Yamaha Aerox vertanding veranderen

Electro

New Member
Beste,

Ik ben in het bezit van een Yamaha Aerox 2t met een 50cc snel cilinder uit 2006.
Graag wil ik mijn topsnelheid verhogen doormiddel van het veranderen van mijn primaire en of secundaire vertanding.
Heeft iemand misschien enige informatie wat hier voor mijn mogelijkheden zijn?

Alvast hartelijk bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb op het moment een mezoly 50cc snel er op zitten ik heb alleen geen idee of dit een laagtoerige cillinder is.
Dat is een laagtoerige cilinder , daar heb je geen andere vertanding voor nodig .
Voor dat geld van die vertanding kan je beter de Mezoly cancellen en een DR50 kopen als 50cc snel,
die zijn een stuk sneller en beter dan Mezoly en ze zijn ook een stuk slijtvaster en dus betrouwbaarder onderweg.
 
Aerox rijd met een goede 50cc +- 100.
Dat je met een mezoly niet hard gaat is logisch is ook troep.
Ik rijd zelf 50cc snel top performance
Mezoly was ook meer een test cillinder aangezien de aerox helemaal niks deed toen ik heb kocht.
Is een top performance te vergelijken met een Dr50 of zit daar nog veel verschil in?
 
Mezoly was ook meer een test cillinder aangezien de aerox helemaal niks deed toen ik heb kocht.
Is een top performance te vergelijken met een Dr50 of zit daar nog veel verschil in?
Dat weet ik niet. Heb zelf ooit een dr70 gemonteerd maar dat is niet te vergelijken.
Ik weet wel dat Dr heel veel trekkracht heeft of dat bij een 50 ook is weet ik niet.
Ik weet niet wat je budget is.
 
Ben je actief onder twee namen?
 
Ben je actief onder twee namen?
Soort van is een maatje van me die dat voor me gevraagd heb
Post automatically merged:

Wel effe rustig 50 km inrijden minimaal. Heb het zelf ook gedaan zit nu op de 57.4 km
En je merkt wel verschil of je inrijd of niet.
Nog enige tips voor het inrijden?
 
De eerste keer ff warm laten draaien en weer uitzetten en laten afkoelen. Voornaamste is dat het mengsel goed is en dan kun je zodra die warm is gerust gas geven. Inrijden is iets wat tussen de oren zit. Als je je er prettig bij voelt houd je 50 a 100km aan.
 
De eerste keer ff warm laten draaien en weer uitzetten en laten afkoelen. Daaropvolgend zorgen dat het mengsel goed is en dan kun je zodra die warm is gerust gas geven. Inrijden is iets wat tussen de oren zit. Als je je er prettig bij voelt houd je 50km aan.
Dus eerst even iets van 10 minuten laten draaien?

En wat voor verhouding kan ik aanhouden gebruik nu namelijk de oliepomp.
 
Gewoon de oliepomp zijn werk laten doen.
Met Dellorto 17.5 en luchtfilter met snorkel sproeier 76, 78.
Ik heb gister alle nieuwe onderdelen gemonteerd met sproeier 78 maar daar reed hij erg slecht en bleef hij uitvallen ik heb er nu sproeier 84 in zitten maar ik moet onder het optrekken mijn choke in drukken anders valt de motor weg.
 
Dat luchtfilter zegt al genoeg.
Ten eerste is het schuim in de filter te ´ open ´ en het lucht tuutje te breed.
Vandaar dat het teveel lucht door laat en je zelfs de choke moet gebruiken.
Je kan beter een origineel fabrieks luchtfilter gebruiken, die zijn er echt voor gemaakt.

Ook dempt het geluid minder in de replica luchtfilters en het plastic van de Mezoly is erg breekbaar,
ik had in het verleden hetzelfde luchtfilter waar spontaan een stuk plastic van de buitenkant af brak van 1 CM2.
Gelukkig hoorde ik het door het hardere geluid, maar als je het niet hoort en door rijd dan rijd de scooter te arm.

Het luchtfilter in onderstaande foto is de originele , die vaak rond de 35 Euro kosten nieuw.
 

Attachments

  • orig mina filter yamaha.png
    orig mina filter yamaha.png
    172.8 KB · Views: 7
Last edited:
Back
Top