yamaha bws vreemd probleempje + setup vraag

streetscraper

Well-Known Member
ik heb dus een yamaha bws juist een gloednieuwe imitatie 49.9cc gestoken :p ik dacht dat het aan mijn cc lag dat ie verrot liep maar dat deed ie nog altijd (iets minder zuiger was dus wel al oud. Ik heb wat zitte spelen met de stationair en luchtschroef van me carbu en nu loopt hij echt stukken beter. maar nu zit ik nog met een raar probleem in me overbrenging:

als je vertrekt lijkt het net alsof hij in overtoeren gaat :mad: en dan gaat hij lange tijd best traag (weet niet precies, geen teller) maar hij bouwt ze snelheid heel erg traag op en gaat steeds harder maar gaat moeilijk vind geen weg die lang genoeg is voor te wete hoe hard hij nu kan xD 'setup' nu:

* imitatie 49.9cc
* standaard krukas
* 12mm carbu
* sito + begrensd
* std vario met varioring en std koppeling

aan wat ligt dit raar/verrot lopen nu? Carbu is afgesteld, start vanaf de eerste keer nu en heeft genoeg kracht en blijf stationair draaien.

en dan had ik nog een klein setup vraagje..:p natuurlijk wil ik de huidige opstelling uitbreiden..nu wil ik dus binne maandje of zo een nieuwe vario gaan halen en varioring er dus uitlaten. Ik dacht aan een malossi multivar die is toch best goed? En weet toevallig iemand welk type carburateur dat je nodig hebt voor een oude bws (handchoke) zodat ik geen kabels moet vervangen of zo ik heb daar een hekel aan xD
 
Advertisement - register to remove this

dus als je van 0 naar 10 of 15 trekt, dan trekt die lekker op? en daarna valt hij terug in toeren? dan heb je te zware rollen.. trouwens een begrensde scooter zal nooit lekker optrekken.

en ontgrens eerst de boel ipv nu al nieuw spul te gaan halen. het kan goed zijn dat je vario niet eens versleten is... heb je dus helemaal niks aan.
 
Back
Top