Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
New media
New media comments
New resources
New profile posts
Latest activity
Media
New media
New comments
Search media
Resources
Latest reviews
Search resources
Members
Current visitors
New profile posts
Search profile posts
NSSC
Log in
Register
What's new
Search
Search
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forums
Scooters
Quick Forum
Yamaha aerox start slecht koud
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Reply to thread
<blockquote data-quote="Enterprise" data-source="post: 3534172" data-attributes="member: 68243"><p>Ligt er net aan hoe je er mee omgaat. Gemiddeld vgsmij 10-20 duizend km maar kan ook al na 5k km.</p><p>Omdat die minder duur zijn klopt niet echt. Een zuiger of zuiger veren kosten niet zo heel veel. Paar tientjes voor de zuiger en nog geen tientje als je alleen veren pakt.</p><p></p><p>Haal de boel geven even eraf en bekijk even hoe de staat is. Wellicht kan je dan ook meteen je zuiger vervangen aangezien deze al 12k erin zit. Kan geen kwaad, zal ze misschien zelfs waarderen even opgefrist worden.</p><p></p><p>Je kan uiteraard eerst naar de choke kijken maar als die gewoon goed werkt dan moet je toch even je cilinder eraf halen.</p><p></p><p>Wat je ook al kan controleren is of hij ergens valse lucht trekt bij bijvoorbeeld de keerringen/lagers. Deze zetten uit door de warmte en dat zou een verklaring kunnen zijn voor een slechte koude start want doordat ze uitzetten is de mogelijke valse lucht bij een warme motor niet meer toepassing omdat door het uitzetten er geen lucht meer langs kan. Ik denk echter niet aan de choke, vooral met het najaars weer zou een choke amper nodig zijn. Als je dit nu in de winter had dan had ik ook op de choke gegokt maar in dit geval dus niet.</p><p></p><p>Als je niet weet hoe dat moet en je woont in Zuid Limburg ( mag ook als je niet in zl woont maar zal dan best een stukje rijden zijn) mag je ook even langs mij komen dan doen we het samen. Is misschien zelfs leerzaam voor je.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Enterprise, post: 3534172, member: 68243"] Ligt er net aan hoe je er mee omgaat. Gemiddeld vgsmij 10-20 duizend km maar kan ook al na 5k km. Omdat die minder duur zijn klopt niet echt. Een zuiger of zuiger veren kosten niet zo heel veel. Paar tientjes voor de zuiger en nog geen tientje als je alleen veren pakt. Haal de boel geven even eraf en bekijk even hoe de staat is. Wellicht kan je dan ook meteen je zuiger vervangen aangezien deze al 12k erin zit. Kan geen kwaad, zal ze misschien zelfs waarderen even opgefrist worden. Je kan uiteraard eerst naar de choke kijken maar als die gewoon goed werkt dan moet je toch even je cilinder eraf halen. Wat je ook al kan controleren is of hij ergens valse lucht trekt bij bijvoorbeeld de keerringen/lagers. Deze zetten uit door de warmte en dat zou een verklaring kunnen zijn voor een slechte koude start want doordat ze uitzetten is de mogelijke valse lucht bij een warme motor niet meer toepassing omdat door het uitzetten er geen lucht meer langs kan. Ik denk echter niet aan de choke, vooral met het najaars weer zou een choke amper nodig zijn. Als je dit nu in de winter had dan had ik ook op de choke gegokt maar in dit geval dus niet. Als je niet weet hoe dat moet en je woont in Zuid Limburg ( mag ook als je niet in zl woont maar zal dan best een stukje rijden zijn) mag je ook even langs mij komen dan doen we het samen. Is misschien zelfs leerzaam voor je. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Forums
Scooters
Quick Forum
Yamaha aerox start slecht koud
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…