yamaha bws mina vert ac-> bws mina hz lc dd.

SSR Spirox

24.6pk geblokk
vorige winter ben ik begonne met het zoeken naar een scootertje. een bws was mijn voorkeur.
na een tijdje zoeken op internet had ik er een gevonden die helemaal uit elkaar lag voor een leuk klein prijsje.
deze had ik dan ook gekocht en zo begon ik aan het sleutelen van een bouwpaket.
ik had nog helemaal 0,0 ervaring en verstand. maar dat veranderde al gauw.
nou ,hoe verder het bouwpaketje in elkaar begon te steken merkte ik al gouw dat ik veel onderdelen misten.
toen besloot ik op van deze bws een rezerve onderdelen brommer van te maken.
dus zocht en kocht ik nog een bws die het wel werkte en die ook in elkaar zat.
nu had ik genoeg onderdelen om 1 goede bws te maken.

dit was leukt tot dat ik een belgiese booster spirit had gezien id er een mina hz lc dd blok er onder en aerox/nitro verleg had.
dat vond ik zo mooi dus besloot ik om ook een mina hz dd blok te zoeken die lc was. uitgekomen in antwerpen,heb ik het laten thuisbrengen. tot mijn grote vreugde zat er ook nog een radiator bij en een remsysteem setje.
dat was meteen al mooi me genomen.

nu had ik dus alle onderdeln al maar wist niet echt goed hoe ik het er onder moest zetten.
en de drempel was nog net ff iets te ver om te zeggen ,laat ik nou eens vandaag gaan beginne met het ombouwen.

totdat ik m'n mina vert ac blok te koop had gezet en de volgende middag mensen het blok onverwachts kwamen ophalen. nu moest het blok er wel onder uit en moest ik wel dat ander blok er onder zetten.
dit was een zeer grote motivatie omdat ik het niet kon hebben als ik niet kon rondrijden op iets met 2 wielen en een motortje.

dus ben ik eens gaan rond vragen hoe ik het frame moest aanpassen en wie dat zou kunne doen.
uitgekomen bij een vriend van me (bram cuppens) ik had het met hem er over gehad en hij had al meteen grote ideen er over.

dus zo gezecht zo gedaan , ik dat frame naar hem toe gebracht en een aantal dagen later had ik het wer terug mooi omgelast en wel.
het frame was super stevig gemaakt en kaars recht. om het recht te krijgen heeft ie het moeten uilaseren.
in die tussentijd heb ik nog een aerox voorvork besteld.

http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/image.php?type=foto&id=5096_0


nu het frame in orde was en het blok lag er onder kon ik alles gaan doen aan m'n set-up en het uiterlijk , ik begon met m'n kappen zwart wit te spuiten en er bcd spots in te doen.
het blokje kreeg een nieuw st asje met c3 lagers.
de cil werd een gilardoni evg 74cc lc.
en voor de rest was alles nog st.

nu wou ik dus eigenlijk alleen nog ff het blokje aan het praten krijgen.
dus moest ik de radiator met slangen aansluiten. dit waqs nog het grootste probleem.
er was geen plaats voor m'n radiator. ik wou ze eerst achter m;n lichten plaatsen maar daar was geen ruimte zelfs niet toen ik het frame had weg ge flext. en de lichten er uit had gehaald.
nu had ik dus het idee om m'n rad achter m'n voorwiel te plaatsen zodat ie de volle rij wind kreeg en zodat ik ook nog het licht kon behouden.

maar om het achter m'n voorwiel te plaatsen moest ik ook nog m'n kappen in te zagen anders was ie weer te dik.
en uiteindelijk paste het allemaal en alles kon worden aangesloten worden.

in de tussentijd heb ik nog wat onderden besteld.
zo is m'n setup nu :

gila 74cc
dopler s1r krukas
skf c4 lagers
mhr 2000 vario
mhr wingbell
mhr power filter.


ik probeer zo snel mogelijk foto's te plaatsen , wete nog niet echt goed hoe dat hierzo moet.

zodra er weer up dates zijn hou ik jullie op de hoogte.

http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/image.php?type=foto&id=5096_0
http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/image.php?type=foto&id=5096_4
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

de plaatjes doen het wel --> eerst openen en dan de link kopieeren in een nieuw internet venster !!!

echt een mooi project en mooie kleuren combo (niet origineel maar wel zeer mooi) !
 
nog ff wat dingen die zijn gebeurd met het scotty die er nog niet bij staan.

carter gepolijst.
carter kap geperforeerd.
21 mm del besteld
tnt stuurklem er op gezet met atb stuur.
nog een extra laagje verf er over.
bcd stuurkap besteld.
 
luukie! ik zal je binnekort die pics bij mij op de server zetten zodat ze in een keer hier op de site staan...

top dingetje eh..zeker met dat stuurtje er nu op maakt het helemaal af...

kzie je strax ;)

ciao
 
idd netjes gedaan, alleen is dat aerox stuur nogal fout , komen nog kapjes om neem ik aan ? :)

ik zie dat je geen subframe hebt gebruikt en das echt geen goede zaak, ik vrees voor scheuren / krom treken met ietwat setup :s , mss kan ke er nog een ros subframe onder planten ? moet wel lukken imo ?
 
het stuur is al vervangen door een tnt stuur.
en het frame , dat is echt wel stevig genoeg , het is zelfs verstevigt en beter dan nogmaal; gemaakt. de fabriek wil wel eens een las naad naast de plaats leggen waar hij eigenlijk hoord te liggen , dus mijn fram is echt stevig genoeg en zal echt niet scheuren , in iedergeval niet daar bij de ophanging.
als nog bedankt voor jullie reacties
 
Re: nog wat fototjes van hoe hij er in het begin uitzag.

Originally posted by boosterH2O
1053450249mag_007.jpg

1053450230mag_008.jpg

1053450205mag_009.jpg

1053450270mag_005.jpg

1053450289mag_004.jpg

1063139972boosterlc5..JPG

1063140068boosterlc1..JPG

1063140158boosterlc2..JPG

1064314263boosterlc12.JPG

1064314396boosterlc13..JPG

1064314504boosterlc3..JPG

1064315142boosterlc15..JPG

1064315155boosterlc16..JPG

1064522996HPIM0785.JPG

1064523033HPIM0783.JPG

1064523066HPIM0782.JPG


nou, dit zijn ff voorlopig een paar foto's van waar die was begonnen en t/m wat er nu dan zo ongeveer van is geworden.

zo beter denks?

maartoch leuk project :W
 
gaaf man, heb je gewon je oude blok deraf gehaalt, en het nieuwe lc dd mina hori blok in je oude ' uitsparing' van je blok gemonteerd?dus gewoon die pen der door heen en dat was het?
 
lees het verhaal maar eens, ik heb helemaal nix van m'n oude 'uitsparing" of wat dan ook gebruikt voor het blok er onder te hangen , anders zouden er wel meer er me rond rijden. :D
 
vandaag nog ff weer overnieuw afgesteld.
nieuwe malossi geel drukveer.
en 5,5 gram rollen.
als m'n carb wil me werken trekt ie echt goed hard en maakt ie lekker veel toeren:D
 
Tof apparaat! :W Zou alleen dat stuur vervangen voor een ander exemplaar.
Zou een leuke scoot zijn voor sprints: hij is klein/licht, achterwiel staat ver naar buiten (minder wheelies) en dan ben je ook nog es orgineel ook 8)
 
Back
Top