Yamaha Aerox start niet

Ik heb en Yamaha aerox watergekoeld 2takt heb en maand geleden en vastloper gehad.
Heb sindsdien nieuwe Cillinder en Zuiger erop gezet hij wilt wel maar slaat al weer snel af.
Heb alles nagekeken alles zit goed
Iemand tips of waar ik nog naar kan kijken het is niet dat die geen enkele kik geeft hij gaat gegeven moment heel even aan en slaat dan weer af.
 
Advertisement - register to remove this

Kan het zijn verkeerde mengverhouding dat die hem niet pakt en afslaat ?

Wat is je mengverhouding? Het zou kunnen als je te weinig olie gebruikt dat de zuiger niet goed genoeg gesmeerd door de cilinder loopt.
Te veel wrijving.

Warmloper misschien?

Hoe zit het met je vacuüm? Stroomt de brandstof goed door de leidingen richting de carb in? Anders ff testen.

Lijkt wel of de carb geen benzine krijgt en Dus afslaat.

Vacuüm kraan niet defect?
 
Wat is je mengverhouding? Het zou kunnen als je te weinig olie gebruikt dat de zuiger niet goed genoeg gesmeerd door de cilinder loopt.
Te veel wrijving.

Warmloper misschien?

Hoe zit het met je vacuüm? Stroomt de brandstof goed door de leidingen richting de carb in? Anders ff testen.

Lijkt wel of de carb geen benzine krijgt en Dus afslaat.

Vacuüm kraan niet defect?
Vacuumslang doet het komt gwn benzine in carb.
Ik had 1.25 ml op 3 liter benzine en 95 en veek zeggen 95 is niet goed.
 
1.25ml olie op 3000ml brandstof is dit niet een beetje weinig?
Dit is namelijk een mengverhouding van 1 op 2400.
Moet dit niet minimaal 60 ml zijn?
 
Last edited:
Dit kan een oorzaak zijn voor een warmloper, de smering is dan namelijk veel te weinig oftewel bijna nihil.
Voor je verder gaat met je zoektocht en hem probeert te starten, zorg eerst dat de mengverhouding in orde komt!
 
Dit kan een oorzaak zijn voor een warmloper, de smering is dan namelijk veel te weinig oftewel bijna nihil.
Voor je verder gaat met je zoektocht en hem probeert te starten, zorg eerst dat de mengverhouding in orde komt!
Heb nou en goede mengverhouding gemaakt met en schema.
Hij wilt alleen starten met remreiniger en dan maakt die zulke hoge toeren en slaat meteen af.
Bougie ook schoongemaakt.
Ben hopeloos aan het worden
 
Mitch,

als hij even loopt met remmenreiniger, denk ik toch dat de scooter geen of te weinig brandstof krijgt.
Als je zeker weet dat de vacuumkraan goed werkt, kijk de carburateur na, met name de vlotter/vlotternaald.
Verder alle sproeiers en kanaaltje controleren en schoonmaken.

De basis instelling van de luchtschroef op de carburateur op 1,5 omwentelingen uitdraaien.
Spruitstuk, carburateur en oliekeerringen controleren op valse lucht en het membraan controleren op lekkage (kromme plaatjes).

Verder veronderstel ik dat je goeie voet- en koppakkingen hebt geplaatst bij het vernieuwen van de zuiger en cilinder.
Ook heb gecontroleerd of je de zuiger in de goeie richting hebt gemonteerd anders is het zo voorbij met je zuigerveren en compressie!
 
Menbrasn is recht
Vacum doet het
Zuiger zit de goeide tichting
In mij vlotter zit bezine want als ik kick dan looot die gewoon vol
Lucht en stad staat allebij oo 1.5 slag
Cab is schoon gemaakt
 
Beste Mitch,

dan weet ik het ook niet meer.

Alles is goed maar toch loopt de scooter niet.

Wel moet ik even kwijt dat je laatste mailtje niet direct getuigd van respect en interesse.
We doen ons moeite om je te helpen, jij doet je nog niet eens de moeite om een fatsoenlijk antwoord te geven.
Geen enkele zin hierboven is zonder typefouten.

Er bestaat ook zoiets als een edit linkje waarmee je de eventuele fouten kunt corrigeren.
 
Beste Mitch,

dan weet ik het ook niet meer.

Alles is goed maar toch loopt de scooter niet.

Wel moet ik even kwijt dat je laatste mailtje niet direct getuigd van respect en interesse.
We doen ons moeite om je te helpen, jij doet je nog niet eens de moeite om een fatsoenlijk antwoord te geven.
Geen enkele zin hierboven is zonder typefouten.

Er bestaat ook zoiets als een edit linkje waarmee je de eventuele fouten kunt corrigeren.
Ik reageer in mijn doen met respect en intresse want ik wil graag dat mijn scooter weer op gang komt. Maar alles werkt zoals voorheen na die vastloper of warmloper wat het is heb ik en ander cillinder en zuiger erin gezet sindsdien doet die zo. Heb alles nagekeken schoongemaakt weet het zelf.ook niet meer.
 
Beste Mitch,

dan weet ik het ook niet meer.

Alles is goed maar toch loopt de scooter niet.

Wel moet ik even kwijt dat je laatste mailtje niet direct getuigd van respect en interesse.
We doen ons moeite om je te helpen, jij doet je nog niet eens de moeite om een fatsoenlijk antwoord te geven.
Geen enkele zin hierboven is zonder typefouten.

Er bestaat ook zoiets als een edit linkje waarmee je de eventuele fouten kunt corrigeren.
Je hebt helemaal gelijk...
Zelf stoor ik mij ook over het taalgebruik en de vele schrijffouten van de (vooral) jonge mensen.
Een normaal gesprek of bericht zit er tegenwoordig niet meer in.
Schelden en grof zijn tegen een ander is aan de orde van de dag.
Zaten we nog maar in de jaren 80.
Helaas..............................................
*** LET OP ***
Hier krijg ik weer gezeik mee..............................
 
Als alles goed is waarom start die dan slecht tot niet?

Op remreiniger loopt die wel? dus je hebt vonk

Maar met het brandstof aanzuigen vanuit de tank gaat het mis

maak je carbrateur schoon en controlleer je spruitstuk incl membraam of de klepjes gesloten zijn en er geen kier inzit

en of de pakkingen er tussen zitten evenals het spruitstuk op scheurtjes

en controleer je krukas keeringen bij je vario en onsteking als die lekt kan die ook geen brandstof aanzuigen

en heb je een nieuwe of gebruikte cilinder gemonteerd? hoe is het met de compressie? gaat die met enige weerstand of kan je zelfs met je hand makkelijk kicken
 
Back
Top