Jordie7474
New Member
Ik heb een kapotte yamaha aerox overgekocht van een vriend waarvan de cilinder en krukas kapot waren. Nu is een erg groot deel al gereviseerd. Waaronder:
sneluitlaat
accu
membraan
17,5 mm carburateur
krukas keeringen
Krukas lagers
Wiel lagers
Krukas — Stage 6 pro replica
Cilinder —Malossi sport 70 cilinder + zuiger
Nu dacht ik weer te kunnen gaan rijden tot dat ik erachter kwam dat ik geen vonk had. Ik heb de kabelboom nagelopen en alles klopte, op 1 kabel na. Een rood gele kabel die vanaf onder de accu naar achteren loopt. Ik weet niet waar deze heen moet. De bobine heb ik met de multimeter getest. De eerste spoel gaf een waarde van 0.85 Ohm. Dit is dus erg hoog aangezien het normaal tussen 0.32 en 0.55 moet liggen. De secundaire spoel was met 7k ohm gemiddeld. Kan ik hieruit zeggen dat de bobine stuk is? En de accu gaat ondanks hij nieuw is erg snel leeg. Als ik de startmotor een minuut laat draaien is de accu alweer leeg. Waar zouden jullie als eerste naar kijken in mijn situatie?
sneluitlaat
accu
membraan
17,5 mm carburateur
krukas keeringen
Krukas lagers
Wiel lagers
Krukas — Stage 6 pro replica
Cilinder —Malossi sport 70 cilinder + zuiger
Nu dacht ik weer te kunnen gaan rijden tot dat ik erachter kwam dat ik geen vonk had. Ik heb de kabelboom nagelopen en alles klopte, op 1 kabel na. Een rood gele kabel die vanaf onder de accu naar achteren loopt. Ik weet niet waar deze heen moet. De bobine heb ik met de multimeter getest. De eerste spoel gaf een waarde van 0.85 Ohm. Dit is dus erg hoog aangezien het normaal tussen 0.32 en 0.55 moet liggen. De secundaire spoel was met 7k ohm gemiddeld. Kan ik hieruit zeggen dat de bobine stuk is? En de accu gaat ondanks hij nieuw is erg snel leeg. Als ik de startmotor een minuut laat draaien is de accu alweer leeg. Waar zouden jullie als eerste naar kijken in mijn situatie?