Yamaha aerox slaat af bij gas geven.

Status
Not open for further replies.

Sam_071

New Member
Beste,

Yamaha aerox 2 takt uit 2005

Na te hard rijden over een heuvel, viel even later me brommer uit, niet meer aan te krijgen. Na een lang onderzoek wat er mis is weet ik niet meer wat ik moet doen.
Hij loopt nu stationair maar moeilijk, als ik gas wil geven smoort hij gelijk en slaat vervolgens af, er komt ook benzine uit de luchtfilter(de cilinder krijgt waarschijnlijk te veel benzine). Zelf heb ik de carburateur schoongemaakt, de benzine slang na gelopen en alle schroefjes door geblazen. De bougie kleurt elke keer zwart en nat, de uitlaat heb ik ook eraf gehaald was verder niks verstopt.


Kan iemand mij helpen naar het zoeken van het probleem, of wat het wellicht kan zijn?

Mvg Sam.
 
Advertisement - register to remove this

Werkt de vlotter en vlotternaald nog wel goed?
Wellicht is door die klap iets eraan verbogen waardoor de vlotter niet meer vrij kan bewegen en/of de vlotternaald de brandstoftoevoer niet meer kan afsluiten.
De benzine blijft dan steeds doorlopen tijdens het starten en de benzine uiteindelijk, ipv te verdampen, als vloeistof door de sproeiers gedrukt wordt en waardoor er benzine uit het luchtfilterhuis loopt.
 
Ik snap de redenatie niet goed???

De uitlaat zou plots te weinig tegendruk hebben sinds je te hard over een heuvel reed.
Als er iets gebeurd zou zijn met de uitlaat, waardoor hij te weinig tegendruk heeft zou er waarschijnlijk ook meer herrie uitkomen.

Er loopt benzine uit de luchtfilter.

Benzine kan alleen in de luchtfilter komen indien:

A. de luchtfilter zorgt voor te veel onderdruk als er lucht wordt aangezogen, dit kan alleen door een obstructie in de lucht aanvoer of een verstopte/vieze/vettige/natte luchtfilter

B. de vlotternaald sluit het toevoerkanaaltje niet of niet voldoende af waardoor de benzine ipv te verdampen bij de sproeier er gewoon doorheen gedrukt wordt en de luchtfilter inloopt.

C. Zoals Rowan reeds opmerkte, een niet goed sluitend membraan, zodat het aangezogen brandstofmengsel ook weer terug geblazen kan worden richting luchtfilter.
 
Oh, ik zag je laatste reply pas na het publiceren van mijn laatste bijdrage.

in je eerste bijdrage schreef je zelf:

Sam_071 said:
de uitlaat heb ik ook eraf gehaald was verder niks verstopt.

En nu blijkt hij plots wel verstopt????
 
Ik heb ook een vraag mbt tot een Yamaha Aerox 2005, wist niet of ik een nieuw topic moest maken. Ik had precies hetzelfde probleem, alleen bij mij bleek dat de tank na vele regenbuien volgelopen was met water via de tank dop aan de achterkant. Afijn tank uit elkaar, laten drogen en nu werktie weer prima alleen om dit probleem te voorkomen zou ik graag wat advies willen. Het schijnt dat het via het sleutelgat beetje bij beetje naar binnen kruipt. Een hoes zou een prima optie kunnen zijn maar om elke keer dat ding eraf te halen voor je kan rijden... Bestaat er niet iets als een waterdichte dop ofzo? Iemand die dit probleem wel eens heeft gehad en daar een prima oplossing voor heeft? Thnx.
 
Ik heb ook een vraag mbt tot een Yamaha Aerox 2005, wist niet of ik een nieuw topic moest maken. Ik had precies hetzelfde probleem, alleen bij mij bleek dat de tank na vele regenbuien volgelopen was met water via de tank dop aan de achterkant. Afijn tank uit elkaar, laten drogen en nu werktie weer prima alleen om dit probleem te voorkomen zou ik graag wat advies willen. Het schijnt dat het via het sleutelgat beetje bij beetje naar binnen kruipt. Een hoes zou een prima optie kunnen zijn maar om elke keer dat ding eraf te halen voor je kan rijden... Bestaat er niet iets als een waterdichte dop ofzo? Iemand die dit probleem wel eens heeft gehad en daar een prima oplossing voor heeft? Thnx.
Maak inderdaad even een nieuw topic aan...
 
Oh, ik zag je laatste reply pas na het publiceren van mijn laatste bijdrage.

in je eerste bijdrage schreef je zelf:



En nu blijkt hij plots wel verstopt????
Wat raar is. Ik heb de nieuwe uitlaat erop gezet, en nog steeds het zelfde probleem. Thanks voor de punten wat het kan zijn. Misschien toch maar een nieuwe membraan halen.
 
Ff je mond op het membraan zetten en eraan zuigen, als die lucht doorlaat zijn idd de membraankleppen krom.

Heb je al gekeken of de bougie vonkt?

Vlotternaald gecheckt of die goed afdicht? Anders verzuipt je scooter en lekt er idd benzine weg.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top