Yamaha BWS 2006 (nieuw Type)

soop

Well-Known Member
Mijn meisje heeft een nieuw type bws, 2006, minarelli verticaal die nu maar wat sneller moet.
Hij is nog helemaal standaard, vorig jaar vario ring eruit laten halen, maar maakte geen enkel verschil, dus weer teruggezet. Mannetje zei dat de prop eruit (sito+) dan ook geen zin had omdat ie op de cdi begrenst is. 2 vragen:

- maakt de prop eruit niet sowieso wat verschil?
- ontgrenste cdi is voor dit type bws niet 2ehands te vinden, is er een CDi van een andere scooter die ook past zodat ik kan gaan marktplaatsen? Nieuwe kost 90 euro namelijk, vind ik teveel.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Prop uit de uitlaat zal zeker op trekkracht en stukje snelheid schelen, en wtf ik heb nog nooit iets over een CDI gehoord bij het ontgrenzen van een uitlaat bij een yamaha bw's... Gewoon die prop uit de uitlaat gooien en je zal het verschil wel zien! :)
 
de redenening was dat de CDI de baas was en ook als de varioring en prop eruit waren de CDI er voor zou zorgen dat ie niet harder zou gaan.
Ik ga die prop er maar eens uithalen dan.

Iemand nog een tip wat betreft een ontgrenste CDI? Kunnen alle minarelli CDI's erop, of alleen van Minarelli verticaal of echt alleen van de BWS(nieuw type)?
 
de cdi van een booster is niet begrenst...

ring en prop moeten wel degelijk iets uitmaken anders doe je iets verkeerd :)
zonder prop en ring zou hij normaal rond de 60 a 70 moeten lopen
 
prop eruit gehaald, was blijkbaar al losgeschoten en zat diep in de bocht, maar gelukkig er uit gekregen en het maakt idd wel degelijk verschil! Meteen even nieuwe bougie en vertandingsolie ververst, nu varioring er nog uit halen en rolletjes moeten vervangen. is het slim om wat lichtere rolletjes te doen met de prop en ring eruit?
 
hoeft niet altijd, als hij gewoon lekker doorloopt in de toeren e.d zou ik er niks aan doen.

waar je wel naar moet kijken is de bougie kleur kan zijn dat je iets hoger in de sproeier moet.
 
Back
Top