yamaha bw's setup

gijs888

Well-Known Member
goedendag allemaal,

ik ben met een yamaha bw's bezig en wil er een 70cc onderzetten met een bijpassende variateur en koppeling. ik kom er alleen nog niet helemaal uit wat zou de beste keuze is. Ik dacht zelf aan deze setup.
Het blok is minarelli verticaal.
Ik gebruik deze scooter dagelijks om naar school/werk te rijden 6km lang.

Cillinder: DR70
Inlaat: Dellortho 17,5 of 19mm
Variateur: Polini high speed of een hebo
Koppeling: ?
Membraam: Standaard
Luchtfilter: Powerfilter
V-snaar: Standaart
Vertanding: Geen idee of ik deze moet aanpassen voor betere performance.
Ontsteking: Standaard komt toch niet over de 120000 toeren

Wat voor snelheid zou dit mij ongeveer kunnen opleveren.
Als jullie tips hebben of verandering in mijn set-up geef voor al antwoord.

Groetjes
 
Advertisement - register to remove this

Wat wil je bereiken met het opvoeren? Want ben je van de scooter afhankelijk voor werk/school is het dan wel handig om meteen een 70cc setup te nemen? Een keertje rollerbank/politie en je hebt een wok status en weer hoop gedoe.

Een 70cc en 17,5/19mm carb is gewoon al grote toename van vermogen als je dat zoekt. Ik zou de powerfilter echt achterwege laten want is echt meer geluid en op z'n setup is standaard luchtfilterhuis met goede filter voldoende. Uitlaat blijft standaard? Of heb je al een andere uitlaat?
 
politie is hier ver te zoeken heb al een neosje met 70cc maar wil iets anders kwa scooter. er zit al een shot onder. alleen welke koppeling en vario kan ik het beste gebruiken voor een goede overgang?
 
Mijn ervaring met politie is: Ze staan altijd net voor je neus wanneer je het niet kan hebben. Dus persoonlijk is dit natuurlijk wel een domme keuze (waar ik overigens verder niet over ga)

Mijn advies zou zijn houd het ding lekker standaard en wees blij dat je vervoer hebt dat je dagelijks naar je werk / school brengt.
Ik moedig je het ook niet aan om het ding vet sneller te maken.. Want eens ben je toch aan de beurt.. (een DR70 hoor je ook best goed)

Maar uit de topic start zie ik wel dat hij niet echt weet waar hij het over heeft.. Snap niet waarom je een powerfilter i.c.m een dr70 zou gebruiken. Net of dat de powerfilter echt power zou geven.. Wat het overigens niet doet.

Zou zeggen neem een Dr50 of zo, dat gaat al hard zit. 12mm en een origineel lijkende uitlaat + sportvario (kies wel eentje met een goed samen gestelde kit)


Hebo vario: vermijden als de pest, die heeft een kut rollenmaat.. En aan die maat rolletjes is lastig aan te komen. Malossi sport is te duur voor wat je krijgt.. Maar de polini kit is wel een mooie.
 
jammer dat er zo op word gereageerd. ik vraag gewoon om advies voor een leuk scootertje. ik weet heus wel de consecensies. maar ik moet het ook allemaal nog leren net zoals iedereen, daarom vraag ik wat een goede koppeleling en variateur. jullie hoeven nou ook niet zo te reageren maarja jammer dat het zo moet.
 
jammer dat er zo op word gereageerd. ik vraag gewoon om advies voor een leuk scootertje. ik weet heus wel de consecensies. maar ik moet het ook allemaal nog leren net zoals iedereen, daarom vraag ik wat een goede koppeleling en variateur. jullie hoeven nou ook niet zo te reageren maarja jammer dat het zo moet.

Ik vind het niet dom, maar probeer even met je mee te denken.

Maar een 17,5 mm, standaard luchtfilter en polini vario + koppeling samen met je uitlaat is al een prima setup. Snelheid wat het kan opleveren is altijd lastig in te schatten, dat is puur het afstellen en juist het heel precies afstellen kan veel schelen in vermogen. Dus juiste squish, elektrodeafstand bougie en perfect mengsel samen met een goed afgestelde overbrenging is wat je wil hebben.
 
jammer dat er zo op word gereageerd. ik vraag gewoon om advies voor een leuk scootertje. ik weet heus wel de consecensies. maar ik moet het ook allemaal nog leren net zoals iedereen, daarom vraag ik wat een goede koppeleling en variateur. jullie hoeven nou ook niet zo te reageren maarja jammer dat het zo moet.
Ik vind het niet dom, maar probeer even met je mee te denken.

Maar een 17,5 mm, standaard luchtfilter en polini vario + koppeling samen met je uitlaat is al een prima setup. Snelheid wat het kan opleveren is altijd lastig in te schatten, dat is puur het afstellen en juist het heel precies afstellen kan veel schelen in vermogen. Dus juiste squish, elektrodeafstand bougie en perfect mengsel samen met een goed afgestelde overbrenging is wat je wil hebben.


Ik wil vanuit mijn standpunt even reageren.. Het ging om het woordje `dom`. Dit sloeg niet op de persoon `gijs888`

Maar om de keuze om je scooter zo op te voeren dat er de kans is dat je je een wok krijgt met de problemen die er achter komen..

Dat is gebaseerd op dat je de scooter eigenlijk al heel erg hard nodig hebt om naar je werk / school te komen.. Daarom moedig ik het niet aan om je zelf zoveel risico op je hals te halen totdat het mis gaat.. Geloof je me je staat zo aan de kant als ze merken dat er iets niet deugt aan je scooter..

En hoe kom je dan op je werk / school (als de scooter dan zo belangrijk voor je is.)
 
Back
Top