This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Yamaha Aerox Verlichting Storing

Aerox123123

New Member
Hey,

Ik heb een Yamaha Aerox met een storing in mijn verlichting. Het rechter knipperlicht voor als achter doet het, maar het linker knipperlicht doet helemaal niks. De koplamp doet ook niks. Ik heb de schakelaar (voor de verlichting) nagelopen met een multimeter en de multimeter geeft aan dat ie gewoon stroom geeft. Ik heb best wat onderdelen vervangen. Ik heb de accu, spanningsschakelaar, weerstand, relay, kabelboom en knipperlicht schakelaar vervangen.

Als iemand mij hiermee kan helpen zou dat erg fijn zijn. Ik loop al erg lang tegen dit probleem aan.

Van welk bouwjaar is die Aerox?

De koplamp werkt met wisselspanning vanaf de stator achter je vliegwiel.
De knipperlichten werken met gelijkspanning vanaf de accu.
Het enige dat beide circuits gemeenschappelijk hebben is de massa.
De massabedrading bij Yamaha is zwart.
Dus je zegt je hebt spanning bij de schakelaar van de verlichting , heb je ook spanning bij de koplamp?
Ik weet niet hoe je gemeten hebt, maar als je spanning meet op de zwarte draad tov de min-pool accu bij de koplamp met draaiende motor en de verlichting uiteraard ingeschakeld, heb je een slecht contact of onderbreking in de massaverbinding.

Mijn Aerox heeft een handmatige choke dus ik neem aan dat hij uit 1998 of later komt. En er zit nu een kabelboom op tot 2004.

Ik had geen idee dat de koplamp op wisselspanning werkte. Ik dacht dat ie gewoon op gelijkspanning vanaf de accu werkte. Ik heb em ook tot nu toe alleen nog maar getest zonder een draaiende motor. Dat verklaart dus een hoop.

Echt enorm bedankt voor deze informatie. Nu weet ik hoe ik alles moet na meten.
Morgen ga ik er weer verder aan. Als ik alsnog vragen heb hoor je wel van me.