Yamaha aerox start niet meer

Wander

Well-Known Member
Ik wou dus een keer wegrijden met de aerox einde van de straat leek het net of ik mijn contact uitzetten en hij viel uit ik kon hem op geen enkele manier gestart krijgen kwam erachter dat mijn membraam niet goed was heb het met een nieuwe membraam geprobeerd weer te starten maar de bougie blijft nat worden terwijl de afstelling van de aerox 100% goed is en hij vonkt ook gewoon goed dus denk dat het ergens met het membraam heeft te maken maar heeft iemand een idee wat dit allemaal kan zijn
 
Advertisement - register to remove this

voor zover ik weet is het normaal dat na een paar keer starten bougie nat hoort te worden maar lijken alsof je contact uitzet? lijkt alsof die is vastgelopen dan, wat was de reden dat je dacht dat het je membraam was?
 
Als je membraan niet goed zou werken waarom wordt je bougie dan nat?

Verder heb je gekeken of de scooter compressie heeft en of het vliegwiel nog op tijd staat?

Wat heb je het laatst aan de scooter gedaan voor het probleem zich voordeed?
 
Het was sowiezo het membraam want de kleppen bleven openstaan aan 1 kant dus heb ik een nieuwe membraam geprobeerd maar is het normaal dat membraam kleppen maar binnen zijn gebogen? En vorige keer toen ik dit had was het ook het membraam zat wat tussen waardoor hij niet afsloot
En zover ik weet is compressie nog goed ik kijk zo effe naar het vliegwiel
 
ohh hahah ja membraam plaatjs horen naar buiten gebogen te zijn maar de hele functie van een membraan is dat hij wel openstaat aan de ene kant en niet aan de andere dus als een nieuw membraan open blijft staan vanaf de kant waar het niet hoort dan zou ik deze retouneren..?
 
Nee het ouwe membraam was 1 kant zeg maar gebogen naar buiten dat hij open blijft staan maar bij de nieuwe zitten ze beide naar binnen gebogen de plaatje maar weet niet of het zo hoort want bij mijn ouwe klepjes zijn ze gewoon recht
 
1602324927190.png

zo hoort die eruit te zien die gouden plaatjes horen naar buiten gebogen te zijn, als je membraan er zo uit ziet dan is er niks mee aan de hand, wat is het dat je denkt dat met je nieuwe membraan ook niet goed is? want zoals sparky zegt als je bougie nat wordt, wat is er dan mis met je membraan? voor zover ik weet doet hij dan gewoon wat hij moet doen
Post automatically merged:

kun je een foto maken van beide membraanpjes?
 
voor zover ik weet is het normaal dat na een paar keer starten bougie nat hoort te worden maar lijken alsof je contact uitzet? lijkt alsof die is vastgelopen dan, wat was de reden dat je dacht dat het je membraam was?
Wanneer het contact uitgezet word dan hoor de krukas nog doordraaien zonder verbranding als je nog rijdende bent. Bij een vastloper slaat alles meteen vast en is er ook geen geluid hoorbaar. Ik denk dus niet echt aan een vastloper. Warmloper zou uiteraard wel mogelijk zijn.

Om het membraan te controleren kan je via de binnenkant in het licht kijken. Hier zou geen licht door heen moeten komen.
 
Heb effe gehoord waar het geluid vandaan Komt en het lijkt wel mijn membraam te zijn want als je membraam niet goed dicht en opengaat kan allen benzine op de en of andere manier vrolijk door lopen en dat heb ik dus want de rest is allemaal goed ik begin pas net met scooter sleutelen maar ik heb alles 3 x gecontroleerd en hoor bij het membraam een soort geluid weet niet hoe ik het moet noemen maar klinkt niet helemaal honderd
Het membraam ziet er goed uit maar ik bedoel de membraam platen zeg maar die open en dicht gaan of die een beetje gebogen moeten zijn want dat waren deze wel als je het membraam open haalt
En warm of vastloper lijkt me sowieso onmogelijk omdat hij niks deed behalve stoppen met verbanden
Post automatically merged:

image.jpg
Op het plaatje zie je de membraam plaatjes die open en dicht gaan bij de nieuwe zijn ze gebogen
En bij mijn oude zijn ze recht
 
Last edited:
Back
Top