Yamaha dt zekering klapt

Bartdegraaf

New Member
Hallo ik heb een Yamaha dt maar de zekering klapt er heel de tijd uit
De brommer start met elektrische start en zekering blijft heel totdat ik het contact weer uitzet en klapt daarna kapot
De brommer valt boveneen aantal toeren dan ook helemaal weg totdat die bijna is uitgevallen
Weet iemand wat dit is ?
 
Advertisement - register to remove this

Welke zekering gaat er steeds stuk?

Is je ontsteking/CDI wel in orde? Hoe ziet je bougie eruit?
 
Is dit plots gekomen of heb je van te voren nog iets gedaan aan de elektrische installatie of heb je iets proberen aan te sluiten?

Klapt de zekering ook als je de brommer uitzet met de killswitch op je stuur, dus niet met het contactslot?
 
Zou je jouw scooter kunnen verduidelijken met bouwjaar, type en evt modificaties? Daarna is er vast iemand die een schema heeft en kan zien welke draden je bijlangs kan gaan om te meten.
Daarbij de vorige twee vragen: Welke zekering en wat gebeurt er bij een andere manier van uitzetten.
Groet,
 
Welke zekering gaat er steeds stuk?

Is je ontsteking/CDI wel in orde? Hoe ziet je bougie eruit?
Bougie is een beetje aan de donkere kant maar niet vies of dichtgekoekt vondt ook heel zuiver blauw en in het midden maar hij lijkt de laatste tijd wel wat te gaan roken
De zekering die gelijk uit de pluspunt van de accu komt is volgensmij ook de enigste

Is dit plots gekomen of heb je van te voren nog iets gedaan aan de elektrische installatie of heb je iets proberen aan te sluiten?

Klapt de zekering ook als je de brommer uitzet met de killswitch op je stuur, dus niet met het contactslot?
Heb wel een tijd geleden het subframe losgehaald om het luchtfilter te vervangen of een schuimfilter brommer heeft toen de hele tijd goed gelopen totdat die er opeens mee stopte kreeg hem niet meer aan tot aan de volgende dag toen startte die opeens weer maar kon dus niet boven een zoveel aantal toeren want dan zakte die helemaal in
Kill switch is bij mij niet aangesloten

Zou je jouw scooter kunnen verduidelijken met bouwjaar, type en evt modificaties? Daarna is er vast iemand die een schema heeft en kan zien welke draden je bijlangs kan gaan om te meten.
Daarbij de vorige twee vragen: Welke zekering en wat gebeurt er bij een andere manier van uitzetten.
Groet,
Yamaha dt 50 uit 2009
75CC roze top cillinder
21mm carb
Doppler krukas
Ontsteking en alles is nog origineel
De zekering die recht uit het pluspunt van de accu komt

Maar ik ben er achtergekomen dat als ik de brommer van de stoeprand afduw klapt de zekering ook kapot
 
Bartdegraaf said:
Maar ik ben er achtergekomen dat als ik de brommer van de stoeprand afduw klapt de zekering ook kapot

Bart,

ik vemoed dat ergens een kabel loshangt die tegen het frame sluiting maakt.
Of je hebt een kabel gekneld die bij beweging sluiting maakt naar het frame.
Of een kabel waarvan de isolatie slecht of geschuurd is en die tegen het frame sluiting maakt.

Bartdegraaf said:
Kill switch is bij mij niet aangesloten
Is deze afgekoppeld of zit op jouw model geen killswitch?
 
Heb wel een tijd geleden het subframe losgehaald om het luchtfilter te vervangen of een schuimfilter brommer heeft toen de hele tijd goed gelopen totdat die er opeens mee stopte kreeg hem niet meer aan tot aan de volgende dag toen startte die opeens weer maar kon dus niet boven een zoveel aantal toeren want dan zakte die helemaal in
Kill switch is bij mij niet aangesloten

ff ander punt, heb je toen niet gewoon een warmloper gekregen? los van het verhaal van de kortsluiting.
 
Back
Top