yamaha bw verzuipt?

atx

Grote klappen snel thuis!
waarom loopt hij niet harder??

hey, de stand van zaken op m'n yamaha bw:

-vario ring eruit
-cdi begrenzer eruit
-luchtfilter prop eruit
-expansie buisje eruit (want er zit een metrakit uitlaat onder)

nou is het probleem: als ik ga rijden en meer gas geef dan ,,stopt''hij gewoon hij doet dan gewoon niks meer
wat doet hij en hoe kan ik het verhelpen? moet er mischien een grotere sproeier in? zo ja welke en hoe ziet een sproeier eigenlijk eruit ???
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

als je luchtfilter prop eruit is krijgt ie nu veels teveel lucht,dus indd groter sproeier,is een klein koper schroefje met klein gaatje erin en een nummer erop,welke maat je moet hebben is testen,zal rond de 80 zitten
 
ok dat heb ik gevonden, er zat een 76 in dus ik heb er toen maar die 84 ingezet: zelfde probleem toen heb ik er de 90 ingezet zelfde probleem (iets minder , bij wegtrekken deed ie het goed maar bij 30km en dan harder gaan deed ie het nog steeds)
moet ik nog groter? of maakt dat zo'n verschil dat ie nou weer kleiner moet?? want er zijn al aardig wat begrenzers uit en er zit een metrakit op .... helphelp

ps heeft het ook zin om dat schroefje weg te laten?? dan is ie nog groter
 
Last edited:
ik zou umh maar niet weg laten. en het komt best presies met sproeiers goed afstellen gaat niet meteen. Je moet niet van 72 naar 90 gaan ofzo dat heeeft geeen zin.. wij kunnen je zo niet zeggen wat voor sproeier je moet hebben dat moet je zelf een beetje uitvinden
 
mischien lag het eraan dat ik het luchtfilter niet goed had aangesloten , ik dacht dat ging wel maar niet dus . nu heb ik er toch maar die 84 ingezet en die moet ik morgen nog ff uitproberen , hopelijk doet ie het en loop ik lekker hard8) 8) 8)
 
hoe oud is de scoot en de cilinder? ik had namelijk altijd wanneer ik rond de 60-65 ging dat ie begon te haperen,nieuwe zuiger+zuigerveren en het gehaper was weg
 
hijs van 1996 of 97.

kan ik ook m'n luchtfilter gewoon weglaten en dan die 90sproeier erop zetten?? de kans is toch niet zo groot dat ie dan vuil aanzuigt??anders kan ik er wel een soort van gaasje voorplakken toch?
 
Last edited:
opgelost

het probleem is opgelost, er zit nu een 90 sproeier op en het luchtfilter goed aangesloten. als ik het luchtfilter perforeer, dan moet er zeker weer een grotere sproeier op of is dat maar een heel klein verschil? hij trekt nu in ieder geval een stuk harder....
 
die sproeier is veel te groot!! , dat kan niet dat je met 50cc en originele uitlaat al een 90 nodig hebt. kijk eens naar je bougie als je wat volgas gereden hebt
 
da's onzin, ik rijd met me amico (zelfde motor als bw's, minarelli verticaal) met sproeir 88. op standaard cil en expansie uitlaat
 
maar ik heb een metrakit uitlaat he , lineo46,
zoals ik zei. maar het vreemde nu : hij trekt nu sneller op maar bij 52 analoog blijft hij hangen... en dat deed hij eerst ook (met cdi begrenzer en uitlaat prop er nog op) zit er mischien NOG een begrenzer op??:? ik wil wel wat harder kunnen dan 50..
kan het trouwens zijn dat er proppen in die metrakit zitten?? nee toch..
 
Last edited:
is je cilinder, zuiger(veren) of pakkingen allemaal wel in orde. Hij moet idd wel harder kunnen als 50. Ter vergelijking; Mijn Amico (ook minarelli verticaal) rijdt nu onbegrensd helemaal standaard. (ook standaard uitlaat op het moment) en hij gaat nu 70km/h op de teller. soms (net als vandaag met dat goeie weer :)) 75.

oja voordat ik er een nieuwe zuiger in deed omdat de ouwe gaar was ging tie maar 65 op teller
 
Back
Top