Yamaha aerox vonkt niet

Jordie7474

New Member
Ik heb een kapotte yamaha aerox overgekocht van een vriend waarvan de cilinder en krukas kapot waren. Nu is een erg groot deel al gereviseerd. Waaronder:

sneluitlaat

accu

membraan

17,5 mm carburateur

krukas keeringen

Krukas lagers

Wiel lagers

Krukas — Stage 6 pro replica

Cilinder —Malossi sport 70 cilinder + zuiger

Nu dacht ik weer te kunnen gaan rijden tot dat ik erachter kwam dat ik geen vonk had. Ik heb de kabelboom nagelopen en alles klopte, op 1 kabel na. Een rood gele kabel die vanaf onder de accu naar achteren loopt. Ik weet niet waar deze heen moet. De bobine heb ik met de multimeter getest. De eerste spoel gaf een waarde van 0.85 Ohm. Dit is dus erg hoog aangezien het normaal tussen 0.32 en 0.55 moet liggen. De secundaire spoel was met 7k ohm gemiddeld. Kan ik hieruit zeggen dat de bobine stuk is? En de accu gaat ondanks hij nieuw is erg snel leeg. Als ik de startmotor een minuut laat draaien is de accu alweer leeg. Waar zouden jullie als eerste naar kijken in mijn situatie?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een kapotte yamaha aerox overgekocht van een vriend waarvan de cilinder en krukas kapot waren. Nu is een erg groot deel al gereviseerd. Waaronder:

sneluitlaat

accu

membraan

17,5 mm carburateur

krukas keeringen

Krukas lagers

Wiel lagers

Krukas — Stage 6 pro replica

Cilinder —Malossi sport 70 cilinder + zuiger

Nu dacht ik weer te kunnen gaan rijden tot dat ik erachter kwam dat ik geen vonk had. Ik heb de kabelboom nagelopen en alles klopte, op 1 kabel na. Een rood gele kabel die vanaf onder de accu naar achteren loopt. Ik weet niet waar deze heen moet. De bobine heb ik met de multimeter getest. De eerste spoel gaf een waarde van 0.85 Ohm. Dit is dus erg hoog aangezien het normaal tussen 0.32 en 0.55 moet liggen. De secundaire spoel was met 7k ohm gemiddeld. Kan ik hieruit zeggen dat de bobine stuk is? En de accu gaat ondanks hij nieuw is erg snel leeg. Als ik de startmotor een minuut laat draaien is de accu alweer leeg. Waar zouden jullie als eerste naar kijken in mijn situatie?
Is altijd zo als je je startmotor zo lang laat draaien. Mijn brommobiel die niet op eigen kracht startte door een extern probleem was ook op eigen kracht na 2 minuten echt knap leeg. Je komt er maar op 1 manier achter haal even een bobine die zijn net 10 euro. Nog niet eens gok ik.
Je heb al een 70cc je kan ook gelijk een hpi of ieys op de kop tikken
 
Mij lijkt de bobine in orde.
Als je alleen al de meetpennen van de multimeter tegen elkaar houdt zie je vaak al een waarde van 0,3 Ohm.
Dit is vaak te wijten aan de afwijking van de meter en de contactweerstand van de meetpennen.
Als je deze afwijking in acht neemt, zit je met 0,85 Ohm voor de primaire spoel precies op 0,55 Ohm en dus binnen de specs.
 
door sluiting trekt de boel veel stroom...
pak de startmotor maar eens vast na 1 minuut starten... dan snap je zo waarom de accu leeg is.

test alles op sluiting.... ALLES
 
Back
Top