Yamaha BWS Spy Motor Fout ergens

Fakey

Well-Known Member
Goedendag mede SFer's,

Ik heb een Yamaha BWS Spy uit 2005 in de schuur staan.
Mijn vader en ik hebben die 2e hands gekocht en het is mijn eerste scooter...
Nu heeft degene waarvan we hem gekocht hebben er 1. Niet erg goed voor gezorgd en 2. heeft hij hem opgevoerd.

De persoon in kwestie had er een heel dik blok onder liggen tot de zuiger kapot ging (of iets dergelijks ik kan het me niet helemaal meer herinneren).
Daarom heeft hij een andere BWS gekocht waarvan hij het blok over gezet heeft.

Ook hier zitten veranderingen in.
Ik kan jullie niet zeggen welke zuiger en cilinder etc. er onder ligt maar als ik aan op de Carburateur af ga dan kan ik met bijna volle zekerheid zeggen dat er iets zwaars onder ligt. De carburateur is een DelOrtho carb.

Nu hebben we bij het rijden het volgende probleem (/problemen) :
Soms werkt de motor hartstikke goed maar dan zomaar stottert hij en trekt hij niet aan.
Normaal is het overigens ook zo dat zodra je hem uit de schuur haalt en je Kickt 1 keer staat hij aan....na het rijden vandaag is dit niet meer het geval. Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Mijn vader denkt dat de motor te veel/te weinig benzine krijgt.
Iemand ervaring met zo iets?

Ook hebben we een probleem met gepiep.
Het is net alsof de rem achter of de rem voor enorm piepen.
Zou dit door een olie vloeistof achter kunnen komen?

Tips? Ideën? gooi ze er a.u.b. uit.

M.v.g. Bryan
 
Advertisement - register to remove this

een heel verhaal en eigenlijk weten we nog niets:p

haal het blok uit elkaar en probeer er achter te komen wat voor cilinder/carb/overbrenging etc er op zit, dan kunnen wij je wel verder helpen denk
 
Tja, m'n vader wou de cilinder etc. er neit uit hebben.
Wel hebben we de carb er uit gehad wat dus een DelOrtho was...
We hebben de choke er weer op gezet want die zat er niet goed op.
Ook hebben we de gas hendel nog even beetje veranderd aangezien die bleef klemmen en hij smoorde.
Maar tja, dan moet ik even met mijn vader overleggen.
Maar niemand weet iets over dat dat met een benzine toevoer kan gebeuren?
Dat hij zomaar minder toeren gaat maken terwijl je de gashendel gewoon open houd zoals 5 seconden daar voor? en ook dat hij tja er eigenlijks nog net niet mee kapt....zo kan ik het het beste omschrijven...
 
denk eerder dat ie gewoon teveel benzine krijgt, en je um dus keihard verzuipt.

En over die remmen, ik zou de remblokjes, remvloeistof en evt ook meteen de schijf vervangen (weet verder niet veel van het model, heeft uit mn hoofd voor een schijf tog?)
 
Oke wouzzie:
Wat is een fix voor te veel benzine dan?

En over de remmen:
Remvloeistof zit er nog genoeg in en de schijf(en) is(zijn) gewoon geod.
Maar idd schijf voor.
Remblokjes zat ik inderdaad ook al aan te denken.
 
Oke thijs dankje :) zal ff door geven aan m'n vader en we zullen even kijken.
We moeten hem toch in de voorjaars vakantie eigenlijks helemaal compleet strippen en alles schoon maken etc.
maar goed :)
 
Als je wilt kijken ofdat hij teveel of te weinig benzine krijgt, moet je na een tijdje rijden de bougie checken.
Is hij zwart en nat, dan is de sproeier te groot, dus teveel benzine.
Is hij wit en droog, dan is de sproeier te klein, dus te weinig benzine.
Is je bougie koffiebruin met melk bruin, dan is hij precies goed.

En dat gepiep zullen je remblokken wel zijn. Vervang deze snel! anders komen er groeven in je remschijf en kan je ook nog eens een nieuwe schijfrem kopen.

Succes
 
Hallo iedereen,
Mijn vader en ik hebben even gekeken we dachten dat het mischien ook nog aan de Bougie liggen kon, dus die hebben we er op nieuw opgezet (een nieuwe) en gister ff gereden (kon eindelijk want ik had me rijbewijs (A)) maar hij smoort nog.
Na een tijdje rijden kon ik maar een heel klein beetje gas geven, gaf ik meer wou hij er mee kappen en minder ook.
Toen zei mijn vriend van: stop ff dan.
Gedaan en toen weer verder gereden en toen kon ik gewoon weg trekken.
Ook moet ik na elke keer gas terug nemen iets van 3 stoten gas geven voordat hij weer full-power verder rijden wil.
Heeft iemand een idee?
Sproeier of rolletjes of uitlaat of iets dergelijks?
Iemand bij mij op school dacht dat het aan de uitlaat lag want die uitlaat heeft al een keer onder een enorm sterke sprinter blok gestaan.
Die is kapot gegaan (vorige eigenaar) en die heeft er dan ook een ander blok op gezet. Maar die uitlaat (Technigas Next) ligt hier ook nog onder.
Ideeën?
M.v.g. Bryan
 
ik snap ten eerste niet dat je al zo'n ding koopt , zo koop je andersmans ellende...

en zeker niet als je er zelf helemaal niks van snapt..

probeer eerst eens een paar maten groter in sproeier , en kijk of dit mischien de oorzaak is.
 
Back
Top