Yamaha Aerox start soms niet elektrisch

GonGon

New Member
Ik heb pas mijn scooter een grote beurt gegeven. Toen ik er mee wilde rijden startte hij in 1x. Later die dag wilde ik nog een keer een stukje rijden, en toen startte hij opeens niet meer elektrisch? Kick werkt ongeveer binnen 3x. Nadat ik toen een stuk gereden had startte hij wel elektrisch. Het lijkt er dus op dat hij alleen start als ie warm is of een lange tijd niet heeft gereden? Om dit vage verhaal duidelijk te maken:

SCOOTER HEEFT 3 WEKEN STIL GESTAAN!:
2-1-2018 14:00 - Ik ging een rondje rijden --> Scooter start in 1x elektrisch
2-1-2018 16:00 - Ik wilde weer een rondje rijden --> Scooter start niet elektrisch, wel met kick
2-1-2018 16:15 - Na een stukje rijden wilde ik de elektrische start proberen, en toen deed ie het weer.
2-1-2018 17:00 - Ik wilde het weer een keer proberen, start weer niet elektrisch.
 
Advertisement - register to remove this

..Kan zijn dat je zuigerveren versleten zijn , met een Kick geef je meer kracht als met startmotor.
In koude toestand is het metaal gekrompen ,( Metaal /Cilinder ) krimpt harder dan de zuiger , waardoor er meer compressie is.
 
Heb je iets veranderd aan carb of luchtfilter ?
Vaak komt het slecht electrisch starten door foute luchtafstelling en/of te ver ingedraaide stationairschroef.

Valse lucht voor of na carb zou ook nog kunnen best even checken met remreiniger.
 
Heb je iets veranderd aan carb of luchtfilter ?
Vaak komt het slecht electrisch starten door foute luchtafstelling en/of te ver ingedraaide stationairschroef.

Valse lucht voor of na carb zou ook nog kunnen best even checken met remreiniger.
Ik heb niks gedaan, misschien dat de scooterboer iets gedaan heeft maar niet dat ik weet.
 
In je eerste post leek het of je zelf beurtje had gegeven.
In dit geval terug naar scooterzaak en vertellen dat ie slecht start sinds het beurtje, laat hun het maar oplossen dan toch.
 
Back
Top