden van de sensor en cockpit in de juiste volgorde aan elkaar te zetten, solderen en elke draad voorzien van een krimpkousje is natuurlijk de beste manier, maar een kroonsteentje doet het natuurlijk ook.

In ieder geval de draden hebben als volgt aan elkaar gezeten:

Snelheidssensor kabel-------------> Cockpit kabel

Rood--------------------------------> Rood/Geel
Zwart-------------------------------> Zwart/Geel
Blauw--------------------------------> Blauw/Geel
Waar kan ik dat schema vinden?
 
Back
Top