yamaha aerox voorwiel demonteren

bengel

Well-Known Member
mijn voorband is nu aardig versleten, en heb daardoor laatst een nieuwe gekocht.
nu dacht ik; aaah die voorband is er zo uit.
dus ik haalde de remklauw eraf haalde dat moertje los, alleen ik kreeg de as er met geen mogelijkheid uit. (http://www.scootparts.nl/Voor-wiel-as-Bartelli-Ricambi-Yamaha-Aerox-MBK-Nitro-Framedelen-bestekoop-89754/nl/product/75103/)

ik heb veel op internet lope zoeken, hoe je deze ernou uitkrijgt. nu las ik verschillende dingen maar het bleef mij allemaal een beetje vaag.

nu zou ik het heel fijn vinden als 1 van jullie mij een duidelijke uitleg zou kunnen geven.

alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

eruit kloppen heb ik al geprobeert, en dat was geen succes en dat draaien heb ik ookal geprobeert. met het kloppen komt de as er wel een beetje uit maar op geven moment wil die gewoon niet verder lijkt het wel
 
maar dus even voor de zekerheid, alleen dat moertje hoeft los, scooter optillen en hij kan eruit? dan ga ik er nu namelijk mee bezig.
(heb voor de zekerheid al nieuwe as besteld/komt vandaag binnen)
 
ik heb net weer een half uur geprobeert die as eruit te krijgen. maar het lijkt dat er op geven moment geen beweging meer in is te krijgen. ik kan hem wel ronddraaien of terug slaan. maar er niet verder uit.

hij stopt op het moment dat die bijna de voorvork in is zegmaar. als je dan met je vinger erlangs gaat dan voel je dat de as nog net een beetje uitsteekt. ik heb er allemaal smeerspul opgespoten(wd40 heb ik niet). maar ik krijg het er gewoon niet uit.

iemand misschiien ideen hoe ik het eruit kan krijgen?
 
Boutje van 10mm in dat gat, daarop tikken terwijl je draait. Zal waarschijnlijk een braam zijn die ergens in de weg zit. Als je met de as kan draaien moet je hem in principe er zo uit kunnen tikken.
 
Neem er anders inderdaad even een foto van. Ik begrijp niet dat die as vast kan zitten? Als de moer van de as is moet je die gewoon kunnen schuiven, niks zit in de weg/ kan in de weg zitten lijkt me. En als het met een hamer nog niet lukt is er iets ergers aan de hand denk ik?
 
doorzagen heeft geen zin. foto heeft ook geen zin; aerox moet je enkel zeskante moer erafhalen en langs die kant er uit tikken; kan je enkel aanraden harder te slaan, en misschien iemand met meer kracht in het gezin er op laten kloppen, die hebben minder schrik om door te slaan;p
 
je hebt op de voorvork toch een bout zitten die de as ook tegenhoud? bij mij (malaguti) moet ik die eerst losdraaien en daarna kan ik de pen er zo uit draaien met een inbus.
lukte me ook niet echt met zn 2e gedaan 1 draaide eraan en de ander sloeg er tegen aan met een bout erin
 
Back
Top