Ik ga mijn yamaha aerox die ik onlangs gekocht heb ga ik reviseren. Deze aerox wordt voor dagelijks gebruik maar ik wil wel dat hij wat pit heeft maar tegelijkertijd niet dat hij onder mijn kont weg slijt.
Mijn vraag is wat kan ik allemaal aan passen waardoor hij sneller wordt?(hiermee bedoel ik niet andere cilinders/ontsteking/carburateur of vertanding)
Ik zat er zelf al over na te denken om de cilinderkop af te draaien met een draaibank maar ik weet niet goed hoeveel milimeter ik hem af moet draaien.:sweatsmile:


De setup van deze aerox is:
50cc top performance 40mm
top performance krukas.
malossi koppeling en malossi koppelingshuis
Lange sito plus uitlaat
verder is alles origineel

Groetjes,
Inteloutside.
 
Advertisement - register to remove this

kop afdraaien? tis geen puch of tomoss, minarellis hebbe origineel al een goeie compressie verhouding en squish.
hier valt natuurlijk genoeg aan af te stellen om vermogen te behalen.

ik denk dat een andere uitlaat ook wat meer zal behalen, zelfde voor een sport vario.
 
kop afdraaien? tis geen puch of tomoss, minarellis hebbe origineel al een goeie compressie verhouding en squish.
hier valt natuurlijk genoeg aan af te stellen om vermogen te behalen.

ik denk dat een andere uitlaat ook wat meer zal behalen, zelfde voor een sport vario.
Hallo Rick,
Ik heb ooit gehoord van een jongen dat hij zijn kop had laten afdraaien en dubbele voetpakking onder en dat daardoor de ''squish'' anders was en dat hij een stuk beter trekt als voor dat hij dat heeft gedaan. Dit was bij een yamaha aerox 50cc top performance. (zelfde cilinder als de mijne)

Ik hou t liefst een origineel uit ziende uitlaat want anders valt mijn scooter meer op
Post automatically merged:

Kop afdraaien nooit doen. Zijn al je begrenzers er al uit? (Vario ring of plaat, en prop in uitlaat oa)
Waarom niet? Alle begrenzers zijn er uit.
 
Omdat dat gewoon niet werkt, er zeggen hier meerdere mensen dat je het niet moet doen, maar als je het toch wil doen, moet je vooral je gang gaan.
Weet je zeker dat alle begrenzers eruit zijn? Heb vanmiddag nog een Aerox onder handen genomen waar er nog een begrenzer in de yasuni demper zat.
 
Cilinder kop afdraaien zou ik idd ook niet doen. Als je cilinderkop afdraaid en dan moet gaan spelen met een dubbele voetpakking, doe je overbodig werk. Er bestaan verschillende diktes van voetpakkingen . Dan kan je beter hier wat mee spelen (maar met jou setup denk ik dat dit wat te ver gaat).
Steek gewoon nog een andere vario en deftig afstellen en je hebt het maximum dat je uit jou setup kan halen bereikt vermoed ik.
 
Cilinder kop afdraaien zou ik idd ook niet doen. Als je cilinderkop afdraaid en dan moet gaan spelen met een dubbele voetpakking, doe je overbodig werk. Er bestaan verschillende diktes van voetpakkingen . Dan kan je beter hier wat mee spelen (maar met jou setup denk ik dat dit wat te ver gaat).
Steek gewoon nog een andere vario en deftig afstellen en je hebt het maximum dat je uit jou setup kan halen bereikt vermoed ik.
Oke dankjewel, ik zat er ook nog aan te denken om misschien iets aan de carter te tunen maar ik weet niet of er wat te tunen valt bij een minarelli blok.
 
Oke dankjewel, ik zat er ook nog aan te denken om misschien iets aan de carter te tunen maar ik weet niet of er wat te tunen valt bij een minarelli blok.
Je carters bewerken heeft echt geen nut, dan moet je al een flinke setup hebben . En je kop afdraaien is ook zinloos.

als je sneller wilt gaan moet je er gwn een andere cilinder op gooien, krukas zit er al op volgens jezelf en koppeling ook...carb heb je niet vermeld maar een 17.5 is voldoende en misschien een sport vario.

anders kan je t hele idee beter uit je hoofd zetten want op de manier hoe jij t voor je ziet ga je niks van winst behalen.
 
Back
Top