Yamaha aerox raar probleem, ten einde raad

Eksit

Well-Known Member
Hallo

Ik heb dus een yamaha aerox, het is een 70cc met een 21mm carburateur, vario is van power1.
Ik heb er maanden goed mee gereden toen plots ineens hij uitviel als ik hem starte, als ik hem aankick, dan start hij, laat ik hem even stilstaan valt hij langzaam uit.
Als ik gas geef valt hij gelijk uit, hij komt niet vooruit er zit geen power in.
Ik heb de cilinder later honen die is weer zo goed als nieuw, alles weer goed bevestigt, de luchtfilter schoongemaakt, blok nagekeken.
alleen het probleem blijft zich voordoen.
er komt ook troep uit de uitlaat, druppeltjes.
Het rare is dat dit zomaar ineens gebeurd is, hij reed voorheen altijd perfect.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? ik ben ten einde raad en zou het graag op kunnen lossen!
 
Advertisement - register to remove this

Het enige wat ik me kan bedenke is dat hij valste lucht krijgt..
Heb je al eens je blokpakking vervangen?
En hoe zit het met je keerringen van je krukas aan beide kanten ? zijn die wel goed?
Je kunt proberen door benzine in je cilinder te gooien via het membraam in gang en dan te kijken of je benzine er ergens uit loopt..
Of je zou je uitlaat kunnen afsluiten en dan kicken(wel voorzichtich natuurlijk anders gaat het fout) en kijken of er ergens lucht uit komt.
En dat er druppeltjes uit je uitlaat komen dat kan zijn dat je carb niet goed afgesteld is of der zit vocht in je cilinder.
 
hey

Het lijkt mij de koelvloeistofpakking (iedereen noemt het de koppaking:p), en anders is het meschien de bougie maar als hij start komt er dan ook witte rook uit de uitlaat dit wijst op koelvloeistof in de cilinder.
 
Hallo

Ik heb dus een yamaha aerox, het is een 70cc met een 21mm carburateur, vario is van power1.
Ik heb er maanden goed mee gereden toen plots ineens hij uitviel als ik hem starte, als ik hem aankick, dan start hij, laat ik hem even stilstaan valt hij langzaam uit.
Als ik gas geef valt hij gelijk uit, hij komt niet vooruit er zit geen power in.
Ik heb de cilinder later honen die is weer zo goed als nieuw, alles weer goed bevestigt, de luchtfilter schoongemaakt, blok nagekeken.
alleen het probleem blijft zich voordoen.
er komt ook troep uit de uitlaat, druppeltjes.
Het rare is dat dit zomaar ineens gebeurd is, hij reed voorheen altijd perfect.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? ik ben ten einde raad en zou het graag op kunnen lossen!
heb ongeveer hetzelfde probleem gehad
bij mij lagf het probleem dat de leiding van mijn naft en het vacium darmpje werden toegenepen daardoor starte hij ook ni
die darm ziede zitten, zit onder underseat ongeveer aan den onderkant van u "helmkoffer"
 
tja is een belg ;) naft = benzine helmkoffer tja simpel buddy :p en darmpjes zijn leidingen maar daar was je waarschijnlijk ook al achter gekomen :)
 
tja ik soms ook niet zeker als ze over "blekken" beginnen wat ik dus eerst totaal niet snapte later kwam ik er achter dat ze gewoon kappen bedoelde tja wie dat allemaal verzint ik wil het niet weten :)
 
Back
Top