Yamaha bws maakt veel overtouren

Hoi allen.
Sins kort heb ik een Yamaha bws
Afstelling
- 70cc Malossi
- Malossi poelie
- standaard vario met 5,4 gram rollen
- en een bidalot racing terugloop uitlaat
- 21 mm carb met standaard sproeier
- luchtfilter

Nu heb ik van alles geprobeerd maar niet veel lukt
Aan het begin rijd die nog best maar op een gegeven moment krijgt die echt veel te veel overtouren maar harder daarna gaat die niet
(is rond de 40)
Zwaardere rollen heb ik ook al geprobeerd
Iemand die mij kan helpen ?!
 
Advertisement - register to remove this

@Maartenappie ,

ik ben geen tuner en heb er dus ook geen verstand van maar ik denk dat diegene die je wel kunnen helpen ook willen weten welke drukveer je hebt gemonteerd en of deze scooter een snor of bromversie is.
 
Momenteel zit er een witte drukveer in van malossi, eerst een rode maar merkte dat dat wel een klein beetje verschil maakte. Maar nogsteeds heeft die teveel overtouren. Het is btw een brom scooter. Zou het eventueel eraan kunnen liggen dat er een Malossi pouli in zit met rode drukveertjes ? En standaard vario?
 
Ik neem aan dat je bedoel Rode Trekveren .
Als de trekveren te zwaar zijn , grijpt de koppeling later aan als met bijv Witte Trekveren , zelfde als je met de auto of schakelbrommer / Motorfiets de koppeling zeer laat, laat opkomen /loslaat , of met slippende koppeling vertrekt.
 
Begin eerst eens met de drukveer , aan de hand van de Drukveer ga je met de Rollen aan de slag.... stap voor stap werken , snappie ?
ik heb al 3 verschillen geprobeerd ook daarbij nog trekveertjes. eindstand geen verschil maar ik zie daarbij dat mn vario erg versleten is en veel kringen heeft dus ik heb meteen een malossi vario besteld
 
- 70cc Malossi (wat is dit?)
- Malossi poelie (wat is dit?)
- standaard vario met 5,4 gram rollen
- en een bidalot racing terugloop uitlaat
- 21 mm carb met standaard sproeier
- luchtfilter (wat is dit?)


Even je omschrijving wat beter aanpassen. Want sommige dingen zijn totaal niet duidelijk wat ze zijn.

70cc malossi kan ook MHR zijn of MHR replica..

Zo heb je pepsi cola, coca cola. lidl cola..
 
helaas weet ik niet wat voor malossi 70cc het is aangezien die er al op zat ga uit van een malossi sport cillinder
er zit een standaard luchtfilter op met normale luchtfilter element.
en als koppeling zit er een malossi deltaclutch op
 
Aan die malossi delta clutch of race koppeling heb je totaal niks aan op zo`n laag toerig cilinder.

Toerental van de motor is zo laag dat het te lang duurt dat de koppeling aangrijpt. (zelfs in de slapste afstelling)

Zo`n sport koppeling heeft alleen zin bij vanaf middeltoerige cilinder en hoger.

Beste is gewoon een goed origineel model nemen en wat strakkere trekveren in doen.


Neem aan dat de bidalot zo ongeveer het zelfde is als een yasuni R uitlaat.
En 21MM is overkill voor een 70cc malossi sport.
17,5mm zou al genoeg zijn. En als je de cilinder wat meer kietelt is een 19mm echt de max.


I.p.v een delta clutch had je met een multivar erin kunnen doen of een andere sport vario. (die standaard van minarelli zijn niet zo best)
 
Aan die malossi delta clutch of race koppeling heb je totaal niks aan op zo`n laag toerig cilinder.

Toerental van de motor is zo laag dat het te lang duurt dat de koppeling aangrijpt. (zelfs in de slapste afstelling)

Zo`n sport koppeling heeft alleen zin bij vanaf middeltoerige cilinder en hoger.

Beste is gewoon een goed origineel model nemen en wat strakkere trekveren in doen.


Neem aan dat de bidalot zo ongeveer het zelfde is als een yasuni R uitlaat.
En 21MM is overkill voor een 70cc malossi sport.
17,5mm zou al genoeg zijn. En als je de cilinder wat meer kietelt is een 19mm echt de max.


I.p.v een delta clutch had je met een multivar erin kunnen doen of een andere sport vario. (die standaard van minarelli zijn niet zo best)
bedankt voor je reactie
ik heb een standaar mezoly koppeling gekocht en die er in gedaan zonder de drukveer of trekveer te vervangen nu heb ik ook een malossi vario er in gedaan maar hij heeft nogsteeds de hoge overtouren.
kan het niet zijn door de slechte kwaliteit malossi cillinder dat die uitlaat alle touren wegpakt ?
en dat ik er beter een standaard uitlaat op kan zetten
 
kan het niet zijn door de slechte kwaliteit malossi cillinder dat die uitlaat alle touren wegpakt ?
Dat denk ik ook, niet.

Hoe kan iets toeren wegpakken als je overtoeren hebt?
Dan zou je juist te weinig toeren hebben, lijkt mij.

Overtoeren zit hem in je overbrenging tussen de krukas en het achterwiel.
Dus instelling van je vario, je drukveer en trekveren in je koppeling en een eventueel te korte eindoverbrenging zoals dit het geval is bij sommige merken/type scooters waar verschil zit in de eindoverbrenging tussen snor en brom.

Heb je ook overtoeren nadat de koppeling volledig heeft aangegrepen, kun je de trekveren uit het bovenstaande rijtje schrappen.
 
bedankt voor je reactie
ik heb een standaar mezoly koppeling gekocht en die er in gedaan zonder de drukveer of trekveer te vervangen nu heb ik ook een malossi vario er in gedaan maar hij heeft nogsteeds de hoge overtouren.
kan het niet zijn door de slechte kwaliteit malossi cillinder dat die uitlaat alle touren wegpakt ?
en dat ik er beter een standaard uitlaat op kan zetten


Moeilijk te beoordelen vanaf een forum.. In real life is het misschien makkelijker te herkennen wat het zou kunnen zijn.
Heb gewoon meer info nodig om er achter te komen wat het blok precies doet.
 
Je hebt het over een standaard sproeier he?
Zou eerst maar eens beginnen met die goed af te stellen. Wat voor kleur is je bougie?

Als die goed is moet je pas met de rest verder.
Durf niet zeker te zeggen over minarelli maar rode trekveren zijn ook te sterk volgens mij.
 
Back
Top