Yamaha Aerox stuurt zwaar + lichte speling

Joris_aerox076

Well-Known Member
Ik heb mijn balfhoofd lagerset helemaal vernieuwd en er goede lagervet tussen gedaan.

Ik voel een beetje speling op het stuur / balhoofd en hij stuurt ook een beetje zwaar.. Wel beter dan daarvoor!

Wat ook lastig is terug sturen.

Ik rijd bijvoorbeeld door 2 paaltjes en moet dus scherp naar rechts of naar links sturen.
Als ik dan terug moet sturen om het stuur recht te krijgen gaat dat vooral lastig, zwaar dus..

Dat had ik ook altijd al, wat doe ik hier tegen??

Ik wil gewoon lekker (licht) kunnen sturen :/
 
Advertisement - register to remove this

Blijkbaar heb je het balhoofd niet goed geinstalleerd.. Weet niet of dat de set losse balletje had (wat een klote werk is overigens) of gewoon met een kooi er om heen.. Heb je de cups in het frame ook vervangen, want oude cups gebruiken is niet aan te raden als je de boel toch al los hebt liggen..

De oude cups kunnen versleten zijn.. En anders heb je de moer die de bovenste cup vast zet te hard aan gedraait en dan gaan de boel klemmen.

En je moet ook niet echt zuinig zijn om er vet tussen te doen.. Gewoon er lekker er veel tussen stoppen.


Mijn advies is een nieuw balhoofd setje kopen en dan opnieuw complete revisie doen.. Dus ook de cups eruit tikken schoonmaken en nieuwe plaatsen.. En zorgen dat ze goed recht in het balhoofd zitten en helemaal tegen het gedeelte van het frame aan zitten.

Overigens moet je er ook even de tijd er voor nemen en dit klusje niet gehaast willen af hebben.
 
Blijkbaar heb je het balhoofd niet goed geinstalleerd.. Weet niet of dat de set losse balletje had (wat een klote werk is overigens) of gewoon met een kooi er om heen.. Heb je de cups in het frame ook vervangen, want oude cups gebruiken is niet aan te raden als je de boel toch al los hebt liggen..

De oude cups kunnen versleten zijn.. En anders heb je de moer die de bovenste cup vast zet te hard aan gedraait en dan gaan de boel klemmen.

En je moet ook niet echt zuinig zijn om er vet tussen te doen.. Gewoon er lekker er veel tussen stoppen.


Mijn advies is een nieuw balhoofd setje kopen en dan opnieuw complete revisie doen.. Dus ook de cups eruit tikken schoonmaken en nieuwe plaatsen.. En zorgen dat ze goed recht in het balhoofd zitten en helemaal tegen het gedeelte van het frame aan zitten.

Overigens moet je er ook even de tijd er voor nemen en dit klusje niet gehaast willen af hebben.
Het is een gloednieuw balhoofdsetje, de oude cups had ik er ook uit getikt en nieuwe in gezet.
Heb ook lekker veel vet er tussen gedaan
 
Blijkbaar heb je het balhoofd niet goed geinstalleerd.. Weet niet of dat de set losse balletje had (wat een klote werk is overigens) of gewoon met een kooi er om heen.. Heb je de cups in het frame ook vervangen, want oude cups gebruiken is niet aan te raden als je de boel toch al los hebt liggen..

De oude cups kunnen versleten zijn.. En anders heb je de moer die de bovenste cup vast zet te hard aan gedraait en dan gaan de boel klemmen.

En je moet ook niet echt zuinig zijn om er vet tussen te doen.. Gewoon er lekker er veel tussen stoppen.


Mijn advies is een nieuw balhoofd setje kopen en dan opnieuw complete revisie doen.. Dus ook de cups eruit tikken schoonmaken en nieuwe plaatsen.. En zorgen dat ze goed recht in het balhoofd zitten en helemaal tegen het gedeelte van het frame aan zitten.

Overigens moet je er ook even de tijd er voor nemen en dit klusje niet gehaast willen af hebben.
Btw, toen ik de het zooitje gemonteerd had voelde ik ook al gelijk speling, ook al draaide ik hem vaster
 
Reden te meer om eens goed naar je vork te kijken want als ik het goed begrijp zit deze nu op je nieuwe frame, ervan uitgaande dat de kans klein is dat beide frames scheef zijn.
 
Reden te meer om eens goed naar je vork te kijken want als ik het goed begrijp zit deze nu op je nieuwe frame, ervan uitgaande dat de kans klein is dat beide frames scheef zijn.
Klopt die zit nu op een ander frame dan daarvoor, maar die vork is gloednieuw.
Die had nog nooit op mijn oude frame gezeten
 
Nahja, het klinkt bijna dat als je het balhoofd vastdraait maar hij nog steeds niet lekker licht stuurt, alsof het schroefdraad stopt voordat de lagers gaan dragen / netjes opgesloten worden. Ontbreekt er een opvulring oid? (jm2c; Ik heb met boerenverstand meegedacht want heb er niet eerder voor gestaan...)
Groet,
 
Het is misschien een open deur intrappen...., maar heb je wel het juiste setje?
Dat dus past i.c.m het kroonstuk...., meen dat er verschil zit in voor bj 2002 en na bj 2002.
 
Nahja, het klinkt bijna dat als je het balhoofd vastdraait maar hij nog steeds niet lekker licht stuurt, alsof het schroefdraad stopt voordat de lagers gaan dragen / netjes opgesloten worden. Ontbreekt er een opvulring oid? (jm2c; Ik heb met boerenverstand meegedacht want heb er niet eerder voor gestaan...)
Groet,
Wat voor opvulring bedoel je precies? Ik miste wel iets van een ring die ergens tussen zat maar daarvoor had ik een random ring gebruikt die ik toevallig in mijn gereedschap kist had liggen
 
Back
Top