Yamaha BWs welke rolletjes?

RikvD

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs de uitlaat en sproeier aangepast voor wat meer kracht en moet ik ook de rolletjes aan gaan passen maar ik heb geen idee hoeveel gram rolletjes ik nu nodig heb. Nu heeft hij in het midden een dipje tijdens het optrekken.
Verder is het naar mijn weten een standaard variateur. Het huidige rolletjes gewicht is onbekend (Ik heb geen digitale weegschaal die meet in milligrammen.)

UPDATE: Rolletjes zijn 4.3/4.5 gram

Iemand die een suggestie kan maken hoeveel gram rolletjes ik nodig heb?

Yamaha Bw's
50 cc vertikaal
standaard carb
sproeier 82
Ontgrensde Tecnigas Next-R
geen varioring
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb niet zo'n weegschaal maar ik ga morgen even langs bij een maat die er wel een heeft! Ik heb ze zojuist uit de variateur gehaald en ze zijn ook alles behalve nog rond dus ze waren sowieso aan vervanging toe. Ik laat morgen weten hoeveel ze wegen
 
Ik heb zojuist de rolletjes gewogen en deze zijn ongeveer 4.3/4.5 gram (15x12).
Volgens mij is dit al relatief licht voor een scooter als ik het goed begrijp?
Maar ik heb dus alsnog een dipje tijdens het optrekken en je hoort ook het toerental zakken
 
Last edited:
Bij een andere snellere uitlaat zou ik altijd zelf eens beginnen met een nieuwe drukveer..
Met de ervaring uit het verleden kom ik vaker tegen dat een originele drukveer niet voldoende tegendruk leverd met een terugloop uitlaat.

Dus zou bij deze iets van een malossi wit of polini zilver of iets vergelijkbaars nemen.

Een originele drukveer is meestal alleen genoeg bij setups die niet direct razend snel door trekken.. Hoe sneller de schommeling is dan moet je ook rekening houden dat de drukveer iets stugger moet.
 
Back
Top