Yamaha Aerox tunen

Krat0s

New Member
Hey daar! Net nieuw op dit forum. Had namelijk een vraagje, ben al een tijdje eigenaar van de 2009 Yamaha Aerox R en zou graag enkele onderdeeltjes willen veranderen. Op dit moment heb ik enkel een YSS schokbreker en polini vario besteld. Zit nu een beetje in de knoop met welke uitlaat hierop het best past? Ik heb er momenteel 2 op het oog:
Yasuni R Minarelli Horizontaal
Yasuni Carrera 16

Ben van plan er een 70 cc sportkit op te zetten. Wil de scooter meenemen naar het buitenland dus de verkeersregels zijn wat losser daar :tongueclosed: Hadden jullie toevallig aanbevelingen op vlak van 70 cc sport cilinders, liefst onder de 250! Ik zat al te kijken naar de malossi mhr replica, maar weet niet of dit de krachtigste is in zijn prijsklasse. Er zijn grote meningsverschillen over Polini/Malossi en stage6, maar zijn allemaal oude threads, dus laat gerust weten welke precies. En eentje die goed zou passen met de uitlaat zelf. Ben opzoek naar veeeel trekkracht en een mooie topsnelheid (120-140km/h), autowheelies zijn welkom!!! Rijdt momenteel 80-85 km/u stock. Alvast bedankt voor jullie advies!!
 
Advertisement - register to remove this

Je moet een beetje kijken wat op de openbare weg niet zo snel onder je kont weg slijt.. Het is denk ik wel aan te raden om een cilinder te nemen die 2 zuigerveren hebben i.v.m betrouwbaarheid.. Cilinders met 1 zuigerveer hebben vaker onderhoud nodig wat tijd en geld kost.

Cilinders zoals stage6 racing, MHR, EVO zou ik persoonlijk allemaal voorbij laten gaan.. Deze zijn vooral leuk voor het circuit werk waar zoiezo al veel vervangen word en geld dus dan niet uitmaakt.

Wellicht dat je zo iets als dit zoekt:


Cilinder kit Gilardoni Minarelli horizontaal LC 50cc met cilinderkop
"Voor velen de beste aluminium cilinder als je het hebt over duurzaamheid. Het is geen MHR of Manston qua pk's maar hij gaat daardoor wel veel langer mee. Deze Gilardoni cilinder is wel hoogtoerig en met zeer goede poortafwerking waardoor de juiste flow ontstaat. Men geeft een haalbaar vermogen op van tussen de 11 en 13 PK afhankelijk van de rest van de set up. Zeer makkelijke cilinder als het gaat om afstellen, dagelijks gebruik en soeplesse. Kies voor de kwaliteit van Gilardoni: de fabrikant van polini cilinders.



cilinderkit_gilardoni_minarelli_horizontaal_lc_50cc_03525280_1.jpg


Alleen even kijken of je de 70cc variant ergens kan vinden.
 
Je moet een beetje kijken wat op de openbare weg niet zo snel onder je kont weg slijt.. Het is denk ik wel aan te raden om een cilinder te nemen die 2 zuigerveren hebben i.v.m betrouwbaarheid.. Cilinders met 1 zuigerveer hebben vaker onderhoud nodig wat tijd en geld kost.

Cilinders zoals stage6 racing, MHR, EVO zou ik persoonlijk allemaal voorbij laten gaan.. Deze zijn vooral leuk voor het circuit werk waar zoiezo al veel vervangen word en geld dus dan niet uitmaakt.

Wellicht dat je zo iets als dit zoekt:


Cilinder kit Gilardoni Minarelli horizontaal LC 50cc met cilinderkop
"Voor velen de beste aluminium cilinder als je het hebt over duurzaamheid. Het is geen MHR of Manston qua pk's maar hij gaat daardoor wel veel langer mee. Deze Gilardoni cilinder is wel hoogtoerig en met zeer goede poortafwerking waardoor de juiste flow ontstaat. Men geeft een haalbaar vermogen op van tussen de 11 en 13 PK afhankelijk van de rest van de set up. Zeer makkelijke cilinder als het gaat om afstellen, dagelijks gebruik en soeplesse. Kies voor de kwaliteit van Gilardoni: de fabrikant van polini cilinders.



cilinderkit_gilardoni_minarelli_horizontaal_lc_50cc_03525280_1.jpg


Alleen even kijken of je de 70cc variant ergens kan vinden.
Helemaal eens hiermee! 70cc top performance slijten volgens mij ook niet zo erg of 70cc DR
 
Back
Top