Yamaha DT Supermotard 2004

twistednrg

Banned
Hallo,

hierbij ff een vraagje :

ik ga waars. nieuwe yamaha SM kopen ze zeiden @ dealer dat ie beter was dan al die derbi dingen, ik vind persoonlijk de yamaha ook veel mooier heeft helemaal digi tellers en alles :)

is dit wat ja of nee?

En heeft iemand er fotos van!

Groetjes

Sjoerd Aka TwistedNRG (Meis Tuning)
 
Advertisement - register to remove this

Staat volgens mij in de laatste Scootin' heel artikel over.. Motorhispania RYZ Endoro vs. Derbi Senda R X-Treme vs. Yamaha DT50 R... hun conclusie is dat de Derbi nogsteeds roeleert :)
 
vaak vertellen dealers wat ze graag willen verkopen..
langs de andere kant zijn het allemaal A-merken die kwalitatieve brommers afleveren, dus ja..
 
Tis dus mijn keus zoals ik begrijp en siep geeft aan dat derbi beter is... mja ik zie nog wel wat ik doe 1 ding vond ik wel een vet iets.. dat hele dashboard Digi is met ronde tyden en alles kan opmeten enz :) egt wel een leuke brommert

maarja bedankt voor info
 
Kun je niet proefrijden op beide? Historisch gezien is een Yamaha echt wel wat beter dan europese meuk. Helaas zit er wel een AM6 blok onder de DT. Maar die is echt niet slecht te noemen. Verder is de electronica die Yamaha gebruikt in veel opzichten beter en ook de afwerking en gebruikte materialen zijn van yamaha gewoon beter. Over de rij-eigenschappen kan ik weinig zeggen. Maar met 45 km zal daar weinig verschil in zitten. Proefrijden zou een hoop vraagtekens wegnemen denk ik.
 
idd :) ik heb hem gevraagt en kon niet omdat de eerste en de enigste @ filiaal al verkocht was :) ze wisten ook niet of er al uitlaten voor te koop waren, maar denk dat ik hem tog neem aangezien ik nog half jaar heb tot 18, en dus nog mooi kan geniete @ SM'tje en dus die tyd met scooters enz. leuk af te sluite om het zo maar te noemen 8P
 
vind de afwerking van de tzr en dt wel meevallen eigenlijk
derbi is zeker wel beter (motorich)
proefrijden kan bijna nergens meer nee zeker niet op die ''dure'' sm's
het is idd jammer dat er een am6 onder hangt jammer dat ze niet met een eigen blok zijn gekomen
 
dude, zijn echt veel uitlaten voor te koop, mina am6 zit eronder...
kan wel zijn dat je zelf ophanging moet fixen...
verder, am6 is geen slechte bak, alleen ben er mee eens dat de derbi bak fijner is, maar ik rij zelf am6 en alle andere rsrijders ook en als ik jou was zou ik mn keus laten afhangen, niet van het blok maar van uiterlijk, accesoires en het feit dat niemand nog zo'n ding heeft...
 
je ziet ze iid nergens rondrijden
voor het blok hoef je iid niet te laten zijn zoveel onderdelen voor
uitlaat keuze zat
 
dt50

ik heb zelf juist een Yamaha dt50 supermotard aangeschaft en volgens de dealer zou deze ook beter zijn als de derbi.
wat wel een verschil is dat je op de dt50 maar 1 jaar garantie krijgt en op de derbi 2 maar naar het schijnt heb je de 2 jaar van derbi harder nodig dan de 1 van yamaha
 
moet je niet kopen want er ligt een AM6 blok onder
ik heb zo een apprilllia rs50 pogalli ook AM6 een en al problemen
hij is nu voor de 20ste keer vanst gelopen versnellings bak zit er nu al een 2de in
en er is nog maar 3450km mee gereden
ik heb nu een derbi senda sm extreme gekocht is wel iets minder mooi dan die yamaha
maar wel betrouwbaarder
 
RMiché said:
moet je niet kopen want er ligt een AM6 blok onder
ik heb zo een apprilllia rs50 pogalli ook AM6 een en al problemen
hij is nu voor de 20ste keer vanst gelopen versnellings bak zit er nu al een 2de in
en er is nog maar 3450km mee gereden
ik heb nu een derbi senda sm extreme gekocht is wel iets minder mooi dan die yamaha
maar wel betrouwbaarder


ik rijd ook al 2 jaar am6 en ik heb nog nooit problemen gehad.
afgezien van versleten cils maar dat ligt dus niet aan de bak.

dus mischien ligt het wel aan jouw rijstijl ?

verder denk ik dat je idd niet moet afgaan op de keuze van het blok en gewoon voor het uiterlijk moet gaan.

ik moet wel zeggen dat er veel mensen zijn die zeggen dat derbi lekkerder schakelt.
 
webmaster Scootparts said:
Historisch gezien is een Yamaha echt wel wat beter dan europese meuk.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Derbi is ook al een erg oud merk, maar je hoorde er weinig van buiten Spanje. daar rijden er echt een berg rond. Yamaha heeft vroeger een hype gehad met hun FS1. Daarmee is ook alles gezecht want Honda nam het stokje over met hun MB/MT modellen.

En de kwaliteit zal elkaar waarschijnlijk niet zo erg veel ontlopen. Maar onthoud dat als je je brommer bij je lokale brommerboer wilt onderhouden je misschien ook zijn advies niet geheel in de wind moet slaan. Als hij meer afweet van een bepaalt model zal hij deze waarschijnlijk sneller en efficiënter kunnen repareren.
 
AM6 blok is een oerdegelijk blok , Derbi blokken hebben ook hun eigen problemen , net zo veel als AM5 en 6 , dus dat is BS!

Yamaha maakt goeie producten die net zo als elke andere producten nooit 100% perfect zijn , maar dat krijg je als alles steeds weer anders moet zijn ;)

maar motorisch zijn ze beiden goed zowel derbi als yamaha...

en iedereen die met Derbi of AM6 problemen heeft zal wel iets verkeerd hebben gedaan , een brommer gaat niet vaak zomaar stuk ,vaak heeft de eigenaar daar heel direct iets mee te maken!

en mag er een keer wat aan mankeren? t blijft altijd nog iets mechanisch....
 
joepie een ouderwetse am6/derbi blok discussie!

derbi is gewoon beter, en betrouwbaarder, 4 vrienden van mij hebben een brommer met een am6 blok, ( 2 rieju rr, yamaha tzr, motohispania yz,) ze hebben allemaal al de koppeling binnen de 8000km moeten vervangen. omdat deze simpelweg "stuk" was.

mijn derbi, na 20.000 waren de platen ech nog zeer goed.
derbi schakelt ook tenmiste normaal, bij een am6 schakel ik altijd "mis" want het lijkt wel of er tussen elke versnelling een vrij zit.

voor de rest, yamaha mooie brommers. awerking is ook ok, nadeel is natuurlijk het blok. en dat hij er niet stoer uit ziet :D.
derbi's hebben ook een digi dash hoor, en nog veel meer leuke dingetjes.
naja neem maar gewoon een yamaha, dan blijven derbi's exlusiever
 
Chrishier said:
joepie een ouderwetse am6/derbi blok discussie!

derbi is gewoon beter, en betrouwbaarder, 4 vrienden van mij hebben een brommer met een am6 blok, ( 2 rieju rr, yamaha tzr, motohispania yz,) ze hebben allemaal al de koppeling binnen de 8000km moeten vervangen. omdat deze simpelweg "stuk" was.

wat een onzin, je kan onmogelijk meteen zeggen dat 'derbi gewoon beter is".

en volgens mij ligt het gewoon aan je vrienden hoor, misschien dat ze gewoon een gare rijstyle hebben, maar dat heeft totaal niks met AM6 te maken.


mijn derbi, na 20.000 waren de platen ech nog zeer goed.
derbi schakelt ook tenmiste normaal, bij een am6 schakel ik altijd "mis" want het lijkt wel of er tussen elke versnelling een vrij zit.

so? mijn Am6 blokje heeft al 18k km op de teller, met ori koppelingsplaten, en de schakelprob van AM6 is zo'n beetje algemeen bekend, maar daar is ook wel wat aan te doen: Goeie bakolie gebruiken scheelt een hoop, schakelpedaal goed afstellen scheelt ook best wel veel, en je moet inpricipe gewoon ff "leren schakelen" op een AM6 blok.

maar je kan der anders ook gewoon een TP schakelwals in gooien, en dan heb je het hele probleem niet meer.


voor de rest, yamaha mooie brommers. awerking is ook ok, nadeel is natuurlijk het blok. en dat hij er niet stoer uit ziet :D.

nadeel? ja doeeiii, ik heb liever een Am6 blok onder mn brommer dan een ubergoedkoopgemaakte derbi blok

derbi's hebben ook een digi dash hoor, en nog veel meer leuke dingetjes.
naja neem maar gewoon een yamaha, dan blijven derbi's exlusiever

derbi's exlusiever? denk dat je je bril ff moet opdoen....


ieder z'n eigen voorkeur, elk blok heeft zo z'n nadelen.
 
tja , ik heb nog nooit een koppeling hoeven te vervangen , alleen moet er bij am6 met 70cc al gauw een plaat bij in , maar dat boeit niet..

een derbi gaan ook genoeg dingen bij stuk , gewoon dom gelul dat die koppelingen stuk gaan of je hebt vrienden die gewoon het ding verkrachten... simpel....
 
Back
Top