Yamaha Aerox trekt slechter op met warme motor

Joris_aerox076

Well-Known Member
Mijn aerox trekt met koude motor perfect op, maar dan een paar straten verder begint die wat slechter op te trekken.

Met warme motor dus trekt die onder de 20 km/u niet zo lekker maar daarna gaat het wel.

Setup:
Dr 50cc.
17,5 dellorto carburateur.
Polini koppeling.
Naraku variateur.
Malossi vl14 membraan.
Origineel lichtfilter (aanzuigstuk eruit voor iets mooier geluid).
Stage6 pro replica terugloop uitlaat.

Sproeier 80
4,2 g malossi rollen
Gele polini trekveren (redelijk stug)
Rode malossi drukveer (aardig stug)

Luchtschroef 1,5 slag open
 
Advertisement - register to remove this

Ook stotteren of alleen een dip? Dus carburateur of overbrenging of beide...
Sproeier 80 is std dus lijkt mij opzich goed.

Die rode drukveer wel erg strak... Geel/wit proberen? En rollen gelijk iets zwaarder 5gr? Schijnbaar heeft je scooter in het begin moeite door een te strakke drukveer icm lichte rollen.
Ps gele trekveren trouwens best strak voor die setup. Ik heb zelf de zwarte/metalen Polini's in mijn Dr70 setup. De gele Polini's hoef ik zowiezo niet te proberen...
 
Last edited:
Ook stotteren of alleen een dip? Dus carburateur of overbrenging of beide...
Sproeier 80 is std dus lijkt mij opzich goed.

Die rode drukveer wel erg strak... Geel/wit proberen? En rollen gelijk iets zwaarder 5gr? Schijnbaar heeft je scooter in het begin moeite door een te strakke drukveer icm lichte rollen.
Ps gele trekveren trouwens best strak voor die setup. Ik heb zelf de zwarte/metalen Polini's in mijn Dr70 setup. De gele Polini's hoef ik zowiezo niet te proberen...
Nee stotteren doet die niet. Hij houd een beetje in ofzo
Ik heb gister al met witte drukveer geprobeert maar dan doet die het nog slechter bij optrekken
 
Ook stotteren of alleen een dip? Dus carburateur of overbrenging of beide...
Sproeier 80 is std dus lijkt mij opzich goed.

Die rode drukveer wel erg strak... Geel/wit proberen? En rollen gelijk iets zwaarder 5gr? Schijnbaar heeft je scooter in het begin moeite door een te strakke drukveer icm lichte rollen.
Ps gele trekveren trouwens best strak voor die setup. Ik heb zelf de zwarte/metalen Polini's in mijn Dr70 setup. De gele Polini's hoef ik zowiezo niet te proberen...
Die naraku variateur is gloednieuw trouwens, die heb ik eergister er op gezet en het was zeker zichtbaar verbeterd, maar nog niet helemaal top dus.

Alleen die koelvin (die voorste schaal, waar de v snaar ook tussen ligt) zat niet bij die nieuwe variateur.

Dus die oude koelvin waarmee ik nu nog mee rijd, zitten aardig wat zwarte lijnen op.
Ik voelde ook op een gedeelte van de koelvin dat die niet mooi recht was.

Mijn aerox komt uit jaar 2005 en ik rijd al 2 jaar zoiets met dat ding.

Zou die kleine dip aan mijn koelvin kunnen liggen?
 
Durf ik zo niet te zeggen.

Zo'n poelie hoort natuurlijk wel glad en recht te zijn... In 1 lijn met de achterpoelies.
 
Durf ik zo niet te zeggen.

Zo'n poelie hoort natuurlijk wel glad en recht te zijn... In 1 lijn met de achterpoelies.
Ik heb net zo’n koelvin besteld, de voorste schaal bij de variateur.
Mijn koelvin ziet er echt oud en versleten uit dus ik hoop dat het hiermee opgelost is.

Ik laat morgen wel weten of het dan opgelost is
 
Back
Top