[Yamaha BWS Spy]Hulp nodig bij kiezen setup

Fakey

Well-Known Member
Hey iedereen,

Ik ga nu met het OV naar school dus ik heb mijn scooter niet meer nodig.
Daarom ga ik hem opknappen en opvoeren :p:*

Nu heb ik dus bedacht dat 100 een mooie snelheid is. Daarom wou ik weten: wat is een goeie setup waar ik 100 mee red. Ik had zelf nog geen idee maar dacht ergens rond:

- Cillinder - Stage 6 Sport (oid)
- Carberateur - 21mm Del'Ortho of (als die er is) 21 mm Keihin of 21 mm Stage 6 (Als die er is)
- Membraam - Mallossi VL14 (oid)
- Uitlaat - Yas R of C16 of stage 6 Pro
- Vario - Stage 6 Sport oid
- Koppeling - Stage 6
- Koppelingshuis - Stage 6
- Ontsteking - Standaard

Ook dacht ik er aan om een andere carter te kopen
Ik heb nu een Minarelli Vertikaal AC SD carter en ik wil eigenlijks een Minarelli Horizontaal AC DD carter.
Bestaat die?
En als jullie mij zouden kunnen vertellen hoe duur de setup zou worden die ongv. 100 rijd.
Ik weet ook niet of bovenstaande het wel haalt en of bepaalde dingen wel nodig zijn.
Ook zou ik graag weten wat het beste filter op zo'n soort scooter is?
Alvast bedankt!
-Bryan
 
Advertisement - register to remove this

Neem dan een stage6 pro, met een stage6 sport ga je de 100 niet halen...
Dan een Yasuni r / Gianelli shot erbij, 19 - 21mm carb, mhr vario en een hebo verstelbare koppeling oid en het zal best leuk lopen.

Vergeet niet om ook een andere krukas te plaatsen, rito of power1 asje is meer dan voldoende.
 
Oke dankje spNk.
Maar die stage 6 pro uitlaat is niets?
En ik dacht zelf aan een s6 koppeling, beetje veel van Stage 6.
Of ga ik daar de 100 niet mee halen?
 
Oke, welke van de 2 uitlaten is het beste dan?
De shot of de r?

Verder: wat voor merk carb raden jullie aan? Gewoon Del'Ortho?
 
Oke, dank u.
Nu moet ik eerst alles bij elkaar sparen >.<
maar moet ik verder alles wat ik er neer gezet heb hebben (zoals membraam enzo) ik weet verder niet wat voor waarde dat heeft voor een straat scoot
 
standaard membraan met carbonne platen volstaat vaak ook wel :)

denk er ook aan dat dit spul maar de helft is wat je moet gaan kopen..
je moet ook nog spullen kopen om af te stellen? paar setjes rollen, drukveren, verschillende trekveren en een hoop sproeiers..

hier ben je ook al snel tientallen euros mee kwijt!
 
Ja ik weet het vinnie, maar het is ook langzaam bij elkaar sparen en dan als ik alles heb de hele zooi in elkaar flansen en afstellen en inrijden die handel +)
Dat duurt echter nog wel ff
vna 2,50 euro in't uur gaat je banksaldo nou niet heel snel omhoog.
De mijne helemaal niet aangezien het werk zwart is en ik kontant krijg betaalt
 
2.50 p/u zwart is idd om te janken..
wit krijg je nog een stuk meer..

verder hoef je een leuke snelle cilinder niet in te rijden :) zeker niet als het een alu cilinder is
 
ff warmdraaien en een stukje rustig rijden en je kunt gewoon knallen..
wel zorgen dat de afstelling goed is anders beukt het wel zo vast
 
IMO hoef je geen enkele cilinder echt in te rijden, mits je een kwaliteit cilinder koopt.
Overigens verdien je als je 16 bent 2,56 wit, althans toen ik 16 was (3-4 jaar geleden).
 
IMO hoef je geen enkele cilinder echt in te rijden, mits je een kwaliteit cilinder koopt.
Overigens verdien je als je 16 bent 2,56 wit, althans toen ik 16 was (3-4 jaar geleden).

das 2.83 nu. en dat is MINIMAAL op je 15de. dus 2.50 p/u zwart, kan je beter gewoon direct weggaan.

maar als jij gewoon een nette carb hebt, goeie cilinder en een uitlaat die daar goed bij past. Dan is het een kwestie van afstellen.

Ik rijd zelf ook een oude BWS, met een Athena Sport 70cc en een Gianelli Shot met 17.5mm carb en op dit moment rijdie ongeveer 80, MAAR mn uitlaat is kapot, voordat dat zo was ging die 92 onafgesteld. Zodra ik mn nieuwe uitlaat (weer gianelli shot) heb ga ik m laten afstellen en dan verwacht ik dattie rond de 105-110 loopt.

Mijn setup heeft tot nu toe (92 km/ph) ongeveer 300 euro gekost. Als ik m afgesteld heb verwacht ik rond de 400 euro.
 
300 O_O
ik heb vandaag begroting gemaakt:
616 euro (bij dijkman)

- Stage 6 Race - 150 euro
- Rito Pen 10 Mina Vert - 80 euro
- MHR Team 2008 Vario - 79 euro
- Stage 6 Pro Koppeling - 69 euro
- Gia Shot - 150 euro
- 21 mm Del'Ortho Black Racing - 89 euro
 
300 O_O
ik heb vandaag begroting gemaakt:
616 euro (bij dijkman)

- Stage 6 Race - 150 euro
- Rito Pen 10 Mina Vert - 80 euro
- MHR Team 2008 Vario - 79 euro
- Stage 6 Pro Koppeling - 69 euro
- Gia Shot - 150 euro
- 21 mm Del'Ortho Black Racing - 89 euro

Vergeet je geen lagers & keerringen ?
 
Een athena sport zal nooit 115 lopen overigens....

Iig, ik zsou zeker geen mhr team vario halen, die is gewoon veel te duur en heeft als ik me niet vergis een heel apart rollen maat. Gewoon een vario met 16x13 rollen kopen, mhr multivar of iets dergelijks, die rollen heeft elke dealer wel.
 
Stage 6 Vario dan?
En power one of een dergelijk merk dan?
Red ik daar 100 mee of zal dat em niet worden?
@Melv: 25 euro voor de lagers (c4)
is een keering wel ooit nodig?
en zitten er geen lagers bij de krukas zelf?
 
Zitten geen lagers bij nee. En zeker zijn keerringen nodig, anders gaat je scooter echt niet lopen hoor.

Power1 vario loopt ook wel goed met originele poulies.
 
Back
Top