Yamaha jog loopt stationair maar doet raar

Skaffa079

Member
goedenmiddag allen,

Ik heb een yamaha jog r blauw kenteken uit 2005
Ik heb er van de week nieuwe cilinder in gezet en een nieuwe zuiger en andere uitlaat (SITO) maar ik wou een testrit doen en hij loopt perfect stationair en als die op zn bok staat en je geeft gas loopt ie ook maar als je erop gaat zitten en dan gas geeft en probeert te rijden geeft ie 1 kick en dan valt ie uit als je het gas open houd

Weet iemand waar dit mee te maken kan hebben?

alvast HEEL ERG BEDANKT!!!!
PS:
Hij begon al een beetje raar te doen voordat de nieuwe cilinder erop kwam maar toen was het nog iets minder
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Carburateur eens reinigen. Misschien sproeier verstopt. Kan nooit kwaad om alles ff te reinigen en uit te blazen. Zo kan je dingen uitsluiten.
 
Carburateur eens reinigen. Misschien sproeier verstopt. Kan nooit kwaad om alles ff te reinigen en uit te blazen. Zo kan je dingen uitsluiten.
Ik ga m straks helemaal reinigen en kijkej of het effect heeft en als het niet helpt waar zou ik dan nog aan kunnen denken (zonder luchtfilter reageert ie ook het zelfde dus heeft niet ket lucht te maken lijkt mij)
 
Ik heb de carberateur gereinigd en doorgespoten sproeier schoongemaakt luchtfilter schoongemaakt en alles nieuwe bougie erin gedaan nu blijft ie opzich wel lopen maar heeft totaal geen power
Ik vergat er wel bij te zeggen ik heb voor de nieuwe cilinder mn blok een beetje uit moeten vijlen om m passend te maken en dat lukte ook wel zonder problemen maar kan het er misschien aan liggen dat ik een snor cilinder had en nu dus in feite een brom cilinder van een brom blok dat ik misschien hoger moet gaan zitten in de sproeier?
Er zit nu sproeier 54 in zou ik misschien richting de 56 58 moeten?

en opzich de carb zag er verder ook niet heel verkeerd uitmasr toch ff door gespoten en gereinigt
 
Je vertelt dat je je carter voor je nieuwe cilinder uit heb moeten vijlen om hem passend te maken. Kijk dit vraagt in mijn ogen op problemen. Lekke voetpakking, compressieverlies dus ook vermogensverlies etc..etc.. Tis dan in mijn ogen dweilen met de kraan open. En kan ik geen zinnig antwoord hier meer op geven dan: koop een originele passende cilinder!
 
Jaa t is een originele passende cilinder maar mijn blok was een snor blok dus er zitten van die blokjes is om alleej een snor cilinder erop te kunnen zetten die blokjes op het blok zelf heb ik kort gevijld en netjes afgewerkt en paste perfect nieuwe voetpakking goed gemonteerd en nieuwe kop pakking en is ook niet lek en heeft genoeg compressie

Ik heb de bougie kleur nog even gecheckt en die is grijs dus ik denk dat ik toch hoger moet gaan in mn sproeier
 
Yup dan moet je groter in sproeier en zeker wel 2 maten als het niet meer is probeer is met choke gas te geven waarschijnlijk reageerd die dan veel heftiger dan zonder kun je effe testen
 
Ik heb een automatische choke
Maar dus inderdaad zoals ik al dacht moet ik van 54 naar 58?
Post automatically merged:

of iniedergeval die richting op
 
Back
Top