Yamaha aerox rook uit uitlaat

ThijsV

New Member
Goede avond,
Ik heb een probleem met mijn yamaha aerox uit 2001. Als ik hem start komt er onwijs veel blauwe lucht uit de uitlaat. Hij trekt op dit moment niet goed op en hij stottert. Mijn setup is dr70, dellorto 17,5 carbarateur, 6 gram rollertjes. Heb veel sproeiers geprobeerd tussen de 80 en 110 maar de rook verdwijnt hier niet door. Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Hoef ook geen groot lek te zijn.. Een kleine opening is genoeg om de koelvloeistof ergens in gezogen of eruit gedrukt te krijgen..
 
Blauwe uitlaatgassen duiden meestal op een te veel aan mengolie of het geheel is te rijk afgesteld.
Witte uitlaatgassen betreft over het algemeen waterdamp wat uit de kvs komt en in de verbrandingsruimte terecht komt wat dus duidt op een lekke koppakking. Qua compressie merk je daar niks van omdat er 2 pakkingen zitten gemonteerd.

Oliepomp werkt nog wel correct en sluit ook af als de motor stopt?
Standaard luchtfilter nog aanwezig?
 
Last edited:
Goede avond,
Ik heb een probleem met mijn yamaha aerox uit 2001. Als ik hem start komt er onwijs veel blauwe lucht uit de uitlaat. Hij trekt op dit moment niet goed op en hij stottert. Mijn setup is dr70, dellorto 17,5 carbarateur, 6 gram rollertjes. Heb veel sproeiers geprobeerd tussen de 80 en 110 maar de rook verdwijnt hier niet door. Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt
Ik lees dat als je hem start dat er blauwe damp uit komt, bij een koude start is dat normaal bij een snelle brommer. Hoe zit t als die warm is? Want als hij dan nog steeds even hard kwalmt is je mengsel veel te rijk en heb je onvolledige verbranding, of je koppakking is idd lek. Desnoods ff de cilinderkop eraf trekken en de pakking vervangen
Post automatically merged:

Ik lees dat als je hem start dat er blauwe damp uit komt, bij een koude start is dat normaal bij een snelle brommer. Hoe zit t als die warm is? Want als hij dan nog steeds even hard kwalmt is je mengsel veel te rijk en heb je onvolledige verbranding, of je koppakking is idd lek. Desnoods ff de cilinderkop eraf trekken en de pakking vervangen
6 gr rollen is overigens veel te zwaar
 
Back
Top